Abilitatile soft si inteligenta emotionala sunt mai importante pe piata muncii ca niciodata. Si pe masura ce munca devine din ce in ce mai colaborativa, iar locurile de munca se concentreaza tot mai mult pe crearea de culturi pozitive, personalitatile profesionale devin tot mai importante. Iata o serie de personalitati de angajati care NU vor avea niciodata succes la locul de munca.

1. Barfitorii - acestia cauta intotdeauna sa afle informatii personale despre colegii sai, precum si despre carierele acestora, pe care mai apoi le discuta cu altii. Acesti oameni isi petrec majoritatea timpului de la locul de munca discutand dedspre politica interna a companiei, in loc sa se implice in ceea ce au de facut, conform fisei postului. Restul membrilor echipei se lupta sa aiba incredere in acest tip de persoane si in viziunea lor sceptica, iar cel mai adesea evita parteneriatele cu ei si promovarea acestora.

2. Cei care opun rezistenta la schimbare - acestia se opun ideilor celorlalti. Le plac procesele cu care sunt obisnuiti si isi dau silinta de a le mentine neschimbate, chiar si cu pretul tinerii pe loc a progresului. Acest tip de oameni petrec mult timp aplicand ghiduri si fac eforturi pentru a acea incredere in ceilalti membri ai echipei cu care lucreaza, impiedicandu-i chiar sa isi creasca nivelul de productivitate. Ei sunt definitia micromanagementului, scrie Business Insider.

3. Cei care joaca rolul victimei - indiferent de situatie, ei cred ca nu au nicio legatura cu lucrurile care li se intampla la locul de munca. Isi asuma cu foarte mare dificultate responsabilitatea atunci cand rateaza termene limita sau fac greseli profesionale. Tot ei sunt cei care au obiceiul de a pasa vina asupra celogilor din birou. Astfel de angajati considera ca regulile nu li se aplica si pierd de obicei increderea celorlalti.

4. Angajatii care se cred cei mai destepti - ei sunt siguri ca sunt cei mai inteligenti din incapere. Sunt, in acelasi timp, cei care cred ca exista doar o cale, cea pe care ei o aleg. Daca ceva se intampla gresit, ei cred ca motivul tine de faptul ca echipa nu a respectat planul lor. Iar daca se executa corect, este meritul lor. Sunt acei angajati care actioneaza arogant in cadrul intalnirilor si relatiilor interpersonale, iar din acest motiv le este greu sa castige increderea altora sau sa puna in aplicare vreo idee buna. Dar tind sa nu realizeze asta, se vad ca fermecatori si folosesc acel farmec pentru a-si scuza condescendenta.

Citeste si:
Noua domenii pe care sa le iei in calcul, daca iti cauti job in 2020
Vrei sa te angajezi? Noua...

5. Temperamentalii - sunt angajatii care nici la varste inaintate nu vor sti sa isi controleze starea de spirit. Aceste persoane sunt predispuse la un comportament volatil la birou, atunci cand ceva nu le merge. Tot ei sunt cei carora le este dificil sa gestioneze corect relatiile de birou cu cei din jurul lor. Astfel de angajati isi manifesta emotiile prin iesiri temperamentale, strigate sau lacrimi. Un manager cu o astfel de personalitate guverneaza cu teroare, impiedicand echipa sa dea cel mai bun randament.

Sursa foto: shutterstock

Te-ar putea interesa si:


Mai multe articole din sectiunea Cariere »




Ascultă primul podcast de FinTech și digital banking din piață.

Citeste si
Ce-si doresc angajatii: munca de acasa si program flexibil, in top