Succesul unei companii se află în strânsă legătură cu satisfacția angajaților la locul de muncă, dar și cu motivația de care aceștia dau dovadă în sarcinile zilnice. Un angajat care își pierde motivația este unul care va influența în mod indirect și negativ atât cifra de vânzări a companiei, cât și calitatea serviciilor ei.

Dacă ai de-a face cu un angajat care nu mai este la fel de productiv ca în trecut, prezintă dezinteres în a învăța lucruri noi, se învoiește des și, cel mai important, apar nemulțumiri la adresa lui din partea clienților sau a celorlalți angajați, înseamnă că acesta este demotivat. De obicei, sursa acestei probleme este chiar sistemul de management și cultura organizațională a companiei. Cum poți crește nivelul de satisfacție și productivitatea angajaților noi și vechi? Află de mai jos:

Un salariu competitiv

Salariul este unul dintre principalii factori care poate motiva o persoană să își schimbe locul de muncă. Ceea ce înseamnă că, pentru o retenție a angajaților, este necesar să îți aliniezi salariile la media pieței. Desigur, experiența angajatului și nivelul la care se află în cariera sa reprezintă un factor care te va ajuta la stabilirea salariului. Totodată, o modalitate prin care le poți crește motivația este să lași deschisă posibilitatea de mărire a salariului după un an de vechime, dacă angajatul a avut rezultate excepționale la locul de muncă, sau să oferi bonusuri pentru performanță.

Un pachet de beneficii extrasalariale

Beneficiile extrasalariale nu se opresc la o asigurare medicală în sistemul privat. O mașină de serviciu, un laptop sau un telefon performant pot fi căi prin care să motivezi angajații. Uită-te după modele iPhone 15 in oferta sau cumpără iPhone 14 in rate, pentru a putea face față mai ușor costurilor pe care le implică acest beneficiu oferit angajaților. Alte variante de beneficii extrasalariale pot fi masa de prânz asigurată, tichete de masă, decontarea transportului sau a abonamentului la sala de fitness, precum și zilele extra de concediu plătit.

Un sistem de lucru hibrid

Pandemia de Covid-19 a schimbat sistemul de lucru pentru mulți angajați. Astfel, tot mai mulți au îmbrățișat modul de lucru hibrid, ba chiar remote, deoarece le oferă mai multă flexibilitate, cât și posibilitatea de a salva timp liber și bani. Dacă acest sistem de lucru se pretează pentru compania ta, îl poți implementa cu succes. Pentru a avea mai mult control asupra sarcinilor fiecărui angajat, poți folosi un sistem sau o aplicație de gestionare a proceselor interne, de tip CRM.

Traininguri de dezvoltare

Prin trainingurile de dezvoltare, oferi echipelor tale posibilitatea de a învăța lucruri noi și de a evolua, lucruri care vor elimina plicitiseala și plafonarea care intervin inevitabil la locul de muncă. Ține-ți angajații la curent cu trainingurile și conferințele care se organizează pe domeniul în care activează compania și încurajează-i să participe la ele.

Management superior echilibrat

Dacă îți dorești retenția angajaților, este important să adopți o atitudine de lider și nu una de șef. Spre deosebire de șef, liderul deleagă sarcini, încurajează echipele și se axează pe punctele lor forte, își ascultă angajații și îi îndrumă. Cu alte cuvinte, este mult mai înclinat către angajații săi și îi tratează de la egal la egal, astfel încât aceștia să își mențină motivația pe termen lung.

Dincolo de beneficiile materiale pe care angajații tăi le pot găsi și la alte companii, cel mai important rămâne stilul tău de management. Un lider va atrage mereu oameni în jurul lui, pe când un șef va fi abandonat mai devreme sau mai târziu.

Sursa foto: Freepik

Sursa foto: Freepik

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Cariere »



Setari Cookie-uri