Producatorul de mezeluri si conserve Vascar, un business de familie lansat la Vaslui la inceputul anilor ’90, isi propune ca in urmatoarea perioada sa se extinda atat la nivel national, cat si la nivel european. Planurile includ chiar si intrarea pe continentul african, o piata cu potential pentru vanzarile de conserve.

Vascar este o afacere de familie, lansata la Vaslui in anul 1991. Compania a preluat activele fostei Industria Carnii Vaslui, activa pe piata din 1984, o companie foarte dezvoltata, cu numeroase sectii - de la abatorizare, frigorifer, sectie de mezeluri si pana la sectie de conserve. Ulterior, compania si-a mai redus din activitate, concentrandu-se pe partea de mezeluri si conserve. In 1996 a primit patru magazine din fosta retea Alimentara, miscare reprezentand biletul de intrare in retail.

“Vorbim de o piata la inceput, nu exista comert modern. Acum business-ul a explodat, am crescut, ne-am extins. Daca in 1996 aveam 4 magazine, in 2015 ajungeam la 16 magazine, iar in prezent avem 20. Extinderea magazinelor proprii va continua. Avem distributie directa in regiunea Moldovei, am inceput anul acesta si pe Bucuresti. Suntem listati in cele mai mari lanturi de retail modern. Cresterea vine din extinderea distributiei directe, vrem sa ne extindem reteaua de magazine”, a spus Vlad Ciuburciu, director de marketing al Vascar, in emisiunea Profesionistii in Retail.

Pentru primele noua luni din acest an business-ul afiseaza un avans de 20% comparativ cu aceeasi perioada din 2015. Mai mult, Vascar a deschis patru noi magazine, avand in plan pana la finalul anului inaugurarea a doua noi locatii – in zona Moldovei, Braila si posibil Buzau, a adaugat si Cristian Nita, director comercial Vascar.

Potrivit acestuia, Vascar distribuie produsele in 250 de magazine din Bucuresti, estimand ca pana la sfarsitul anului sa atinga pragul de 400 de locatii. Ponderea cea mai mare este detinuta de comertul traditional.

Obiectivul companiei este transformarea dintr-un jucator regional intr-unul national. Pentru a ajunge aici Vascar a bugetat investitii consistente in marketing si a lansat portofoliul de produse Moldova in bucate, nume care va fi alocat si magazinelor proprii de tip concept store.

Investitia medie intr-un magazin propriu este de circa 50.000 de euro. Vascar detine in prezent doua tipuri de magazine – specializate si de tip mini-market, cu o singura casa de marcat.

Dublarea exporturilor in urmatorii 3 ani

Un obiectiv setat pe termen mediu este dublarea ponderii exporturilor in urmatorii 3 ani, de la 7% in prezent, la 14%. Pentru a atinge acest target Vascar isi propune sa se concentreze pe livrarea mezelurilor in mai multe state din Uniunea Europeana, respectiv intrarea pe piata africana pe partea de conserve.

“Exportam in tarile unde exista comunitati de romani, in Marea Britanie, in Franta, Italia, Spania. Am initiat deja discutii cu posibili parteneri din Africa si speram sa se concretizeze in urmatoarele luni”, a punctat Cristian Nita.

Pe plan local, obiectivele companiei vizeaza extinderea distributiei si a retelei de magazine proprii si in zona Ardealului.

Lipsa de personal si pretul la materia prima, principalele pietre de incercare

Vlad Ciuburciu a adaugat ca, pentru a-si atinge obiectivele setate, compania are nevoie de personal, o problema cu care producatorul din zona Vasluiului se confrunta in prezent. Pentru Vascar lucreaza 320 de angajati.

Daca discutam de Vaslui, nu mai gasim oameni pentru munca necalificata, nu se mai incurajeaza munca se pare. Avem dificultati in a gasi transatori, oameni care lucreaza la banda sau in ambalare. Maine am putea angaja 10 oameni dintr-un foc insa nu ii gasim. (…) Suntem in expansiune, cee ace inseamna volume mult mai mari, avem nevoie de oameni. Sustinem ajutorul social, dar acordat doar persoanelor care au nevoie de el si care nu sunt apte sa munceasca. O mare problema la noi in judet este lipsa tinerilor, care migreaza in orasele mai mari sau chiar in afara. Nu gasim oameni seriosi care isi doresc sa creasca si sa invete meserie”, explica Vlad Ciuburciu.

La aceasta problema se adauga si costul materiei prime, in conditiile in care pretul carnii a crescut cu peste 30% comparativ cu luna mai, adauga si Cristian Nita. Astfel, producatorul este nevoit sa recurca la importuri de carne din Germania, Franta sau Danemarca, suplimentar fata de cantitatile procurate de la furnizori locali.

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Companii »


Setari Cookie-uri