Trei tineri antreprenori vor sa cucereasca piata imobiliara cu un nou soft, care ajuta agentii imobiliari sa economiseasca timp prin automatizarea unor activitati. Intr-un interviu acordat wall-street.ro, Dumitru Sirbu, unul dintre fondatorii CRM REBS, vorbeste despre activitatile si obiectivele companiei.

O platforma software adaptata la procesele si activitatile companiilor imobiliare

CRM REBS este o platforma creata pornind de la nevoia specifica din Romania. Modelul de business al acestei companii este abonamentul lunar de 29 de euro per utilizator. Fondatorii acestei companii sunt Dumitru Sirbu, business si product development, Felix Kerekes, CTO si Catalin Pintea, UX si Design.

Cu ajutorul softului creat de REBS, clientii au economisit, in total, 28.312 ore, prin automatizarea activitatilor agentilor imobiliari. Programul ii ajuta pe agentii imobiliari sa economiseasca timp cand vine vorba de realizarea unei prezentari PDF, actualizarea anunturilor pe portaluri sau realizarea rapoartelor pentru proprietari si dezvoltatori. Una dintre functiile ce economiseste cel mai mult timp este publicarea automata pe portaluri imobiliare, cum ar fi: imobiliare.ro, wizmo.ro, olx.ro, storia.ro, magazinuldecase.ro, titirez.ro sau reteaua pitagora.

Tendinte de dezvoltare

In 2015 REBS gestiona 56 de companii si avea in jur de 450 agenti imobiliari, in prezent sunt 564 de agenti din 87 de companii imobiliare ce folosesc softul lor.

Valoarea proprietatilor gestionate de catre utilizatorii CRM REBS este de peste 28 de miliarde euro, iar valoarea spatiilor de inchiriere este de peste 84 milioane de euro pe luna. Cifra de afaceri pentru 2015 a fost in jur de 280.000 de lei, iar in 2016 425.000 de lei.

Citeste si:
In Republica Moldova se desfasoara duminica alegeri locale
In Republica Moldova se...

Obiectivul companiei pentru 2016 a fost sa ajunga sa valoreze un milion de euro, pentru ca in urmatorul an sa obtina o investitie.

“Daca cifra de afaceri este de 100.000 de euro, compania poate valora intre 800.000 si 1.4 milioane de euro, pentru ca avem abonamentele recurente si putem creste exponential”, a mentionat Dumitru.

Fondatorii REBS au creat compania pentru a o vinde mai tarziu la un pret avantajos. “Una e sa vinzi o companie cand e doar o idee, care nu face niciun ban si alta e cand te duci la investitor, cand ai deja ideea validata, ai clienti si bani pe care deja ii faci”, a mentiont Dumitru Sirbu, fondator CRM REBS.

“Am invatat de la Vlad Stan, care acum 7 ani spunea la un eveniment cum sa-ti evaluezi companiile. El m-a inspirat sa intru in lumea antreprenoriala in domeniul IT. El povestea ca atunci cand se intalnesc mai multi parteneri, trebuie sa-si puna o intrebare foarte clara, <<Pentru ce faci firma? O faci pentru a o lasa nepotilor sau o faci ca sa o vinzi?>> El sugera ca atunci cand infiintezi o firma cu mai multi parteneri, toti ar trebui sa semneze un acord intre parteneri/actionari pentru a nu exista conflicte, de aceea noi am semnat acest acord pentru a vinde compania”, a spus Dumitru.

Citeste si:
Studiu: Majoritatea antreprenorilor ar infiinta din nou o companie
Studiu: Majoritatea...

Dezavantajele acestui acord sunt:
- interdictia vanzarii afacerii sub 5 ani de activitate
- in cazul in care un partener pleaca din companie isi pierde toate actiunile
- interdictia de a mai avea alte afaceri pe langa aceasta, pentru a fi mereu focusat doar pe o singura companie.

Obiective

In 2015, antreprenorii nu-si doreau o investitie, se gandeau ca isi vor finanta compania din banii clientilor. Insa, in 2016, au realizat ca au nevoie de o investitie semnificativa. “De la un punct nu mai poti creste pe banii clientilor, ai nevoie de finantare, dar cine stie, poate daca vom fi norocosi, nu vom mai avea nevoie de aceste investitii”, a mai spus Dumitru.

La momentul de fata, compania are clienti doar in Romania si Republica Moldova, dar planuieste pentru anul viitor o extindere. Acum, 60% din profit este datorita clientilor din Bucuresti, iar 40% din restul tarii. Vor sa ajunga de la o penetrare pe piata de 10%-15%, la 30%-40% si pentru asta au nevoie de capital si knowhow.

Initial, compania avea doua birouri, unul in Bucuresti si celalalt in Cluj si o echipa de 7 persoane. Echipa fiind despartita in doua, au decis sa aiba doar un sigur birou si acela in Cluj. Datorita locatiei au reusit sa colaboreze cu noi clienti, precum RE/MAX, cel mai mare client al companiei, care detine 22 de francize si are peste 170 de agenti imobiliari.

Citeste si:
Una din patru femei din Romania sunt asociate in companii
Una din patru femei din...

Compania detine unul dintre primele CRM-uri dedicate industriei imobiliare care se integreaza cu OLX si storia.ro.

Una dintre strategiile REBS este sa se integreze cu cat mai multe portaluri imobiliare, in 2017 vrea sa se integreze cu toti jucatorii de pe piata.

La intrebarea “Ce sfaturi ai da unui antreprenor aflat la inceput de drum?”, Dumitru a dat urmatorul raspuns:

  • “Sa ai cat mai multe pasiuni si interactiune cu cat mai multe domenii. Pasiunile le descoperi experimentand, daca ai doar pasiunea de business, parerea mea subiectiva e ca, sansa sa reusesti e zero. Inovatia apare la intersectie cu pasiunea”
  • “Inainte de a incepe o afacere fii sigur ca stii urmatoarele 5 lucruri: sa simti nevoia, sa cunosti piata, sa stii oameni cu care sa construiesti, sa ai experienta sa stii cum sa construiesti si sa ai bani sau sa stii de unde sa faci rost de ei”.


Te-ar putea interesa si:


Mai multe articole din sectiunea Companii »



Citeste si
De ce este momentul celei mai inspirate generatii de antreprenori?