Una din principalele probleme in conflictele de munca este ca managementul companiei nu pastreaza o nota neutra in corespondenta cu angajatul aflat in conflict, astfel incat in mailuri se strecoara note de amenintare sau exprimari care denota o implicare personala, a spus Ioan Dumitrascu, partener PeliFilip, in cadrul conferintei HR 2.0 organizata de wall-street.ro in parteneriat cu Lugera, PeliFilip, BestJobs si Signal Iduna.
Cum arata ctiunile prin care companiile pot gestiona un conflict de munca? Ioan Dumitrascu, partener PeliFilip, spune ca de multe ori nu sunt dovezi ca angajatului i s-au comunicat regulamentele sau fisa postului. Astfel, avocatul atrage atentia ca firmele trebuie sa aiba documente pentru orice atributie care i se da angajatului. Doar asa poate dovedi ca angajatul stia ca trebuia sa faca un lucru sau altul.

Ioan Dumitrascu spune ca o alta actiune de remediere importanta este ca angajatorul sa isi pastreze comunicarea fata de care este in conflict in termeni rezonabili si fara parti negative. Daca angajatul are o pozitie negativista, angajatorul nu trebuie sa arata din comunicari o implicare personala. Din pacate, avocatul Ioan Dumitrascu spune ca una dintre problemele principale in conflictele de munca este faptul ca managementul trimite catre angajati mailuri care pot fi percepute ca avand note de amenintare sau exprimari care duce totul intr-o nota personala.

De asemenea, avocatul spune ca pentru discutia cu angajatul compania trebuie sa trimita oameni cu senioritate in departamentul de HR.

"Noi avem o tehnica pe care o numim Tehnica Stefan cel Mare: care presupune ca trebuie sa incerci sa ai cat mai putine fronturi de conflict, in conditiile in care angajatul isi aduce aminte de toate "nedreptatile" pe care i le-a facut angajatorul, iar tot acest complex paraziteaza conflictul initial, ca angajator trebuie sa te focusezi pe factorul care a declansat conflictul. De asemenea orice document si comunicare poate fi o proba in instanta, asa cum am spus mai devreme, iar apoi ce nu este comunicat si probat nu exista, asa ca orice atributie data unui angajat trebuie sa aiba si un document care sa ateste ca acestuia i s-a adus la cunostiinta", rezuma avocatul PeliFelip.

Conflictul este amplificat de faptul ca un angajat nemultumit incepe sa-si aduca aminte de tot ce nu i s-a intamplat pe tot parcursul contractului cu angajatorul, iar tot acest complex paraziteaza conflictul initial.

Cum incepe un conflict in domeniul muncii? Totul incepe cu o nemultumire. Nemultumirea e coroborata cu lipsa de comunicare, iar aceasta combinatie duce la conflict.

Lipsa de comunicare, comunicarea partiala si comunicarea incorecta sunt cele trei forme care duc la conflict. Conflictul se dezvolta in felul urmator, in mintea angajatului apar relativ rapid anumite cliesee care largesc prapastia dintre angajator si angajat. Sigur, aceste clisee apar si la angajator, iar rolul nostru e unul de mediator.

Unul dintre clisee este cel ca legea nu te lasa sa santionezi angajatul, spune avocatul. "Realitatea este ca daca privim legea per ansamblu e dificil sa sanctionezi un angajat, dar o poti face, si este recomandat sa o faci pentru ca altfel se aplica proverbul cu marul stricat din cos", a declarat partenerul PeliFilip.

"Sigur apar si probleme cu privire a schimbarile contractuale. Chiar la Ford am avut un caz in care a trebuit sa discutam despre echipa angajator-angajat", a adaugat Dumitrascu.

Un alt cliseu este ca instantele romane tin cu angajatii, realitatea insa, spune avocatul, este ca au existat modificari substantiale in abordarea problemei de catre instante. "Noi avem o rata de succes de 90% pe litigii de munca. Sigur, sunt si decizii in instante din tara pe care le gasesc incorecte. Spre exemplu, instante care schimba decizia de sanctiune data de angajator", a mai spus avocatul.







Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Companii »


Setari Cookie-uri