13 Iunie 2013

Managerii, la conferinta Wall-Street HR 2.0: Nu se mai dau salariile de altadata, trebuie sa il redescoperim pe "multumesc"



Piata muncii resimte un usor optimism in 2013, insa companiile trebuie sa isi regandeasca strategia de beneficii si compensatii. Cum cresti angajamentul angajatilor, cum gestionezi conflictele de munca si in general care sunt noile tendinte in HR au fost doar cateva dintre punctele dezbatute de specialistii din domeniu in cadrul conferintei HR 2.0, organizate de Wall-Street.ro in parteneriat cu Lugera, PeliFilip, BestJobs si Signal Iduna.

Savuica, Lugera: 85% dintre CV-urile primite nu corespund criteriilor de selectie

Comparativ cu 2012 anul acesta numarul pozitiilor deschise in companii a crescut cu 18%, cele mai multe joburi fiind in domeniile IT, shared service, vanzari si productie, conform datelor Lugera.

De asemenea, companiile din partea de Vest a tarii au cu 50% mai multe pozitii noi fata de angajatorii din Bucuresti sau partea de sud a Romaniei.

Aflati ce a mai spus Cristina Savuica, chief happiness officer Lugera in cadrul conferintei HR 2.0.

Sursa foto: Mircea Dragos


Fusu, BestJobs: Interviul video preinregistrat, o optiune pentru companiile care nu vor interviuri cu 100 de oameni

Interviul video preinregistrat poate reprezenta o alta optiune pentru companii. “Este o tehnologie care va va ajuta sa nu chemati 100 de oameni la un interviu, cand de fapt va intereseaza doar 10 candidati”, considera Calin Fusu, CEO-ul BestJobs.


Dumitrascu, PeliFilip: Incearca sa ai cat mai putine fronturi de conflict cu angajatii

"Noi avem o tehnica pe care o numim Tehnica Stefan cel Mare: care presupune ca trebuie sa incerci sa ai cat mai putine fronturi de conflict, in conditiile in care angajatul isi aduce aminte de toate "nedreptatile" pe care i le-a facut angajatorul, iar tot acest complex paraziteaza conflictul initial, ca angajator trebuie sa te focusezi pe factorul care a declansat conflictul. De asemenea orice document si comunicare poate fi o proba in instanta, asa cum am spus mai devreme, iar apoi ce nu este comunicat si probat nu exista, asa ca orice atributie data unui angajat trebuie sa aiba si un document care sa ateste ca acestuia i s-a adus la cunostiinta", rezuma avocatul Ioan Dumitrascu, partener PeliFelip.



Mihaela Matei, Ursus:Il invatam pe manager sa zica din nou multumesc

"Am recreat cultura organizationala astfel incat managerul sa fie din nou prezent in echipa lui. Il invatam sa zica din nou multumesc. De asemenea, am revizuit sistemul de bonusare pentru forta de vanzari si pe cel pentru management, pe baza unor obiective mai clare. Am creat si vizite pe teren pentru manager, ca sa isi cunoasca oamenii de vanzari si sa inteleaga nevoile lor din piata", a enumerat Mihaela Matei, reward, recognition & reporting manager Ursus Breweries.



Faur, BDO:Nu poti castiga omul in planul activarii superioare doar prin bani

"Daca angajatii nu pot raspunde la intrebarea 'care este perspectiva lor asupra companiei', atunci compania sau HR-ul nu si-au facut bine treaba", a declarat Sorin Faur, director HR coordonator pentru Balcani BDO Outsourcing Services. El a adaugat ca sunt anumite zone care nu se castiga prin bani, iar angajamentul, creativitatea, inovatia se obtin prin valorile pe care le oferi angajatului. "Valoarea inlocuieste compensatiile si beneficiile clasice si acopera mai multe zone: banii sunt una dintre aceste zone, dar pe langa se adauga organizatia, mediul de lucru, oportunitatile".

"Nu poti castiga omul in planul activarii superioare doar prin bani", a spus Faur, astfel incat trebuie sa iei in cacul cand gandesti planul de compesatii si beneficii alte valori, alte concepte pentru a diversifica oferta pe care o prezinta angajatului.



Diana Ungureanu, Signal Iduna: Beneficiile medicale, pe locul 2-3 in alegerea angajatorilor

Cum poti creste angajamentul angajatilor? Satisfacerea nevoilor de baza, salariul plus compensatiile, increderea si dialogul cu personalul sunt exprem de importante in angajamentul angajatilor. "Atunci cand increderea intre angajator si angajator dispare relatia dintre ei, iar increderea se construieste prin pastrarea promisiunilor", a spus Diana Ungureanu,corporate healthcare managers national leader.





Comanescu, Accelera: In sedinte se analizeaza mai mult cazurile negative, ce s-a facut rau

Obisnuinta managerului roman de a oferi feedback pozitiv angajatilor este foarte scazuta.

“In sedinte se analizeaza mai mult cazurile negative, ce a facut rau cel de langa. Insa, cei care beneficiaza de respect la serviciu au pretentii mult mai mici la un salariu mai mare”, mai afirma Bogdan Comanescu, directorul Accelera.



Balabuti, ITM: circa 60.000 de zilieri, identificati in ultimele 2 luni

In Bucuresti existau anul trecut 600.000 de zilieri, in timp ce in perioada aprilie-mai au fost identificati 50-60.000 de zilieri, spune Marilena Balabuti, inspector sef adjunct la ITM.






Citeste si