Pe măsură ce ritmul vaccinărilor anti-COVID-19 crește tot mai mult, anagajații și angajatorii încep să discute tot mai mult despre cum ar putea reveni la locul lor de muncă fizic. Însă chiar și cu un ritm alert de vaccinare, noile mutații ale COVID-19 prezintă încă numeroase suspiciuni, ceea ce face ca angajații să se teamă în continuare de o revenire la birouri.

Pentru mulți angajați, o reîntoarcere la birou ar însemna să dea canapelele și scaunele de bucătărie de acasă pe birourile la care nu s-au mai întors de la debutul pandemiei. Cu toate acestea, mulți oameni se uită ezitant la întoarcerea la birou, invocând îngrijorări cu privire la utilizarea mijloacelor de transport public pentru drumul până la birou.

Peste 70% dintre americani sunt cel puțin puțin preocupați de revenirea la normal, potrivit unui sondaj de la Safety.com. O cincime dintre cei care sunt îngrijorați au invocat în mod specific îngrijorările cu privire la revenirea fizică la locul de muncă, din cauza temerilor de îmbolnăvire, scrie CBSN.

Totodată, Sindicatul Serviciilor Publice și Comerciale (PCS) din Marea Britanie a chestionat 1.299 de membri și a constatat că trei din cinci angajați se simt nesiguri în legătură cu întoarcerea înapoi la birou.

Ce pot face companiile pentru a spori siguranța la birou

În scenariul în care ne-am imagina o revenire completă sau chair și parțială la job, se pune problema de ce măsuri de siguranță vor adopta companiile pentru a face angajații să se simtă confortabil întorcându-se la locul de muncă.

Angajații se pot aștepta la mai multe din ceea ce am văzut. Chiar și cu avansul campaniei de vaccinare care se desfășoară, măsurile de siguranță COVID-19 nu merg nicăieri.

Jamie Greenberger, expert în siguranță și securitate la Safety.com

Spălarea regulată a mâinilor, distanțarea socială și purtarea măștii vor fi activități mai multe decât comune la locul de muncă, în viitorul apropiat.

Unele companii vor o continua să facă anchete epidemiologice pentru angajații lor pentru a vedea în ce mod s-a răspândit virusul și vor testa constant angajații de COVID-19. De asemenea, pot restructura spațiul, în așa fel încât să fie benzi de mers pentru intrare și altele pentru ieșire, pot pune mai puține spații de lounge și mai mult spațiu între birouri. Desigur, va exista permenant dezinfectant, vor fi măști și alte eforturi sporite de igienizare”, a mai adăugat specialistul.

Viitorul aparține muncii în sistem hibrid

Una din principalele tendințe evocate de tot mai mulți specialiști din piața muncii este munca hibrid, un sistem de lucru care deja începe să devină tot mai popula, dar și eficient, pentru că permite angajatorilor să revină pe rând la birou, în anumite zile din săptămână. Bogdan Badea, CEO al platformei de recrutare eJobs spunea în cadrul emisiunii HR Talks că munca hibrid va fi un sistem de lucru de la care angajatorii și angajații nu vor mai putea da înapoi.

Astfel, companiile trebubie să găsească modalități prin care să aranjeze spațiile de lucru în așa fel încât să prezinte siguranță anagajaților.

„Atât de multe companii fac tranziția către locuri de muncă complet la distanță sau la locuri de muncă hibride, iar abordarea acestei schimbări către un loc de muncă mai digital înseamnă că firmele trebuie acum să se gândească la tehnologie, securitate cibernetică și chiar sănătatea mintală și fizică a angajaților, probabil mai mult decât au făcut-o până acum (...) Viitorul poate arăta diferit de ceea ce suntem obișnuiți, dar facem o mulțime de progrese pozitive”, a mai spus Jamie Greenberger, expert în siguranță și securitate.

Sursa foto: Shutterstock

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Cariere »



Setari Cookie-uri