In vremuri de criza, companiile romanesti, cu precadere cele cu activitate in constructii, au incercat sa gaseasca noi metode prin care sa isi mentina o evolutie constanta, pe o piata care nu exceleaza la capitolul profitabilitate.

Este si cazul Final Distribution, un jucator important pe piata producatorilor si distribuitorilor de tigla pentru acoperisuri, companie care la finele anului trecut a raportat o crestere a business-ului de 15%, la peste 5 milioane de euro, o parte din venituri fiind asigurata din exporturi.
Pe o piata supra-capacitata, asa cum o descrie si Dan Mircescu (foto), seful Final Distribution, o sursa de crestere a fost reprezentata de accesul grupului si pe pietele din regiune. Astfel, la inceputul anului trecut, compania a incheiat contracte si parteneriate cu reprezentante din Slovenia, Serbia sau Polonia, iar pentru anul in curs tinteste extinderea parteneriatelor si in regiunea nordica a Europei, in tarile scandinave, regiune pe care antreprenorul roman le vede ca fiind zone cu un nivel de trai mult mai ridicat, unde clientii au o deschidere mult mai mare spre produse premium.
“In cursul anului trecut am testat si exportul, reusind sa incheiem contracte in Slovenia, Serbia sau Polonia. Avem pentru acest an intentia de a ne extinde acoperirea si in regiunea scandinava – in Suedia si Norvegia, tari unde nivelul de trai este mult mai ridicat si unde produsele premium din portofoliul nostru sunt cautate. Produsele romanesti, desi au o calitate ridicata, sunt livrate la un produs mai mic. Este adevarat ca pentru a livra intr-o tara nordica si costurile de logistica sunt ceva mai ridicate, dar compenseaza printr-o forta de munca mai rezonabila decat o posibila investitie intr-o fabrica in cele doua state din nord”, a declarat pentru wall-street.ro – Dan Mircescu.
Potrivit acestuia, cheltuielile logistice pentru livrarea de acoperisuri sunt cuprins intre 5-7% din valoarea totala a livrarii.

Testeaza pietele din Africa si regiunea Orientului Mijlociu si a Caucazului

Dan Mircescu a mai precizat ca este in discutii avansate cu parteneri din Africa si regiunea Orientului Mijlociu, piete pe care isi propune sa exporte o parte din productie, ceea ce in 2014 i-ar putea aduce aproximativ 10% din venituri.
“Avem o serie de discutii in Tanzania si pe alte piete din Africa Centrala. Suntem in tratative si cu parteneri din Kazahstan si Azerbaijian, dar focusul nostru principal va ramane in regiunea Europei. Romania se aseaza incet, dar sigur, pe harta producatorilor europeni si treptat ne pozitionam ca jucatori importanti in piata regionala. Nu suntem singurii care fac acest lucru. (...) Trebuie sa ne punem in acord cu nevoile pietelor respective, iar acest lucru necesita timp – certificari, autorizari, perioada de acomodare. Trebuie sa ne transformam din consumatori in furnizori – iar acest lucru este valabil pentru toate domeniile. Trebuie luata in calcul aceasta optiunea de a merge catre export, cel putin in domeniul constructiilor care si asa este foarte afectat. Infrastructura nu exceleaza, iar investitiile sunt incerte, insa nu trebuie sa ne bazam doar pe acest lucru, miza cea mai mare ramane la nivel local”, a declarat Mircescu.
El apreciaza ca la nivel loca exista o supraproductie, fiind o piata care se zbate si se confrunta cu o scadere dramatica a marjelor.

Miza pe o crestere de 20% a afacerilor in 2014

Dupa ce la nivelul anului trecut Final Distribution a realizat o evolutie de 15% a afacerilor, la 5,2 milioane de euro, producatorul si distribuitorul de pe piata al brandului de tigla Novatik, se asteapta ca in acest an business-ul sa depaseasca sase milioane de euro.
“Ne-am bugetat o crestere de 20% a vanzarilor in acest an, iar acest lucru va veni ca urmare a lansarii de noi produse pe piata, dar si o crestere a numarului de parteneriate atat la nivel local cat si la export. Pentru anul in curs vor fi o prioritate investitiile in echipamente si solutii IT, care sa conduca la cresterea eficientei si calitatii activitatii derulate in fabrica din judetul Prahova”, a conchis seful Final Distribution.

Conform datelor Neomar, intreaga piata de acoperisuri din Romania s-a ridicat la nivelul anului 2012 la 123 de milioane de euro (valoare) si 25 milioane mp (volum).

Principalii producatori de tigla pentru acoperisuri din Romania sunt Bilka Steel, Lindab, Ruukki, Megaprofil sau Coilprofil.

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »


Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Companii »


Setari Cookie-uri