Teoretic, perioada pandemiei este sinonimă cu declinul activității agenților economici și scăderea performanței angajaților. Practic, există companii care au implementat măsuri propice pentru a păstra randamentul echipelor la cote ridicate, măsuri despre amintește și Cristina Nedelcu, specialist HR și managing partner la Goodstory.ro.

Primele luni ale pandemiei au fost cele mai dificile pentru angajați, sub presiunea tuturor necunoscutelor izvorâte din noul context pandemic, astfel încât performanța lor a avut de suferit. În afară de temerile privind propria siguranță personală și disconfortul creat de obligativitatea mutării activității profesionale la domiciliu, angajații au fost afectați și de stresul pierderii locului de muncă, dat fiind că unii angajatori au gestionat deficitar panica de la începutul acestei perioade dificile și au decis concedieri, fără să aștepte un interval rezonabil de timp pentru a observa cum se vor așeza lucrurile în piață.

Concedierile rapide și numeroase îi influențează negativ nu doar pe cei care-și pierd locul de muncă, ci și pe cei care rămân. Stresul de a trece printr-o situație de concediere generală influențează negativ performanța celor care rămân în companie, sentimentul de nesiguranță fiind cu greu depășit.

Cristina Nedelcu, managing partner la Goodstory.ro

Trucuri mici pentru performanțe mari

Totuși, în acest peisaj sumbru, s-au remarcat companii și chiar domenii întregi care au reușit nu numai să-și țină echipele pe linie de plutire în ce privește motivația și performanța, dar chiar să crească peste așteptări. Viteza de adaptare a angajaților din domenii precum vânzări și transporturi s-a dovedit surprinzătoare, iar cifrele din aceste industrii ne arată că angajații și companiile deopotrivă au găsit modalități de a fi performanți.

Citeste si:
Cel mai recent bilanț COVID | 137 de infectări noi și cinci decese...
Cel mai recent bilanț COVID |...

„Fără îndoială că un factor care ajută la evoluția pozitivă a performanței este acela de a lucra într-un domeniu pentru care există cerere de servicii chiar și în contextul curent. Cu toate acestea, nici în aceste cazuri motivarea angajaților nu a fost o sarcină ușoară, având în vedere că, în unele domenii (precum curierat/livrări), riscurile de suprasolicitare sau de a contacta boala au fost mereu prezente.

Angajatorii trebuie să fie permanent atenți la semnalele transmise de membrii echipelor, pentru că performanța fără oameni motivați este dificil de obținut. Nu trebuie să uitam că toată lumea a traversat o perioadă foarte stresantă și plină de incertitudini care, inevitabil, și-au pus amprenta asupra performanței la locul de muncă”, Cristina Nedelcu, managing partner Goodstory.ro.

Specialistul HR face angajatorilor câteva recomandări pentru creșterea performanței echipelor:

  • Stimularea performanței angajaților trebuie să fie un efort comun. Departamentul HR poate trasa liniile principale și poate facilita implementarea măsurilor, însă, fără implicarea managementului general și a fiecărui lider de echipă, rezultatele vor fi dificil de obținut. „Cu cât discrepanțele între așteptările și acțiunile diverselor departamente dintr-o companie sunt mai mari, cu atât idealul de companie performantă este mai greu de atins”.
  • Serviciile trebuie să fie livrate de echipe bine sudate, alcătuite din oameni cu o istorie în lucrul împreună și cu proceduri bine fixate în activitate. Pentru astfel de companii, mutarea în online a însemnat doar modificarea modului în care oamenii comunică unii cun alții, dar ei rămânând la fel de concentrați și orientați spre realizarea sarcinilor și obținerea de rezultate. Aceste companii au înregistrat chiar performanțe peste așteptări în pandemie.
  • Companiile trebuie să investească în stimularea angajaților. Stimulentele financiare au fost cel mai la îndemână pentru angajatori, urmate de cursuri pentru dezvoltare personală și profesională, evenimente de tip teambuilding în format online ce au permis membrilor echipelor să interacționeze pentru a rezolva sarcini atipice și să petreacă timp împreună. „Voucherele de vacanță și abonamentele la sală au pierdut din teren dată fiind conjunctura, însă locul lor a fost luat de vouchere online pentru diverse achiziții.”
  • Implementarea de programe de motivare cât mai personalizate. Angajatorii ar trebui să ia în calcul diverse activități menite să încurajeze comunicarea deschisă, colaborarea între membrii echipei și susținerea procesului de învățare, mai ales în contextul work from home.

„Mai ales în domeniile unde s-a putut trece la munca de acasă, provocarea de a menține angajații motivați a fost una foarte puternică, deoarece managerii au trebuit să învețe repede și din mers să conducă echipe pe care nu le văd în fiecare zi; dar, mai ales, au fost nevoiți să învețe să depășească barierele ridicate de lipsa interacțiunii directe”, mai atrage atenția specialistul HR Cristina Nedelcu, managing partner Goodstory.ro.

Citeste si:
Florin Cîțu: Majorarea salariilor nu se vede și în performanță
Florin Cîțu: Majorarea...

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online. Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară. În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:


Mai multe articole din secțiunea Cariere »



Setari Cookie-uri