Aspectele importante pe care viitorii antreprenori trebuie să le ia în considerare

Deschiderea unei afaceri implică foarte multe resurse, mai ales cele financiare, plus multă muncă și dedicare. De aceea, înainte să pună pe picioare un business, viitorii antreprenori trebuie să ia în considerare anumite aspecte cu rol crucial pentru dezvoltarea companiei lor. Iată de ce trebuie să țină cont ca să se asigure că afacerea lor va da rezultatele scontate.

Planul de afaceri

Planul de afaceri este, poate, cea mai importantă componentă a unui business, pentru că acesta oferă imaginea de ansamblu a ceea ce urmează să se întâmple. În planul de afaceri trebuie cuprinse anumite detalii foarte importante, precum: bugetul inițial, investițiile viitoare, luarea în calcul a cheltuielilor neprevăzute, numărul de angajați, domeniul de activitate al companiei și serviciile pe care le va oferi pe piață. De la bun început, trebuie înfăptuită o strategie generală, de la cea financiară până la cea de marketing. Se impune studierea cu atenției a pieței, în care sunt incluși competitorii și potențialii clienți.

Dezvoltarea businessului cu ajutorul tehnologiei

Orice business care se respectă are nevoie de tehnologie pentru a crește productivitatea și pentru asigurarea securității online. De aceea, pentru a eficientiza activitatea de zi cu zi a companiei, antreprenorii pot apela la specialisti IT care să le pună la dispoziție soluții de ultimă generație, prin intermediul cărora să asigure succesul afacerii lor. De exemplu, o astfel de soluție, care crește randamentul în cadrul firmei cu ajutorul automatizării inteligente, este un server DELL. În plus, astfel de servicii asigură o securitate integrată, pentru că în cazul unui atac cibernetic, atât datele clienților, cât și ale companiei, vor fi protejate.

Sediul companiei

Indiferent de domeniul de activitate al afacerii, aceasta va trebui sa aibă un sediu, unde angajații să își desfășoare activitatea. De aceea, și acesta este un aspect important demn de luat în calcul. Sediul trebuie ales în funcție de numărul de angajați și de serviciile oferite de businessul respectiv. Cum afacerea este în stare incipientă, se recomandă închirierea unei suprafețe, mai degrabă, decât achiziționarea unei clădiri, pentru a nu afecta bugetul inițial. De asemenea, trebuie ținut cont și de alte aspecte care vin la pachet cu sediul, precum parcarea pentru salariați, cheltuielile aferente, precum facturile la gaze, curent sau cele pentru firmele de curățenie. În plus, preferabil ar fi ca antreprenorii să folosească, acolo unde e cazul, mobilier sau aparate second-hand, pentru a investi mai puțini bani.

Angajați motivați și productivi

Angajații sunt motorul oricărei companii, de aceea antreprenorii trebuie să le ofere cele mai bune condiții de muncă și să se asigure că aceștia sunt motivați, pentru a crește productivitatea în cadrul afacerii. Drept urmare, le pot oferi anumite beneficii, care să îi determine pe salariați să își dorească să evolueze profesional și să pună umărul la dezvoltarea businessului. Oamenii de afaceri îi pot recompensa cu bonusuri de performanță, măriri salariale, vouchere de vacanță, zile în plus de concediu sau diverse abonamente la clinici private, ori la săli de fitness. În plus, antreprenorii își pot trimite subalternii la cursuri de specializare și traininguri, ca să acumuleze noi cunoștințe, pentru a evolua profesional.

Citeste si:
Metode eficiente pentru a crește productivitatea în cadrul unui...
Metode eficiente pentru a...

Acestea sunt doar câteva dintre aspectele care trebuie luate în considerare atunci când se pun bazele unei afaceri. Pentru ca succesul să apară, e nevoie de multă răbdare, muncă și investiții considerabile. De aceea, mai ales pe plan financiar, antreprenorii trebuie să fie pregătiți și să se asigure că au un buget suficient de mare, astfel încât să susțină un business. În caz contrar, aceștia trebuie să apeleze la parteneri de afaceri, pentru o infuzie de capital. Drept urmare, în faza inițială, planul de afaceri are un rol crucial și trebuie întocmit cu minuțiozitate, iar fiecare scenariu trebuie luat în calcul.

Sursa foto: unsplash.com

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online. Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară. În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:


Mai multe articole din secțiunea Cariere »



Setari Cookie-uri