Salariul nu mai este de mult perceput drept singurul factor motivant cand vine vorba despre performantele unui angajat la locul de munca. Acest lucru a fost demonstrat de mai multe analize, iar managerii il vad zilnic. Motivarea depinde, intra-adevar, si de remuneratie, dar si de diverse alte beneficii, comunicarea intre membrii echipei, aprecieri verbale, provocari, perspective si o multime de alte aspecte.

Un studiu realizat de compania Gallup arata ca 7 din 10 angajati din SUA se simt nemotivati la locul de munca. Companiile cheltuie intre 450 si 550 de miliarde de dolari in fiecare an pentru ca angajatii au o productivitate scazuta provocata de lipsa de motivare sau de probleme de sanatate, iar programele de wellbeing pot rezolva foarte bine ambele probleme.

Care au fost cele mai practicate activitati in companii anul acesta


Sub umbrela cuvantului wellbeing intra foarte multe activitati. Poate fi vorba despre activitati legate de sport si sanatate, de activitati artistice si de hobby, frumusete si moda, dezvoltare personala sau dezvoltare profesionala. Cele mai cautate au fost atelierele de actorie (16%), pictura (11%) si room-escape-ul (9%). In top urmeaza, in ordine, cursurile de branding personal, make-up si fotografie.

Organizarea lor nu este deloc anevoioasa pentru ca exista specialisti care se ocupa de toate aspectele necesare. Ei concep programe personalizate pentru fiecare companie, cursuri si ateliere gandite special pentru angajatii unei anumite firme. Dupa cum poti vedea, exista 50 de tipuri de workshopuri din o multime de sfere - la cele enumerate mai sus se adauga iluzionism, gastronomie, arte plastice, parenting, moda, public speaking etc.

De altfel, numarul companiilor care apeleaza la astfel de specialisti a crecut de la 35, in 2015 la 52, in 2016 (pana in luna septembrie). Din 2010 pana in prezent numarul lor a crescut de 10 ori. Anul acesta, cele mai cautate activitati de wellbeing au fost cele din zona Arts and Hobbies. Jumatate dintre programele recreative pe care firmele le-au pus la dispozitie angajatilor au fost artistice si de hobby. 23% dintre ele au fost din zona de dezovoltare personala, 16% frumusete si moda, 10% de stil de viata sanatos si sport si un procent in zona de dezvoltare profesionala.

In care domenii s-au organizat cele mai multe programe de wellbeing

Programele de wellbeing sunt accesate de companii din toate domeniile, insa cele din IT si Telcomunicatii si Financiar-Bancar au fost cele mai active din acest punct de vedere. In top urmeaza companiile din Shared Services si Constructii, Pharma, Productie si Echipamente si FMCG (Fast moving consumer goods/)Bunuri de consum cu miscare rapida).

O analiza realizata de compania Corporate Wellbeing a aratat ca in 2017 preferinta pentru programe din sfera artei si hobby-urilor se va pastra. 51% dintre cele 1000 de persoane chestionate au spus ca isi doresc astfel de programe in firma.

Programele de acest fel sunt o investitie pentru o companie. O analiza publicata in Harvard Business Review a scos la iveala faptul ca acestea duc la economii substantiale pentru o companie, pentru ca scade absenteismul provocat de problemele de sanatate – oamenii sunt mai putin stresati, sunt mai atenti la alimentatie si fac mai multa miscare (mai ales cu ajutorul programelor de sport si nutritie sanatoasa).

Mai mult decat atat, programele de acest tip sunt o ocazie buna de imbunatatire si cimentare a relatiilor din cadrul unei echipe. Oamenii se intalnesc si discuta intr-un cadru relaxat, se cunosc mai bine si vor avea o colaborare mai fructuoasa in timpul orelor de lucru.

Majoritatea corporatiilor din tara noastra au inteles acest lucru, un fapt care nu poate fi decat imbucurator atat pentru angajati, cat si pentru angajator. In compania in care lucrezi tu se organizeaza astfel de activitati?

Sursa foto: Shutterstock.com

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Companii »


Setari Cookie-uri