Noua legislatie privind casele de marcat nu poate ingreuna activitatea Postei si nici impiedica vanzarea de plicuri, intrucat firmele vor fi obligate de-abia din 2016 sa cumpere unitati de marcat cu jurnal electronic, pana atunci putand fi folosita vechea aparatura, potrivit Ministerului Finantelor.

"Prin Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 91/2014, care modifica si completeaza Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 28/1999, a fost reglementata autorizarea caselor de marcat cu jurnal electronic si inlocuirea etapizata a vechilor aparate de marcat, pe grupe de contribuabili. Acest lucru le va permite importatorilor si distribuitorilor sa-si lichideze stocurile de modele vechi si sa obtina avizul tehnic favorabil si autorizatia de distributie pentru noile modele, iar utilizatorilor le va permite sa isi achizitioneze treptat noile aparate, fara pierderi financiare si fara perturbarea activitatii comerciale", arata Ministerul Finantelor Publice (MFP), intr-un comunicat.

Institutia are ca termen legal de emitere a normelor de aplicare data de 31 august 2015, iar achizitia de case de marcat noi cu jurnal electronic va fi obligatorie de la 1 ianuarie 2016. "In aceste conditii, nici macar nu se poate pune problema ca in prezent, in luna mai 2015, Posta Romana sa fie impiedicata sa-si achizitioneze case de marcat noi cu jurnal electronic, pentru ca pana la data de 1 ianuarie 2016 niciun operator economic din Romania nu este obligat sa o faca, procedurile de achizitie a acestor case de marcat urmand sa fie obligatorii doar incepand cu aceasta data, potrivit dispozitiilor legale in vigoare indicate mai sus. Termenul de la care marii contribuabili (prima categorie de operatori economici vizati) sunt obligati sa utilizeze case de marcat noi este 1 aprilie 2016", arata Finantele.

Retail jobs

Sursa citata precizeaza ca "nici utilizarea de plicuri de catre Posta Romana si nici modificarile intervenite in structura organizatorica a Postei Romane" nu au absolut nicio incidenta cu prevederile OUG 91/2014.

"Aceste operatiuni de vanzare a plicurilor (ca, de altfel, a oricaror alte bunuri sau servicii catre populatie) si, respectiv, de modificare a datelor de identificare a operatorului economic in memoria casei de marcat se pot realiza exact in aceleasi conditii in care s-au realizat din anul 1999 si pana in prezent, folosind casele de marcat existente. Termenele tranzitorii de implementare largi, prevazute de Ordonanta de urgenta a Guvernului 91/2014, au avut in vedere tocmai acest lucru, respectiv sa nu determine niciun fel de presiuni si perturbari ale activitatilor desfasurate de operatorii economici", mai arata ministerul.
La 20 martie, Posta Romana a anuntat ca toate unitatile companiei nu mai vand plicuri din cauza modificarii legislatiei privind casele de marcat, terminalele urmand sa treaca printr-un "update tehnic" in termen de doua saptamani de la acea data.

Citeste si:
Voucherele sociale de 250 de lei se distribuie începând din 13 iunie
Voucherele sociale de 250 de...

"Motivul este modificarea legislatiei privind casele de marcat. Toate casele de marcat trebuie sa treaca printr-un update tehnic, pentru a respecta noile prevederi ale legislatiei. Speram ca procesul sa dureze cel mult doua saptamani", au spus atunci reprezententantii operatorului.
Nici in prezent insa nu sunt disponibile spre cumparare plicuri la oficiile Postei. "Lipsa plicurilor de la vanzare in oficiile Postei Romane este o situatie temporara, care tine de ratiuni tehnice. Mai exact, noile prevederi legislative – care impun, incepand cu 2016, obligativitatea introducerii caselor de marcat cu jurnal electronic – se suprapun unei situatii interne: Posta Romana trebuie sa refiscalizeze casele de marcat (cu rola de hartie) de pe fostele Directii Regionale (desfiintate in urma reorganizarii companiei) pe datele de identificare fiscala ale Postei Romane", arata Posta intr-un raspuns transmis gandul.info.

Citeste si:
Încă o companie din România își suspendă activitatea din cauza...
Încă o companie din România...

Compania precizeaza ca a initiat demersuri pentru a refiscaliza aceste aparate, dar lipsa firmelor abilitate sa realizeze acest up-date tehnic a prelungit procedura.

"In acest moment, Posta Romana se afla in situatia de a gasi un operator care sa faca un up-date al caselor de marcat din dotarea companiei, operatiune costisitoare si, in cele din urma, inutila in contextul noii realitati legislative. Mai exact, Posta Romana, in acest moment, elaboreaza procedura de achizitie publica a unor case de marcat cu jurnal electronic, insa metodologia dupa care ar urma sa functioneze intregul sistem al acestor aparate nu a fost inca elaborata de Ministerul Finantelor Publice. Pana la clarificarea situatiei, operatorul national de servicii postale cauta solutii rapide si care sa nu implice costuri suplimentare. Scopul nostru este sa repunem plicurile in vanzare in cel mai scurt timp posibil. Regretam situatia creata si ii asiguram pe clienti ca facem toate eforturile pentru rezolvarea acestui inconvenient", a mai sustinut compania.

Citeste si:
Jumătate dintre românii care au trotinetă își doresc să o schimbe
Jumătate dintre românii care...

Foto: Shutterstock / Envelope

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online. Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară. În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:


Mai multe articole din secțiunea Companii »


Setari Cookie-uri