Piață muncii se confruntă cu multe dificultăți în ceea ce privește recrutarea și retenția de personal, motiv pentru care angajatorii apelează constant la diverse beneficii extrasalariale pentru a-și motiva echipele. Pe lângă salariu și oportunitățile de avansare la un loc de muncă, beneficiile extrasalariale sunt primele aspecte la care se uită candidații, atunci când se află în căutarea unui job.

Mult timp, aceste pachete au fost ajustate doar pe plus, fie prin adăugarea constantă a unor beneficii noi, fie prin majorarea plafoanelor disponibile pentru cele existente. 73% dintre respondenții unui studiu realizat de eJobs România spun că beneficiile pe care le primesc la actualul job au rămas nemodificate, 22% susțin că au fost reduse, în timp ce 5% transmit că au primit beneficii noi. Această categorie de facilități cunoaște, practic un trend ascendent deja de mai mulți ani.

Un alt raport realizat de Mercer Marsh Benefits arată că asigurările private de sănătate, trainingurile și bonusurile pentru recomandări au fost principalele beneficii care au consemnat creșteri, din perspectiva numărului de companii care le acordă, în 2020.

Asigurarea de sănătate, ceasul deșteptător

Deși datele din piață arată că pandemia nu a modificat atât de mult categoriile de beneficii extrasalariale, ce s-a schimbat, însă, e modul în care se raportează candidații și angajații la acestea. Coronavirusul i-a îndemnat pe români să fie mai atenți și mai conștienți de sănătatea lor, cu atât mai mult cu cât a deschis și un moment zero în care oamenii au interacționat într-un mod mult mai personal cu noțiunea de risc.

Astfel, într-un context sanitar critic, preocuparea pentru asigurările private de sănătate a devenit cumva firească, atât din perspectiva angajaților, cât și a angajatorilor.

În zona corporate, gradul de receptivitate s-a menținut crescut și am observat două tipuri de comportamente. Pe de o parte, un segment mare din clienții noi au adăugat pentru prima dată asigurarea de sănătate printre beneficiile oferite angajaților, iar pe de altă parte, clienții deja existenți au extins aria de acoperiri incluse în asigurările pe care le dețineau.

Mihaela Drugă, Membru al Directoratului, Signal Iduna Asigurare Reasigurare

Mihaela Drugă spune că oamenii au început să înțeleagă mai bine noțiunea de neprevăzut și implicațiile pe care le are, iar mulți dintre ei au înțeles că presiunea asupra bugetului personal atunci când apare o problemă de sănătate poate fi foarte dificil de gestionat. Astfel, facilitarea accesului la servicii medicale ca beneficiu extrasalarial oferit de un angajator s-a aflat în topul celor mai dorite astfel de servicii.

„Piața muncii, deja una foarte competitivă, a fost pusă acum în fața unei noi provocări: să asigure sănătatea și securitatea angajaților. Iar într-o perioadă în care chiar și pentru o problemă de sănătate minoră, accesul la serviciile medicale a fost îngreunat, un sprijin precum o asigurare medicală s-a dovedit un beneficiu mai valoros ca oricând. Mai mult decât a oferi servicii medicale, acest context ne-a arătat acum cât este de important să ai acoperiri cât mai complete privind riscurile de îmbolnăvire, să personalizezi beneficiile și să oferi soluții cât mai adaptate nevoilor reale și curente ale oamenilor”, a declarat pentru wall-street.ro Mihaela Drugă, Membru al Directoratului, Signal Iduna Asigurare Reasigurare, companie de asigurări și parte a grupului german cu același nume.

Serviciile de sănătate țin pasul cu digitalizarea

Pentru multe din companii, procesele de digitalizare a instrumentelor cu care lucrează au început deja cu mult înaintea pandemiei. S-a dovedit în aceste vremuri că acele business-uri care erau deja angrenate într-un proces accelerat de digitalizare au putut avea reacții mai rapide la schimbările care au intervenit într-un timp atât de scurt. Serviciul de telemedicină a devenit unul extrem de necesar în această pandemie, de care s-au folosit o mulțime de asigurați, prin intermediul asigurărilor de sănătate private pe care aceștia le dețin.

Vorbind strict de piața asigurărilor, s-au înregistrat progrese în ceea ce privește digitalizarea. Atât companiile, cât și clienții au observat beneficii tangibile, precum: economisirea timpului, transparența, simplificarea proceselor și operațiunilor, siguranța. În plus, digitalizarea permite oferirea de soluții adaptate realității actuale, precum telemedicina, și face posibil accesul mult mai ușor și mai rapid la serviciile medicale.

Mihaela Drugă

Amintim că telemedicina a fost reglementată în România în noiembrie 2020, după ce Guvernul a aprobat Ordonanța de Urgență pentru completarea Legii nr. 95/2006, privind reforma în domeniul sănătății, care reglementează posibilitatea furnizării serviciilor medicale la distanță, prin telemedicină, de către toți profesioniștii din domeniul sănătății. Telemedicina s-a transformat astfel dintr-un trend mult așteptat, în ceva necesar de implementat, din cauza pandemiei de COVID-19.

În final, Mihaela Drugă este de părere că mai presus de trenduri, ultimul an a fost mai mult despre a fi prezent și despre a răspunde cât mai rapid nevoilor din piață, mai ales pentru că românii au început să fie tot mai informați.

Viteza de reacție și capacitatea de adaptare sunt cele două elemente cheie care au făcut diferența. În ceea ce privește clientul, acesta a devenit mult mai informat, este mai pregătit, știe mai bine ce își dorește și conștientizează faptul că asigurarea de sănătate a devenit o necesitate. Caută un produs care poate răspunde situațiilor neprevăzute și care se pliază pe provocările momentului. Aceste lucruri vor influența, cu siguranță, comportamentul de consum și alegerile în ceea ce privește asigurările de sănătate”, a mai spus aceasta.

Sursa foto: Shutterstock

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Raluca Juncu
Raluca este unul din reprezentanții entuziaști și curioși ai generației Millennials. A studiat Jurnalism la Facultatea de Jurnalism și Științele Comunicării la Universitatea din București și a urmat un master în Comunicare și Resurse Umane, în cadrul aceleiași instituții. Timp de doi ani a fost redactor la revista Forbes România și colaborator în cadrul mai multor proiecte editoriale precum Top 500 companii , Top 30 cele mai influente femei, precum și...

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Cariere »



Setari Cookie-uri