Cum îi „miroase” Elon Musk pe mincinoșii care vin la un interviu pentru job

Orice CEO de succes îți va spune că oamenii pe care îi angajezi în compania ta pot fie să îți distrugă afacerile, fie pot să ți-o salveze. Importante sunt, așadar, trăsăturile după care se uită un manager la un candidat care se prezintă la angajare. Cum identifici de la interviu ce abilități are candidatul respectiv și cum te convingi că el este cel mai potrivit să ocupe funcția respectivă?

Elon Musk spune că nu este relevantă școala pe care o ai, ci nivelul tău de educație.

Nu este nevoie nici măcar să ai o facultate, nici măcar un liceu.

Elon Musk

În schimb, miliardarul caută „dovezi ale unei capacități excepționale” atunci când vine vorba de angajare.

Citeste si:
Au plecat de la Tesla, iar acum se pregătesc să-l concureze pe Elon...
Au plecat de la Tesla, iar...

„Dacă există un palmares de realizări excepționale, atunci este probabil ca acest lucru să continue în viitor”, a spus CEO-ul Tesla în timpul unui interviu, în 2014.

Vrei să fii la curent cu cele mai noi tendințe din piața muncii? Te invităm să urmărești cea de-a zecea ediție a evenimentului HR 2.0. - O nouă eră a muncii. Te poți înscrie AICI, gratuit!

Cum știe Elon Musk că nu minți la un interviu cu el

Problema este că oricine poate spune că este cel mai bun în ceea ce face, dar poate fi greu, ba chiar uneori imposibil să știe dacă spun adevărul.

Din fericire, Elon Musk și-a dezvăluit „trucul” la World Government Summit în 2017. El îi pune fiecărui candidat pe care îl intervievează aceeași întrebare: „Spune-mi despre unele dintre cele mai dificile probleme la care ai lucrat și cum le-ai rezolvat”.

Citeste si:
Genesis Property: Oamenii vor reveni la birou, dar biroul nu va mai...
Genesis Property: Oamenii vor...

Metoda lui Musk se bazează pe ideea că cineva care face o afirmație falsă nu va avea capacitatea de a o susține în mod convingător, așa că vrea să-i audă vorbind despre modul în care au lucrat printr-o problemă spinoasă, pas cu pas, scrie CNBC.

Cât de eficientă e strategia lui Elon Musk

Un studiu publicat în Journal of Applied Research in Memory and Cognition, în decembrie 2020, a descoperit mai multe abordări ale depistării mincinoșilor pe baza unei tehnici de intervievare din cadrul interviurilor. Respectivul studiu susține eficacitatea a ceea ce Musk face de ani de zile, prin modul în care îi abordează pe cei care vin să susțină un interviu cu el.

O astfel de tehnică, numită „Gestionarea informațiilor asimetrice” este concepută pentru a oferi unui intervievat un mijloc clar de a-și demonstra nevinovăția sau vinovăția investigatorului, oferind informații detaliate.

Cody Porter, unul dintre autorii studiului și Senior Teaching Fellow de la Universitatea din Portsmouth au descoperit că cei care spun adevărul încearcă de obicei să-și demonstreze inocența și oferă în mod obișnuit informații mai detaliate ca răspuns la astfel de instrucțiuni.

Citeste si:
Ce a răspuns Nicușor Dan, după ce a fost întrebat dacă se tunde
Ce a răspuns Nicușor Dan,...

„În schimb, mincinoșii doresc să-și ascundă vina. Aceasta lucru înseamnă că este mai probabil să rețină strategic informații ca răspuns la metoda de `Gestionare a informațiilor asimetrice`. Presupunerea lor aici este că furnizarea mai multor informații va face mai ușor pentru intervievator să-și detecteze minciuna, așa că, în schimb, oferă mai puține informații”, a mai explicat Cody Porter.

De asemenea, studiul a constatat că utilizarea metodei utilizate de miliardarul american poate crește probabilitatea detectării mincinoșilor cu aproape 70%. Aceasta este o veste bună pentru Elon Musk, dar și pentru alți manageri care adoptă această strategie bazată pe știință.

Așa cum a spus Elon Musk în interviul din 2014, ceea ce vrea cu adevărat să știe este dacă un candidat a rezolvat cu adevărat problema pe care pretindea că a rezolvat-o.

Sursa foto: Agerpres FOTO
Despre autor
Raluca Juncu
Raluca este unul din reprezentanții entuziaști și curioși ai generației Millennials. A studiat Jurnalism la Facultatea de Jurnalism și Științele Comunicării la Universitatea din București și a urmat un master în Comunicare și Resurse Umane, în cadrul aceleiași instituții. Timp de doi ani a fost redactor la revista Forbes România și colaborator în cadrul mai multor proiecte editoriale precum Top 500 companii , Top 30 cele mai influente femei, precum și...

Te-ar putea interesa și:


Mai multe articole din secțiunea Cariere »



Setari Cookie-uri