Costul orar al forţei de muncă a crescut cu 3,4% în UE şi cu 2,9% în zona euro, în trimestrul trei din 2022, comparativ cu perioada similară din 2021, arată datele publicate de Oficiul european pentru Statistică (Eurostat), citate de Agerpres.

În perioada iulie-septembrie 2022, comparativ cu trimestrul trei din 2021, cel mai semnificativ avans anual a fost raportat în Ungaria (16,6%) şi Bulgaria (16,3%) în timp ce alte patru state membre UE au raportat creşteri de peste 10%: Lituania (13,9%), Polonia (13,3%), Grecia (11,6%) şi România (10,9%).

Costul orar cu mâna de lucru cuprinde costurile cu salariile şi costurile non-salariale, precum contribuţiile sociale plătite de angajatori. În România, costurile salariale au înregistrat o creştere anuală de 1,9% în perioada iulie-septembrie 2022, iar costurile non-salariale un avans anual tot de 10,9%.

La nivelul Uniunii Europene, costurile salariale au înregistrat o creştere anuală de 2,8% în trimestrul trei din 2022, iar costurile non-salariale un avans anual de 5,3%.

În trimestrul doi din 2022, avansul costurilor cu forţa de muncă în România se datorează creşterii cu 13,5% a costului orar al forţei de muncă în domeniul business, în timp ce în domeniul non-business s-a înregistrat un avans de 4,6%. Pe sectoare ale economiei, în România costul orar cu forţa de muncă a crescut cu 13,8% în servicii, cu 13,5% în industrie şi cu 11,5% în construcţii.

Sursa foto: Shutterstock

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Cariere »



Setari Cookie-uri