Majoritatea anunțurilor de recrutări răspund la întrebările: Ce are nevoie compania de la tine pentru a-ți oferi un anumit salariu? Ce responsabilități ai de îndeplinit? Ce experiență și ce fel de abilități ai nevoie pentru a putea să îndeplinești acele responsabilități? Însă la fel de important este să se răspundă și la întrebarea “De ce?”.

Opinie scrisă de Răzvan Căzănescu, fondatorul TBF.

De ce compania are nevoie de o anumită persoană pe un anumit post sau rol? Ce va însemna pe termen lung pentru companie ca munca de care va fi responsabilă persoana pe care o căutăm să fie realizată bine?

Cât va crește? Pe cine va ajuta? Viața cui o va face mai bună?

Răspunsurile la întrebarea “DE CE?” sunt la fel de importante precum cele la întrebarea “CE?”.

Iar dacă nu mă crezi, atunci când soția sau soțul îți cere să faci ceva… fii atent la prima întrebare care îți apare în minte. În 99,9% dintre situații va fi “DE CE?”

Mintea noastră are nevoie să dea importanță lucrurilor pe care le facem. Iar modalitatea prin care oferă acea importanță este prin identificarea unui răspuns la această întrebare crucială pentru psihicul nostru.

Retail jobs

Venitul variabil nu funcționează pentru toți angajații. Majoritatea oamenilor caută siguranță și predictibilitate de la job

Văd din ce în ce mai mulți antreprenori care încearcă să construiască grile de salarizare pentru toți angajații, care să emuleze grilele vânzătorilor. Mai precis… un venit mic fix, iar restul variabil în funcție de rezultate.

Deși logica ne-ar împinge să spunem că asta este o idee foarte bună: Oamenii care performează să primească mai mulți bani, iar cei care nu performează mai puțini... această idee nu ține cont de motivația principală pe care majoritatea oamenilor o au când își aleg locul de muncă.

Majoritatea angajaților caută locuri de muncă care să le ofere în primul rând siguranță și predictibilitate. Iar o grilă de salarizare copiată din vânzări nu oferă acest lucru.

Citeste si:
21% dintre angajați și-ar da demisia de la jobul actual fără să...
Fenomenul „Marilor demisii”...

Vezi tu, vânzătorul poate să ducă stresul că rezultatele lor nu depind 100% de ei. Ei pot să facă tot ce este necesar. Să urmeze fiecare procedură și fiecare regulă. Și tot să aibă o lună în care să nu își atingă targetul. Vânzătorii pot să performeze într-un astfel de mediu impredictibil.

Pentru majoritatea angajaților însă, o astfel de situație aduce un stres care conduce mai mult la o paralizie, decât la performanță. Ei vor să știe sigur că dacă fac ceea ce se cere de la ei, vor primi banii promiși. Necontând ce se întâmplă în exterior.

Nu încerca să transformi toți angajații în vânzători, pentru că vei crea un mediu lipsit de siguranță și predictibilitate, pentru oameni care au nevoie de aceste lucruri pentru a performa. Sursa foto: Shutterstock

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Răzvan Căzănescu
Răzvan Căzănescu (fondatorul TBF) a fost implicat în sute de companii din postura de consultant, partener, investitor sau fondator. A dublat companii de milioane de euro în doar 3 luni și a dus startup-uri la peste un milion de euro în primul an de activitate. Nu este trainer sau speaker și nici nu pretinde să fie. Este antreprenor. A creat companii. A condus companii. A crescut companii.

Te-ar putea interesa și:


Mai multe articole din secțiunea Cariere »



Setari Cookie-uri