Angajarea celor mai buni oameni care să pună umărul la atingerea obiectivelor profesionale este o parte importantă în reușita unei afacceri. Fiecare angajator urmărește, așadar, ca aplicanții să fie cât mai înzestrați, orientați spre succes și versatili în realizarea sarcinilor și responsabilităților primite.

Recrutarea unor persoane competente este un proces provocator. Angajarea candidaților nepotriviți se poate dovedi a fi o investiție costisitoare și consumatoare de timp, care afectează mediul de lucru. În schimb, identificarea angajaților potriviți poate duce la creșterea productivității companiei, la o relație profesională de succes și o cultură organizațională pozitivă.

Pentru că există zeci sau chiar sute de candidați pentru un post bun într-o companie, este foarte important ca angajatorii să acționeze strategic în alegerea celor mai buni oameni. Sunt câțiva pași pe care orice recrutor ar trebui să îi urmeze pentru a obține cele mai bune rezultate.

Definirea fișei postului

Angajarea personalului potrivit începe cu analiza jobului. Astfel, un recrutor poate stabili cu exactitate fișa postului: de la îndatoriri și responsabilități până la abilitățile necesare pentru îndeplinirea sarcinilor impuse. Drept urmare, pe baza unor astfel de indici poate fi stabilit profilul angajatului ideal.

Planificarea strategiei de recrutare

Având o descriere a postului bine detaliată, următorul pas este planificarea strategiei de recrutare. O metodă prin care aceasta se poate realiza este prin implicarea unora dintre cei mai competenți angajați în procesul de selecție. Însă, cele mai bune rezultate se obțin atunci când angajatorul apelează la o firmă de recrutare, care poate reuși cu succes să atragă candidații ce pot produce schimbare în companie și care pot evolua odată cu trendurile din piață.

Identificarea persoanelor loiale carierei

Printre candidații ideali se numără cei care sunt loiali carierei alese. O persoană care schimbă frecvent locurile de muncă sau care apelează la reconversie profesională pentru a câștiga un salariu mai mare poate reprezenta un risc pentru o afacere, mai ales dacă este la început de drum. De aceea, când un recrutor analizează CV-urile angajaților, este important să verifice perioada petrecută de aceștia la locurile de muncă precedente și activitatea desfășurată într-o anumită profesie.

Urmărirea răspunsurilor în timpul interviului

Interviul este cel mai important instrument în procesul de angajare, iar întrebările adresate candidaților și modul în care aceștia răspund sunt indicii relevante despre abilitățile lor de a se integra în echipă, despre interesul acordat serviciului și despre dorința de a face performanță. Această etapă din procesul de angajare îi ajută pe recrutori să separe candidații dezirabili de cei mediocri. De aceea, stabilirea unor întrebări cheie este o parte importantă în construirea relației dintre candidați și angajatori.

Verificarea background-ului candidaților

Verificarea background-ului este unul dintre cei mai relevanți pași pe care orice recrutor trebuie să îi facă atunci când este nevoit să ia o decizie în privința candidaților. Indiferent cât de bine se autopromovează un aplicant la un post important într-o companie, nu trebuie pierdut din vedere faptul că încrederea se câștigă în timp. Drept urmare, este recomandat ca un recrutor să verifice dacă informațiile din CV sunt adevărate, dacă angajatorii anteriori au fost mulțumiți de activitatea depusă și dacă experiența pe care o are este suficientă pentru a față performanță în noua companie.

Procesul de recrutare nu este niciodată simplu. Niciun angajator nu își dorește să investească timp și bani în persoane nepotrivite, astfel că, deși se poate întinde pe o perioadă mai lungă de timp, procesul de alegere a candidatului perfect trebuie analizat cu atenție sporită.

Sursa foto: Andrey_Popov/ Shutterstock

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Cariere »



Setari Cookie-uri