Piața de training și consultanță a fost puternic impactată în 2020 de izbucnirea pandemiei de COVID-19. Sesiunile de training și consultanță s-au mutat și ele în mediul online, pe modelul celor din alte industrii. Multe din trendurile de învățare de la distanță vor continua și în 2021 pentru că permit o mai mare flexibilitate în accesarea cunoștințelor necesare, la job sau în viața personală.

Adaptarea la digital, o provocare și în 2021

2020 a trecut, însă pentru trainerii și specialiștii care oferă consultanță provocările rămân la fel de mari. Odată cu munca de acasă, nu doar conținutul trainingurilor s-a schimbat, ci întreaga structură a acestora, lucru care impune setarea unui nou ghidaj în identificarea nevoilor.

„Nu mai este cazul ca toți cursanții să fie într-o sală și să învețe aceleași lucruri. Fiecare are nevoi diferite, cu un ritm particular de învățare. Prin urmare, modul asincron față de echipă și sincron cu trainerii reprezintă o componentă esențială a structurii de livrare.

Marius Stăvărache, co-fondator al companiei de consultanță Gemba Partners

2021 este rezervat tot lucrului de acasă, prin urmare, cea mai mare provocare din industria va ține de integrarea corectă și buna înțelegere a unui mod comun de utilizare a tool-urilor digitale, precum Zoom, Microsoft Teams, Microsoft office online, Google Docs și Slack.

Retail jobs

„Anterior crizei COVID-19, proximitatea fizică facilita o comunicare diferită învățată, un mod de raportare la colectiv deprins din copilărie. Pentru mulți dintre noi, raportarea la un colectiv virtual este o noțiune nouă și abstractă. Prin urmare, fiecare echipă are nevoie de timp și de ghidaj să exploreze cum creează această dinamică într-un mod eficient”, a declarat pentru wall-street.ro Marius Stăvărache (Foto).

Specialistul este de părere că în 2021, piața de de training și consultanță va fi mai pragmatică, întrucât firmele care vor cumpăra servicii de training se vor concentra pe pragmatismul și aplicabilitatea rapidă în business a programelor, chiar și atunci când vine vorba de trainingurile pentru integrarea acelor soft skilluri pentru angajați.

Citește și: Cum se „împacă” sesiunile de training și consultanță cu mediul online

Citeste si:
Top domenii în care angajații au „chiulit” de la muncă între...
Topul domeniilor în care...

Noua față a trainingurilor, din perspectiva cursantului

Dacă în trecut, cei mai mulți cursanți erau obișnuiți să stea într-o sală și să urmărească noțiunile prezentate pe un powerpoint, urmate de câteva exerciții practice în aceeași sală, în noua realitate s-au obișnuit să nu fie toți prezenți în același timp. Cursantul accesează singur conținutul digital și se folosește de aplicații digitale, de tool-uri care permit împărtășirea resurselor la distanță, astfel încât să nu mai fie nevoie de prezența fizică continuă a trainerului. Început în 2020, acest nou mod de accesare instantă a informațiilor, se va accentua în 2021.

Practic, fiecare individ ar putea să-și gestioneze propriul plan de dezvoltare și propriul buget de învățare. Am văzut asta deja în companii mai `dezghețate` de la noi și ne așteptăm ca acest trend să se răspândească în 2021.

Citeste si:
Formarea angajaților va fi hibridă și după pandemie
Formarea angajaților va fi...

Marius Stăvărache, co-fondator al companiei de consultanță Gemba Partners

Cum va arăta piața după ridicarea restricțiilor

Găsirea de noi vaccinuri care să ne ajute în lupta cu coronavirusul a creat un val de speranță în întreaga lume. Însă optimismul împărtășit la nivel mondial nu ne oferă nicio certitudine că ne vom reîntoarce prea curând la normalul de dinainte.

Cele mai multe companii (61%) se aşteaptă ca abia în 2022 să atingă nivelul cifrei de afaceri din 2019, 15% estimează că vor recupera în 2021 cifra de afaceri din acest an, în timp ce 23% estimează că afacerile, în 2021, vor urma un trend stabil, arată datele Barometrului Moneycorp privind starea economiei. Puterea de decizie va sta în mâinile clientului, spun reprezentanții de la Gemba Partners.

„Ne așteptăm ca în 2021, odată ce restricțiile se vor ridica, să vedem cu adevărat ce alege clientul. În opinia noastră, asistența la distanță (training, coaching, consultanță) și-a câștigat locul și nu va mai pleca. Cu ajutorul acestui nou model, la Gemba Partners am eficientizat cu până la 90% activitatea cu clienții noștri și ne întrebăm de ce companiile ar mai vrea să se întoarcă la cutumele de dinainte de criza Covid-19.

Citeste si:
Ce au de învățat instituțiile de stat de la "privați" pentru a fi...
Ce trebuie să învețe...

În prezent, ne descurcăm foarte bine cu o pondere de 20% față în față și 80% online. Ridicarea restricțiilor va aduce îmbunătățiri față de acest model, dar estimăm că nu ne vom mai întoarce la obiceiurile anterioare crizei”, a mai declarat cofondatorul companiei de consultanță Gemba Partners. Sursa foto: Pexels

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Raluca Juncu
Raluca este unul din reprezentanții entuziaști și curioși ai generației Millennials. A studiat Jurnalism la Facultatea de Jurnalism și Științele Comunicării la Universitatea din București și a urmat un master în Comunicare și Resurse Umane, în cadrul aceleiași instituții. Timp de doi ani a fost redactor la revista Forbes România și colaborator în cadrul mai multor proiecte editoriale precum Top 500 companii , Top 30 cele mai influente femei, precum și...

Te-ar putea interesa și:


Mai multe articole din secțiunea Cariere »



Setari Cookie-uri