Din ușă-n ușă, la tot mai mulți oameni. Cât de mult a schimbat pandemia activitatea FAN Courier 

Declanșarea pandemiei de COVID-19 a accelerat puternic ritmul de creștere al comerțului online, România fiind unul dintre statele cu cele mai bune evoluții în ceea ce privește segementul de e-commerce. Așa se face că s-au schimbat și multe din obiceiurile de consum, de data aceasta pentru mai multe generații, pentru că de când a venit pandemia, a început să ni se pară tot mai firesc să comandăm online, pentru ca mai apoi un livrator să sosească la ușa noastră cu pachetul comandat.

Dincolo de creșterea numărului de utilizatori care fac achiziții online, interesant de urmărit este frecvența cu care românii au comandat prin canalele online. Pentru piața de curierat, aceste lucruri se traduc printr-un volum mai mare de muncă, ceea ce i-a conferit domeniului un și mai mare dinamism, dar și mai multe situații noi de gestionat. wall-street.ro a stat de vorbă cu Elena Anghel (foto), Chief Human Resources Officer FAN Courier pentru a vedea cu ce provocări s-au confruntat angajații în ultimele luni și ce schimbări importante a operat compania pentru a-și proteja angajații de pe teren, în fața pandemiei.

FAN Courier, într-un Black Friday prelungit

Comenzile venite în număr mare, dar și oboseala care a crescut nivelul de stres din rândul angajaților din piața de curierat, reprezintă una din cele mai mari provocări pe care compania a fost nevoită să le gestioneze de la debutul pandemiei. Cea mai presantă schimbare pentru companie a fost să se alinieze timp de luni de zile unui ritm de muncă similar cu cel de Black Friday.

A doua provocare a constat în gestionarea unui număr mai mare de concedii medicale, simultan cu menținerea activității curente în parametri normali. Managementul oboselii oamenilor noștri, care au lucrat luni de zile în regim de Black Friday sau au fost nevoiți să preia din munca colegilor bolnavi, a fost, de asemenea, o provocare extrem de importantă.

- Elena Anghel, Chief Human Resources Officer FAN Courier -

Citeste si:
Marile companii din Regatul Unit nu au în vedere o reîntoarcere...
Majoritatea marilor companii...

Cât de mult s-a schimbat activitatea FAN Courier

Chiar și pentru un jucător cu experiență îndelungată în zona de business din România, cum este FAN Courier, criza sanitară și-a făcut simțită prezența, fiind factorul declanșator al multor schimbări pe care compania a fost nevoită să le implementeze cu rapiditate. În ceea ce privește management resurselor umane, 2020 a fost un an care a dublat nivelul de stres care s-a așezat pe umerii întregii echipe.

Încă de la debutul pandemiei, managementul companiei a lucrat și analizat scenarii pe diverse ipoteze, toate în contratimp pentru că activitatea de curierat este permanent on-going. Peste aceste planuri se suprapuneau măsurile legislative adoptate de guvern prin care se impunea carantina în unele localități, în timp ce altele au cunoscut relaxări.

Vrei să fii la curent cu cele mai noi tendințe din piața muncii? Te invităm să urmărești cea de-a zecea ediție a evenimentului HR 2.0. - O nouă eră a muncii.

Citeste si:
CEO FAN Courier: Am crezut că e o nebunie să vinzi frigidere online
CEO FAN Courier: Vom vedea...

În ceea ce privește situațiile de îmbolnăvire cu COVID-19 din rândul angajaților, Elena Anghel spune că la nivel intern a fost desemnat un responsabil care să gestioneze toate aceste chestiuni de primă urgență.

Cei mai protejați au fost angajații din domeniile Tehnic, Economic și Socio-Administrativ (TESA) care au făcut tranziția către un sistem de lucru în regim de telemuncă, pentru a limita cât mai mult interacțiunile. Echipa de call center a fost împărțită în trei, fiind relocată în sedii diferite pentru a limita interacțiunea și riscul de îmbolnăvire. Sălile care găzduiau ședințele de altădată au fost înlocuite cu întâlnirile online.

De asemenea, compania a introdus sistemul de livrare contactless pentru expedierile la care nu este necesară încasarea de numerar și la care confirmarea de primire se poate genera electronic.

Citește și: Pe timp de pandemie, românii s-au „îngrămădit” să se angajeze la Mega Image

Citeste si:
Viata de curier: probleme cu cainii vagabonzi si invitatii la masa
Din culisele curierilor Fan...

Un val uriaș de recrutări

De când a început pandemia, multe din companii s-au trezit cu tot mai multe CV-uri în inbox-uri, primite de la un număr mare de candidați din piață, pe fondul faptului că numeroase afaceri s-au închis sau au intrat în insolvență. O analiză a CITR relevă că în anul 2020 s-a înregistrat un număr mai mic de insolvențe, dar cu impact mai mare în economie. Prin urmare, candidații s-au reorientat rapid spre acele puține domenii care au cunoscut creșteri în 2020, cum este și piața de curierat.

Numărul aplicanților s-a triplat odată cu apariția pandemiei, ceea ce a constituit o mare oportunitate pentru întregirea colectivului și chiar dezvoltarea echipelor, mai ales ca urmare a creșterii comenzilor și pieței de e-commerce (...). Oamenii s-au reorientat și au ales să aplice, curieratul fiind printre puținele activități ce s-au bucurat de creșteri de activitate în 2020. Menținând activitatea, am generat percepția unui loc de muncă sigur, într-o perioadă plină de incertitudini, iar aceasta ne-a ajutat în procesul de recrutare.

- Elena Anghel, Chief Human Resources Officer FAN Courier -

Compania caută în prezent candidați care să se integreze în poziții de programator, curier, șofer profesionist, manipulant mărfuri, magazioner, specialist calitate și specialist în securitate, în București, Timișoara, Cluj, Iași, Constanța.

„Digitalizarea este cuvântul de ordine introdus de pandemie și în procesele de recrutare și selecție a personalului. Am creat o bază de date unică și am automatizat primirea CV-urilor, astfel că am eficientizat timpul de prelucrare a datelor în procesul de selecție a candidaților. De asemenea, mai ales pentru posturile TESA, ne-am orientat spre interviurile telefonice și cele online”, a mai explicat Directorul de Resurse Umane al companiei.

Vezi și: Din culisele curierilor FAN Courier: Se tem de câinii de pe străzi și sunt invitați la masă de către cei cărora le livrează

Motivarea angajaților, un factor esențial în cadrul Fan Courier

Criza pe care o traversăm a marcat deja începutul unei noi realități atât ca strategii de business, cât și ca model de gestionare a resursei umane.

„Angajații FAN Courier beneficiază de tichete de masă în valoare de 20 lei/zi lucrată, bonus de performanță lunar de 10%, bonus de fidelitate în funcție de vechimea în companie, primă de Paște, de Crăciun și de Black Friday și transport gratuit spre sediul head office de la principalele stații de metrou. Alocăm un buget consistent pentru pregătirea personalului nostru și organizăm training-uri și cursuri de specialitate pentru aproape toți angajații cu scopul de a crește calitatea serviciilor pe care le oferim. Am menținut beneficiile extrasalariale pentru toți angajații și ne propunem să facem acest lucru și în 2021”, a mai transmis Elena Anghel,Chief Human Resources Officer FAN Courier.

În piața de curierat, volumul de muncă a devenit mai mare odată cu debutul pandemiei, cu rezultate peste așteptări la nivel financiar, dar care se traduc în „eforturi excepționale din partea întregii echipe, după un an dificil”, spunea Felix Pătrășcanu, managing partner FAN Courier, în decembrie 2020, când compania trăgea linie după unele din cele mai grele luni de activitate pe care le-a traversat de la ultima criză financiară încoace.

La finalul anului trecut, fondatorii business-ului, Felix Pătrășcanu și Neculai și Adrian Mihai estimau că 2020 se va încheia cu o cifră de afaceri de 205 milioane de euro - aproape de „borna” de 1 miliard de lei, mai mare cu peste 22% față de anul anterior, tocmai ca efect al creșterii cererii de servicii de curierat, pe fondul crizei provocate de pandemie. Pentru anul în curs, compania a luat în calcul două scenarii de creștere în funcție de dinamica actualei crize: unul de minim 10%, în scenariul în care situația sanitară va permite anumite relaxări și unul 20% în situația în care criza rămâne în parametri ridicați, mai spun reprezentanții companiei.

FAN Courier are un număr total de 7.503 de angajati și colaboratori în toată țara, dintre care 3.591 activează în București.

Sursa foto: Facebook/ FAN Courier
Despre autor
Raluca Juncu
Raluca este unul din reprezentanții entuziaști și curioși ai generației Millennials. A studiat Jurnalism la Facultatea de Jurnalism și Științele Comunicării la Universitatea din București și a urmat un master în Comunicare și Resurse Umane, în cadrul aceleiași instituții. Timp de doi ani a fost redactor la revista Forbes România și colaborator în cadrul mai multor proiecte editoriale precum Top 500 companii , Top 30 cele mai influente femei, precum și...

Te-ar putea interesa și:


Mai multe articole din secțiunea Cariere »



Setari Cookie-uri