Gabriel Ionescu, fost director general in Happy Tour, Medicover sau Mosanto, ofera in prezent consultanta de management fermierilor romani, in cadrul unui proiect finantat din fonduri europene.
Trecerea din fotoliul de director general, pe care il ocupa de mai bine de 10 ani, in zona de consultanta nu pare deloc artificiala, mai ales ca, in opinia lui Ionescu, orice director trebuie sa invete incontinuu, iar consultanta ofera multe oportunitati de crestere profesionala.

„Faptul ca ofer consultanta de management ma pune in contact tot timpul cu alte tipuri de afaceri, alte probleme si invat continuu. Este o crestere profesionala foarte mare. Colectez experienta si eu in acest timp”, a spus Gabriel Ionescu, pentru wall-street.ro.

Business-ul in agricultura este perceput de Ionescu ca fiind unul al organizarii.

„Ferma este un business expus sezonalitatii, asa ca este extrem de disciplinat, si nu exista week-end atunci cand esti in campanie”, spune Ionescu, care ofera in prezent consultanta de management in cadrul proiectului AgroManager, adaugand ca pentru a reusi sa conduci o echipa in aceste conditii, trebuie sa fii ori autoritar, ori sa ai abilitati de lider.

„La finalul zilei, orice manager trebuie sa isi improspateze cunostintele. Invatarea este continua”, spune Ionescu.

Gabriel Ionescu a inceput sa lucreze la Agricover in 2010, grup de companii cu activitati de productie a semintelor si servicii de distributie agricola, care a inregistrat afaceri de peste 636 mil.lei, ca director de new business.

Ulterior, Ionescu a inceput sa conduca firma Agroadvice, o companie de consultanta in domeniul agriculturii, detinuta 50% de Agricover si 50% de Danish Agricultural Advisory Services. Agroadvice s-a nascut dintr-o nevoie a Agricover, spune Ionescu.

„Agricover avea clienti fermieri care solicitau sprijin tehnic si s-au hotarat sa se asocieze cu cineva care face asta de mai multa vreme pentru a aduce expertiza in domeniu si in Romania”, spune Ionescu.

Scopul initial al companiei era sa vanda consultanta. Din nefericire, insa, asa cum spune Ionescu „in Romania consultanta nu este privita ca un produs care aduce valoare si profit sau cel putin un punct de vedere independent. Fermierii aveau impresia ca pot obtine consultanta gratuit de la furnizori, neintelegand importanta unui punct de vedere necontaminat de interese comerciale”.

Compania a avut insa si cateva zeci de clienti, insa numarul acestora a crescut substantial ca urmare a demararii proiectului AgroManager, finantat din fonduri UE, prin care fermierii au parte gratuit de consultanta. Valoarea proiectului este de cateva milioane de lei si peste 100 de fermieri beneficiaza de consultanta oferita de echipa de proiect.

Proiectul a inceput cu evaluarea nevoilor fermierilor. In proportie de 70-80% din respondeti au spus ca au nevoie de suport tehnic,adica solutii pe care le pot aplica astfel incat sa isi creasca profitabilitate, in timp ce 20% aveau nevoie de suport financiar, aveau nevoie de instrumente prin care sa-si administreze afacerea, cum ar fi bilanturi de venituri si cheltuieli, inregistrare si control, spune Ionescu.

Ca exemplu, pentru zona de suport tehnic Ionescu da managementul terenului, care presupune anumite sisteme de pregatire a terenului in functie de culturi.” Toata lumea stie cand se cultiva graul, dar nu e usor sa te obisnuiesti sa pregatesti terenul altfel decat o faceai anterior pentru a-ti creste productivitatea. E greu sa-ti schimbi obiceiurile, cand de 20 de ani faci la fel. Managementul schimbarii e dificil, trebuie sa-l provoci sa gandeasca inafara obiceiurilor, asta e provocarea consultantului”, spune Ionescu.

„Mare parte din acesti fermieri au inceput business-urile nu pentru ca erau experti in management, ci pentru ca se pricepeau la agricultura”, spune Ionescu. Acesta spune ca fermierii au o constiinta puternica a faptului ca sunt patroni, problema este insa daca au instrumentele si abilitatile necesare pentru a deveni un lider, sa aiba strategie si viziune.”Cel mai mare castig este atunci cand incepe sa isi puna intrebari. Cand vrea sa stie cum poate sa faca mai bine”.

Momentan in cadrul proiectului a inceput faza distribuirii unui soft de management, un instrument de adunare si evaluare a datelor, pe care fermierii din program sa lucreze. „Vom vedea cati vor folosi acest program si vor renunta sa scrie datele cu pixul pe hartie. Majoritatea au computer acasa, insa doar cativa il folosesc momentan in business. Obiectivul nostru este ca 50 de fermieri sa inceapa sa utilizeze acest soft”, spune Ionescu.

Sursa foto: Antreprenoragricol.ro.

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Companii »


Setari Cookie-uri