Octavian Badescu (38 de ani), cel care din aprilie a condus Prioripost, divizia de curierat rapid a Postei Romane, a renuntat la functie, el anuntand Consiliul de Administratie al operatorului national postal de aceasta decizie la inceputul acestei luni.

„La inceputul lunii septembrie am notificat Consiliul de Administratie al Postei Romane privind decizia de a renunta la mandatul de Director al Sucursalei Servicii Express (PrioriPost) din cadrul CNPR. Momentan sunt pentru inca cateva zile in perioada contractuala de preaviz si nu consider potrivit sa intru prea mult in detalii”, a afirmat managerul pentru wall-street.ro.

Badescu si-a inceput mandatul de manager al diviziei PrioriPost la finalul lui aprilie, la putin timp dupa ce si-a vandut actiunile in cadrul Sameday Courier, un business pe care l-a fondat in 2007 si care intre timp a devenit una dintre cele mai mari companii din curierat de pe piata locala.

Am ajuns la un punct cu diferente de viziune care erau decisive pentru reusita.

Cand s-a alaturat Postei, Badescu afirma ca principalul sau obiectiv este faptul ca vrea sa demonstreze romanilor “ca se poate obtine performanta si la o companie de stat, performanta si la Posta Romana”.

“Perioada petrecuta in companie a fost extrem de relevanta pentru mine, o experienta de exceptie. S-au demarat anumite proiecte in linie cu ceea ce ar trebui sa reprezinte PrioriPost pe care le-am si comunicat in presa la momentul respectiv, dar am ajuns la un punct la care exista si anumite diferente de viziune pe care le consider insa decisive pentru reusita proiectului si pentru atingerea tintelor angajate, fiind nevoit sa iau aceasta decizie”, a spus Octavian Badescu.

Intrebat ce l-a determinat sa ia aceasta decizie avand in vedere ca in momentul in care a fost numit in functie era foarte optimist in legatura cu evolutia companiei, Badescu a afirmat ca planul de management nu a putut fi pus in practica.

Prioripost "nu isi mai permitea rezolvari de compromis si jumatati de masura”

„Am avut toate motivele sa fiu optimist avand in vedere potentialul brandului si al sinergiilor posibile cu Posta Romana. De asemenea, am apreciat componenta Consiliului de Administratie si totodata dezideratele declarate si asumate in cerintele specifice ale actionarilor CNPR, in directiile strategice ale administratorilor CNPR si in strategiile si liniile de actiune cuprinse in planul de management al CNPR. In plus, solutiile mele pentru PrioriPost erau in linie cu cele oferite de compania de consultanta Roland Berger intr-un studiu elaborat in urma cu cativa ani”, a spus managerul.

El a adaugat ca pentru a se revitaliza PrioriPost „nu isi mai permitea rezolvari de compromis si jumatati de masura”.

"Nu comentez ratiunile sau motivatiile, inteleg si respect argumente sau puncte de vedere, indiferent daca le impartasesc sau nu, dar ceea ce conteaza pana la urma si este realitatea faptului ca acele conditionalitati exprimate de la bun inceput in planul de management privind caile de urmat pentru atingerea obiectivelor, din diferite considerente independente de vointa mea, nu au putut fi transpuse in practica. Prin urmare, decizia de a renunta la mandat este singura potrivita in acest context. In momentul in care realizezi ca masurile si obiectivele preconizate in planul de management nu pot fi implementate (indiferent de motive) si va fi implicit un impact pe rezultatele asumate, ca manager este corect sa reactionezi imediat si sa iei decizii in consecinta”, afirma Badescu.

El a mai spus ca nu stie cine va fi noul sef al PrioriPost.

Costurile cu salariile au scazut la 35-40% din venituri dupa disponibilizari

Dupa disponibilizarile colective din Posta Romana, PrioriPost a ramas cu in jur de 600 angajati, costurile salariale ale companiei diminundu-se astfel la 35-40 % din venituri.

Pe de alta parte, divizia va avea unul acesta afaceri in jurul 8-9 milioane euro, potrivit estimarilor lui Badescu.

Legat de activitatile in care se va implica dupa plecarea de la Posta Romania, managerul a afirmat ca ia in calcul antreprenoriatul.

„Este prematur sa comentez, deocamdata inca sunt la Posta Romana si in orice caz, dupa orice proiect in care te-ai implicat este potrivita o scurta pauza pentru a-ti reincarca bateriile. Exista si anumite oportunitati pe care, ca orice antreprenor, le voi evalua”.
Badescu are o experienta de 12 ani in sectorul serviciilor (curierat, marketing direct, cercetare de piata, online), in cea mai mare parte avand functii de conducere (ca manager ori antreprenor). De asemenea, cei mai multi ani i-a petrecut lucrand in zona de curierat rapid.

Niciun cumparator pentru Posta Romana

Octavian Badescu a fost adus la conducerea diviziei de curierat rapid a Postei Romane, in contextul in care Posta este de mai multi ani pe pierdere, iar de curand a trebuit sa disponibilizeze in jur de 3.650 de oameni. Acestia reprezentau 11% din personal.
Astfel, Posta, are in prezent 28.500 de angajati.

Compania care trebuia sa fie privatizata anul acesta nu este interesanta pentru investitori din cauza pierderilor, dar si a modului greoi in care se iau deciziile, dovada fiind faptul ca pana la finalul lui mai, caietul de sarcini pentru privatizare nu a avut niciun cumparator. Astfel, Ministerul pentru Societatea Informationala, care detine 75% din Posta Romana, a decis ca ofertele preliminare pentru privatizarea companiei sa fie depuse pana la 30 iunie 2014.

Celalalt actionar al Postei Romane este Fondul Proprietatea cu 25% dintre actiuni.

Posta Romana este cel mai mare operator local de profil si are o retea teritoriala de peste 5.600 de unitati postale. Compania a avut anul trecut afaceri de 270,5 milioane de euro si pierderi nete de 11,7 milioane de euro, conform Ministerului de Finante.

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Companii »


Setari Cookie-uri