De la venirea crizei sanitare, companiile au abordat diferit comunicarea atât la nivel intern, cât și cu partenerii. Multe organizații din România au tins către o abordare care să facă posibilă o cultură „work-from-anywhere”, care să le permită angajaților o mai mare flexibilitate între job și viața lor personală. În acest context, platformele de comunicare utilizate de manageri și de angajații lor nu doar că au prins tot mai mult contur, ci au fost integrate ca mijloace menite să rămână mult timp de acum înainte.

În contextul pandemiei, comunicațiile unificate s-au transformat din ceva ce companiile luau doar uneori în considerare, la o necesitate pentru a asigura continuitatea activității, a explicat Ciprian Stroe, manager vânzări Avaya România, furnizor de soluţii IT de comunicare, într-un dialog cu wall-street.ro. Comunicațiile unificate se referă la unificarea modurilor de comunicare (e-mail, text, voce) care anterior erau separate într-o singură experienţă.

Practic, în loc să fii nevoit să utilizezi o întreagă suită de instrumente diferite pentru a colabora cu cei cu care ai nevoie, ai la dispoziție spații de lucru virtuale, personalizabile, ceea ce înseamnă comunicare mai bună, calitate mai bună și eficiență sporită pentru o forță de muncă ce lucrează literalmente de oriunde.

Ciprian Stroe (foto), manager vânzări Avaya România

Ciprian Stroe, manager vânzări Avaya România

Spațiul virtual de lucru în care nici câinii nu se aud lătrând

Dacă în urmă cu un an și jumătate, provocarea principală era legată de menținerea activității în online, în prezent companiile se confruntă cu angajați obosiți digital și copleșiți de multitudinea de aplicații în care sunt nevoiți să lucreze.

Retail jobs

Un studiu de la EY a arătat că serviciile „extra” au generat o oboseală digitală foarte mare, care i-a îndemnat pe 47% dintre respondenții studiului să ia o pauză de la utilizarea dispozitivelor conectate la internet. Așa s-a accentuat și nevoia companiilor de a găsi constant moduri în care munca să rămână flexibilă și să nu pară presantă nici în mediul online.

O astfel de soluție este Avaya Spaces, un instrument online disponibil fie direct din browser, de pe laptop, fie printr-o aplicație mobilă, care vine să înlocuiască alte tool-uri, distincte, care făceau posibilă colaborarea. Astfel, angajații pot folosi aceeași platformă de colaborare Avaya Spaces pentru a-și apela colegii (servicii de voce), a schimba mesaje, a organiza întâlniri (interne sau externe, cu clienți), a face schimb de documente sau a lista și urmări task-uri de lucru.

Ciprian Stroe, manager vânzări Avaya România

Utilizatorii își pot crea mediile cele mai potrivite de oriunde, folosind funcționalități AI de înlocuire a fundalului sau de eliminare a zgomotului de fond. Practic angajații pot să își creeze singuri medii de lucru virtuale care să dea impresia că sunt într-un birou, în timp ce elimină sunete care ar putea distrage atenția, cum ar fi, de pildă, câini care latră pe fundal, spune reprezentantul Avaya România. Mai mult, componenta AI din cadrul acestor soluții de lucru permite și îmbunătățirea calității imaginii, precum și transcrierea automată a convorbirilor online, dar și traduceri, în măsura în care vorbitorii discută în limbi diferite în cadrul unei convorbiri de lucru.

Citeste si:
Studiu: Românii condiționează angajarea de posibilitatea de a munci...
Studiu EY România: Trei...

„Partea cea mai bună este că, datorită faptului că aceste caracteristici AI sunt create în cloud și nu se bazează pe puterea de procesare a unui dispozitiv fizic, ele funcționează de oriunde și pe orice dispozitiv. Asistăm, deci, la o transformare a funcțiilor mediului de lucru și la tranziția lor de la o variantă tradițională la un suport digital, susținut de automatizare și AI”.

Citește și: Visul străinătății nu i-a furat pe toți. Cum e să fii inginer IT în România și de ce e mai redusă tentația de a pleca

Flexibilitatea, cuvântul anului 2021

Ultimul an ne-a învățat că flexibilitatea și adaptarea constantă la contextul nou creat pot fi factori diferențiatori atât la nivel de business, cât și la nivelul angajaților. Cu toate că am experiementat un timp îndelungat munca remote, lucrul în sistem hibrid este cel care se impune hotărâtor, în următoarea perioadă.

„Transformarea digitală și pandemia au condus la o schimbare de durată a modului în care lucrăm. Ca angajați, ne dorim un mediu de lucru hibrid care să ne ofere mai multă flexibilitate (...) La nivel personal, pot spune că noi continuăm să lucrăm remote, chiar dacă am reînceput să călătorim sau să interacționăm și direct unii cu alții”, explică managerul de vânzări de la Avaya România.

Citeste si:
CEO McDonald`s: Transparentizarea salariilor accelereazăz recrutarea
Paul Drăgan, CEO McDonald`s...

Ciprian Stroe mai spune că angajații de la Avaya lucrează încă remote, o opțiune pe care angajații o preferă prin prisma instrumentelor proprii de comunicare prin care colaborează și cu angajați din diferite țări.

În prezent, peste 500 de companii de toate dimensiunile din România utilizează soluții Avaya. Organizațiile fac parte din domenii diverse precum industria aerospațială, agricultură, IT&C și telecomunicații, industria bancară și de asigurări, ospitalitate, asistență medicală, producție și imobiliare.

Sursa foto: Shutterstock
Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Raluca Juncu
Raluca este unul din reprezentanții entuziaști și curioși ai generației Millennials. A studiat Jurnalism la Facultatea de Jurnalism și Științele Comunicării la Universitatea din București și a urmat un master în Comunicare și Resurse Umane, în cadrul aceleiași instituții. Timp de doi ani a fost redactor la revista Forbes România și colaborator în cadrul mai multor proiecte editoriale precum Top 500 companii , Top 30 cele mai influente femei, precum și...

Te-ar putea interesa și:


Mai multe articole din secțiunea Cariere »



Setari Cookie-uri