Cand esti la inceput de drum in cariera ai o multime de intrebari. Cum sa faci o impresie buna angajatorului? Cum iti stabilesti prioritatile? Cum poti evita capcanele care ti se vor ivi pe parcurs? Iata cinci lectii pe care este important sa le cunosti, care vor pune baza unei viitor promitator.

Exerseaza-ti reactiile in conditii de stres

Un lucru la care trebuie sa lucrezi la inceput de cariera este rezistenta in situatii cu presiune crescuta, cum este, de exemplu, un interviu sau o prezentare importanta in faza colegilor de birou. Probabil deja ai aflat ca nu strica sa-ti exersezi in prealabil raspunsurile sau subiectele de discutie. Insa ceea ce poate avea un impact major in cariera este modul in care o faci. In loc sa repeti singur, fa-o exact in conditiile in care a-i face-o in mod normal.

“Exerseaza in fata altor persoane, inregistreaza-te, exerseaza in fata unei oglinzi – adica fa-o in moduri care te aduc cat mai aproape de situatia reala”, spune Sian Beilock, cercetator.

Daca visezi sa ai propria afacere si vrei sa inveti rapid tot ce tine de crearea companiei, aspectele legale, finantari, administrarea afacerii si promovare, hai la Startup Your Life 2019, tabara de antreprenoriat si leadership. La finalul taberei vei avea o idee de afacere profitabila, cu un business plan solid si cu un pitch care sa dea pe spate investitorii. Te poti inscrie aici.

Fii "nemilos" cu prioritatile

Asigura-te ca intelegi clar lucrurile pe care pune pret noul tau angajator si concentreaza-ti energia in acele directii, decat sa te implici in proiecte doar pentru a impresiona sau a le face pe plac altor persoane – spune Lisa Dorenfest, expert in schimbari de management.

Potrivit acesteia, in acest caz, chiar daca faci treaba buna, ai sanse mici ca munca ta sa fie observata sau sa fie putin apreciata, daca este in zone pe care compania pune putin accent.

Cheltuieste cu cap

Banii pot fi putini cand esti la inceput de cariera, insa priotizarea cheltuielilor te poate ajuta sa ramai pe lunia de plutire o vreme.

Creste-ti inteligenta emotionala

Sa intelegi jobul in care lucrezi si chiar industria in care activezi este important, insa la fel de important ca intelegerea oamenilor din jurul tau.

“Mai important este cum iti gestionezi emotiile si pe ale celor din jurul tau, atunci cand lucrezi in echipa si aveti obiective comune. Stiind cum sa rezolvi situatiile dificile, cum sa raspunzi, sa iti pozitionezi actiunile pentru a beneficia cel mai mult de pe urma lor si sa stii cum sa iti exprimi dezacordul, fara a fi dezagreabil – sunt lectii pe care mi-as fi dorit sa le primesc la inceputul carierei”, spune Riley Adams, speclialist in inteligenta emotionala.

Construieste-ti o echipa de sprijin

Evolutia in cariera este mai usoara atunci cand ai echipa potrivita alaturi de tine. Asadar, un lucru important la inceput de cariera este acela de a-ti crea o retea puternica. Construieste relatii cu oameni care cred in tine, pentru ca ai nevoie pe care sa te poti baza in zilele proaste si care te pot ajuta sa iei cele mai bune decizii.

Sursa foto: Shutterstock

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Alice Gheorghe
Alice Gheorghe scrie pe domeniul Resurselor Umane (HR) si are o experienta de aproximativ sapte ani in presa scrisa. Pe Wall-Street.ro veti regasi sub semnatura ei stiri, reportaje si interviuri despre subiecte care variaza de la salarii, somaj la recrutare si tendinte in piata muncii.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Cariere »



Setari Cookie-uri