8 martie este una dintre ocaziile speciale prin care companiile răsplătesc angajatele și le arăta recunoștința față de munca depusă. Doamnele sau domnișoarele sunt cu siguranță în centrul atenției angajatorilor care se întrec în tot felul de cadouri, mai ales într-un 2023 despre care specialiștii din piața muncii spun că este anul retenției.

Foarte mulți manageri au vrut să-și surprindă angajatele cu cadouri propriu-zise și nu numai cu flori de 8 martie. Cadourile clasice au fost înlocuite de mulți angajatori cu cele care includ mai multe variante de tip experiențe trăite „pe viu”, de la adrenalină, relaxare, călătorii și până la workshopuri de dezvoltare personală și ateliere creative.

„Cea mai la îndemână soluție și în topul preferințelor companiilor pentru cadourile de 8 Martie sunt pachetele Flexibox cu experiențe. Acestea sunt, așa cum le spune și numele, pachete flexibile, care conțin mai multe experiențe din care destinatara o alege pe cea preferată, într-un buget ales de client. Fiind sub forma de vouchere digitale personalizate (cu un anumit mesaj, semnătura sau chiar cu logo-ul companiei), ele sunt potrivite și ca soluții last minute. În mod surprinzător, unele companii plasează comenzile în ultimele 2-3 zile înainte de 8 martie și e un avantaj mare faptul că sunt disponibile imediat”, a declarat pentru wall-street.ro Oana Pascu, fondator Complice.ro, furnizor de experiențe pentru persoane fizice și companii.

Totodată, Oana Pascu spune că sunt firme care doresc să înlocuiască sau chiar să completeze cadoul individual de 8 martie cu experiențe de grup, în care angajatele se bucură alături de colegi de o activitate relaxantă. La acest capitol, cele mai cerute cadouri de către angajatori sunt sesiunile de stil vestimentar, workshop-urile de automachiaj sau ședințele foto VIP. Anul acesta, o cerință diferită au fost și solicitările de cine pe nevăzute cu bucătari celebri.

Cât cheltuie companiile pentru cadourile angajatelor, de 8 martie

În 2022, valoarea medie a pachetelor de experiențe alese de companii, fie la nivel de echipă, fie premii și cadouri individuale a fost 2.070 euro, potrivit datelor furnizate de Complice.ro. Pentru luna femeilor, bugetul mediu alocat se ridică la circa 60 de euro pentru un cadou individual. Pentru experiențele de echipă, prețurile diferă de la câteva sute de euro până la câteva mii de euro, în funcție de numărul de participanți, de locație, de complexitate.

Vorbim aici despre medii, dar nivelul de flexibilitate și variațiile sunt mari. Ofertele sunt personalizate de la caz la caz și diferă în funcție de foarte mulți factori, de la componența echipelor, domeniu de activitate, obiectiv și altele.

Oana Pascu, fondator Complice.ro (foto)

Oana Pascu, complice.ro

Cele mai multe solicitări de cadouri pentru 8 martie vin de la aceleași companii care doresc să integreze experiențele în programele de retenție, respectiv companii din zona de IT, banking, security.

Vorbim de companii medii și mari, din domenii în plină dezvoltare, care apelează la noi și aleg să ofere experiențe atât pentru cadouri, cât și pentru aprecierea, fidelizarea și recunoașterea rezultatelor angajaților. Mai mult de jumătate dintre clienții corporate sunt companii din domeniul IT (60%), urmate de companii din domeniul serviciilor financiare (10%), apoi Hardware, Producție și alte industrii, a mai precizat Oana Pascu, fondator Complice.ro.

Tradiția dăruitului de flori nu dispare. Câți bani au dat firmele pentru buchetele angajatelor de 8 martie

Se spune că atunci când vrei să surprinzi în mod plăcut o femeie, cu flori nu vei da greș niciodată. Pe acest aspect au mizat și mulți angajatori care, „de la mic la mare”, de la IMM-uri la multinaționale, au oferit doamnelor și domnișoarelor din echipele lor buchete de flori atent alese. În 2023, angajatorii au alocat, în medie, între 4.000-4.500 de lei, pentru florile acordate atât pentru angajate, cât și pentru partenerii de business. La nivel de buchet sau aranjament, media s-a ridicat la 180 lei. Potrivit Floria.ro, au existat și multe solicitări de flori la fir pentru angajate, cu 200-300 de fire de flori, legate cu șnur de mărțișor.

Florile de sezon sunt categoric cele mai căutate. Buchetele și aranjamentele cu frezii, lalele, zambile se regăsesc în peste 90% dintre comenzi. Există însă și o cerere, mai mică, bineînțeles, de buchete mai exotice, cu orhidee, hortensii, amarilis sau strelitzia. Sunt alese în general pentru cadourile adresate partenerilor de afaceri.

Marina Popescu, Director General Floria.ro.

Marina Popescu, Director General Floria.ro.

Companiile din farma, industria petrolieră, electronice și electrocasnice, transport, health and safety, software sunt doar câteva dintre cele aleg să-și surprindă angajatele cu un buchet de flori. În ceea ce privește preferința librării, dacă înainte de pandemie, destinația florilor era domiciliul persoanei respective, în 2023 cererile sunt pentru livrare mixta, la birou și acasă, în acord cu sistemul de muncă hibrid, arată reprezentanții Floria.ro. De asemenea, dacă până anul trecut comenzile vizau preponderent florile pentru colege și pentru persoanele din echipă, anul acesta s-au reluat și trimiterile de flori către parteneri.

„Sunt companii cu care colaborăm și în timpul anului, companii care comandă flori pentru angajate la zile de naștere sau momente importante din viața lor”, a mai precizat Marina Popescu.

Sursa foto: Shutterstock

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Raluca Juncu
Raluca este unul din reprezentanții entuziaști și curioși ai generației Millennials. A studiat Jurnalism la Facultatea de Jurnalism și Științele Comunicării la Universitatea din București și a urmat un master în Comunicare și Resurse Umane, în cadrul aceleiași instituții. Timp de doi ani a fost redactor la revista Forbes România și colaborator în cadrul mai multor proiecte editoriale precum Top 500 companii , Top 30 cele mai influente femei, precum și...

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Cariere »



Setari Cookie-uri