Antreprenoriatul nu este un drum ușor, cu siguranță, mai ales într-un context economic dinamic și uneori greu de anticipat. Indiferent, însă, de climatul financiar, este cert că unele abilități și abordări îți vor face mai lin drumul spre succes. Iată câteva dintre atuurile care te vor ajuta să fii un antreprenor mai bun:

1. Ești prevăzător și ai un plan B pentru situații neprevăzute

Antreprenoriatul vine la pachet cu situații limită și cu provocări de tot felul. O atitudine prevăzătoare este cea care aduce reale beneficii. Așa că, a fi prevăzător echivalează cu a avea un plan de rezervă pentru orice tip de situație ce poate să apară. Din fericire, există mai multe modalități prin care poți să-ți construiești o „plasă de siguranță” pe care să te bazezi în momentele de criză sau în clipele mai puțin plăcute:

  • asigurările de viață îți pot oferi protecție atât ție, cât și familiei tale, implicând acoperiri, adică sprijin financiar în împrejurările mai puțin plăcute. În ceea ce privește tipurile de acoperiri, acestea sunt diferite de la o asigurare la alta. Se pot aplica în situații precum: afecțiuni grave, accidente, fracturi și arsuri, intervenții chirurgicale, invaliditate permanentă sau parțială apărută în urma unui accident, spitalizare necesară în urma unui accident sau a unei îmbolnăviri.
  • asigurările pentru bunuri te vor ajuta în cazul în care apar defecțiuni ale bunurilor companiei și te vor ajuta să-ți continui activitatea în cazul în care unele echipamente tehnice esențiale sunt avariate și nefuncționale.
  • asigurarea pentru continuitatea afacerii, cât și un plan de continuitate a afacerii bine pus la punct, coerent, bazat pe o strategie anticipativă te poate ajuta să ai un ghid pentru afacerea ta indiferent de context.

2. Nu te temi de eșec și învață să fii rezilient

Reziliența reprezintă una dintre trăsăturile esențiale pe care orice antreprenor trebuie să și-o dezvolte, pentru că mediul afacerilor este unul provocator și incert. Prin intermediul rezilienței, antreprenorul poate înțelege că eșecul nu este altceva decât o nouă oportunitate de învățare și de perfecționare.

De asemenea, a fi rezilient ca antreprenor presupune și să:

  • știi să gestionezi situațiile stresante care apar în mod recurent;
  • identifici riscurile și să nu le subestimezi, astfel încât să le poți preîntâmpina și chiar rezolva;
  • adopți o atitudine bazată pe dorința de autoperfecționare și de învățare continuă.

3. Rămâi mereu curios

Curiozitatea implică, de cele mai multe ori, dezvoltarea. A fi curios e un adevărat avantaj atunci când îți dorești să fii un antreprenor de succes, deoarece asta presupune că ești într-o continuă dezvoltare pe plan profesional și vrei să fii mereu la zi cu tendințele noi și relevante din domeniul tău.
Întreține-ți curiozitatea prin cursuri și evenimente de networking din domeniul tău de activitate, participă la cursuri de leadership și antreprenoriat, fă-ți un obicei din a citi sau a asculta cărți de dezvoltare personală și profesională și menține-te motivat.

4. Nu privești cu teamă riscurile

Dacă e ceva care nu ar trebui să-ți lipsească atunci când ești antreprenor, acela este curajul. Ai nevoie să fii curajos, să riști, să greșești și să repari și să iei decizii în situații limită. Așadar, e necesar să ai curaj să îți asumi deciziile, să îți asumi vina atunci când nu procedezi corect, să ceri ajutor și, nu în ultimul rând, să acționezi. Apetența la risc poate fi exersată și, ca antreprenor, este esențial să fii deschis la pierderi financiare, cât și de altă natură, precum pierderea sprijinului unui partener de afaceri.

Odată ce ești curios, rezilient, îți asumi riscurile, dar, în același timp, ești prevăzător și ai mereu un plan B la îndemână, deții, cu siguranță, câteva ingrediente esențiale din rețeta succesului în antreprenoriat.

Sursa foto: Shutterstock.com

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Cariere »



Setari Cookie-uri