Segmentul dedicat pietei de cofetarie are o pondere de 47% din afacerile diviziei de food service din cadrul Nordic Food si a inregistrat o cifra de afaceri de 38 milioane de lei in 2017 (aprox. 8,2 milioane de euro), in crestere cu 19% fata de 2016, cand s-au inregistrat afaceri de 32 milioane lei (6.9 mil euro). Nordic Food, una dintre cele mai mari companii in domeniul distributiei produselor alimentare premium, mizeaza pe segmentul de cofetarie, odata cu achizitia Dupont Ingredient. Mai mult, compania ofera consultanta antreprenorilor care vor sa isi deschida o cofetarie si planuieste sa lanseze la inceputul anului viitor o academie de formare profesionala in acest domeniu.

Nordic Food, una dintre cele patru companii ale Nordic Group, infiintat in 1991 de trei familii de antreprenori, ofera, printr-o divizie specializata, solutii complete pentru lansarea si functionarea unui business din piata de cofetarie. Compania colaboreaza cu majoritatea profesionistilor din industrie, oferindu-le ingrediente, accesorii, consultanta de specialitate prin echipa de tehnologi (cofetari si patiseri cu experienta), pregatire prin seminarii si master class-uri.

Odata cu achizitia Dupont Ingredient, Nordic Food inchide cercul serviciilor destinate cofetariilor, si ofera o gama complexa de accesorii (tavi, forme, ustensile) si consumabile profesionale. Valoarea tranzactiei este confidentiala, insa potrivit lui Ciprian Moldoveanu, general manager Nordic Food Romania, la momentul achizitiei Dupont avea o cifra de afaceri de 15 milioane lei, cateva zeci de furnizori si in jur de 1.000 de articole ce au intrat in portofoliul Nordic Food.

“Dupont erau orientati preponderent catre segmentul de cofetarii, faceau si distributie de patiserie congelata in anumite hoteluri sau benzinarii, precum Rompetrol. Thomas Royer, fondatorul companiei, cu care am pastrat de-a lungul timpului o relatie foarte buna, chiar daca eram competitori, ne-am ajutat, a dorit sa se intoarca la prima lui pasiune, formarea profesionala, noi am vazut o oportunitate, am preluat distributia, urmand ca partea de formarea profesionala sa o dezvoltam impreuna”, a declarat Ciprian Moldoveanu.

Academie de formare profesionala Nordic Food

Printre planurile de dezvoltare ale companiei se regaseste si dezvoltarea unui centru de formare profesionala in domeniul cofetariei. Academia dezvoltata in parteneriat cu Thomas Royer va fi lansata la inceputul anului viitor si va fi amplasata in Bucuresti, intr-o zona centrala.

In ceea ce priveste investitia necesitata, Ciprian Moldeveanu a declarat ca aceasta depinde de conceptul, structura si serviciile oferite. “Suntem in stadiul in care definitivam conceptul, avem tot felul de idei si ne-am dori sa implementam cat mai mult din ele. Sa vedem cum reusim sa finantam aceasta investitie, ne gandim inclusiv sa luam fonduri europene pentru ca vorbim totusi de formare profesionala. Anumite cursuri vor fi cu taxa pentru ca planuim sa aducem inovatia la cel mai inalt nivel, iar acest lucru presupune sa aducem specialisti din Franta. Separat de asta, noi oricum organizam intr-un showroom propriu workshopuri, acestea ar putea fi gratuite, chiar cu o certificare din partea Ministerului Muncii; investigam daca este oportun si daca spatiu si conceptul ne permit”.

Piata romaneasca, o piata in dezvoltare care incepe sa se orienteze spre calitate

Piata de cofetarii din Romania este una in dezvoltare, care inca nu a ajuns la maturitate, considera Ciprian Moldoveanu. Segmentul de cofetarii din cadrul diviziei de Food Service a Nordic Food inregistreaza annual 50-60 de clienti noi, in total compania avand peste 1.000 de cofetarii pe care le aprovizioneaza la nivel national.

Din clientii noi, mai putin de jumatate rezista pe piata romaneasca cel mult un an.“Noi nu refuzam niciun client, ne dorim sa ajutam cat mai multi sa-si deschida un business, oferim consultanta gratuita tuturor clientilor. In piata de food service acest du-te vino de deschideri/inchideri de locatii e ceva normal”, explica Ciprian Moldoveanu.

Pentru a intra si a rezista pe piata de cofetarii din Romania, considera omul de afaceri, este nevoie sa vii cu inovatie. “Daca ai aceleasi produse precum cofetariile din stanga si dreapta, e putin probabil ca cineva sa-si schimbe cofetaria cu care s-a obisnuit de-a lungul timpului. Dar daca vii cu ceva nou, ai sanse. Inovatii in anul anterior au fost macarons, acum avem in portofoliu un produs, o noua formula care iti permite sa creezi sfere pline cu lichid din absolut orice. In momentul in care gusti un desert cu astfel de sfere iti explodeaza lichidul in gura, e un gen de inovatie de care spuneam. Sau ciocolata cu fruct deja in ea, fara coloranti, inovatia exista, noi mergem sa o cautam sa o aducem, ideea este ca oamenii trebuie sa fie deschisi si sa aiba incredere in piata din Romania, romanii apreciaza aceasta inovatie, pana acum ceva ani auzeam in permanenta faptul ca romanului ii plac prajiturile clasice, precum savarina, iata ca s-au inselat”, spune Ciprian Moldoveanu.

Ce deserturi prefera romanii

Deserturile usoare, cu ingrediente de calitate, naturale, au inceput sa castige teren in preferintele consumatorilor romani. Daca in urma cu cativa ani, prajiturile cu ciocolata erau in topul preferintelor, astazi se poate observa o cerere mai mare pentru mousse-ul aerat sau prajiturile cu fructe.

Deserturile mici, dar rafinate, cum sunt macarons-urile, sunt mult mai apreciate decat prajiturile mari, de 150–200g. Se mai poate observa o cerere pentru deserturile fara zahar sau cu putin zahar, dar si o atractie mai mare catre deserturile traditionale, reinterpretate cu ingrediente moderne.

„Obiceiurile de consum s-au schimbat in ultimii 25 de ani, de cand Nordic Food este in aceasta piata. Tot mai multe cofetarii se aliniaza trendului natural si au inceput sa includa in oferta produse cu ingrediente naturale sau ingrediente premium. Oamenii apreciaza calitatea si o pun mai presus de cantitate, iar acest comportament arata ca atat piata, cat si consumatorii, au un anumit grad de maturitate si educatie,” adauga Ciprian Moldoveanu.

Nord Food este distribuitorul exclusiv in Romania pentru mai mult de 40 de producatori internationali de produse premium destinate pietei de cofetarie si patiserie, printre acestea numarandu-se brand-uri precum Elle&Vire, Valrhona, BHB, Cassiba, Icam, Hulala, Eurovo etc.

Portofoliul destinat segmentului de cofetarie include: frisca, unt, ciocolata, semipreparate (blaturi, coji de patiserie – tarte, eclere, choux-uri, vol-au-vent), specialitati de branzeturi (crema de branza, mascarpone), faina de patiserie si anumite specialitati, lapte, fructe (proaspete, congelate, confiate, uscate, pireuri), zahar, specialitati din zahar (vanilat, pudra, invertit), decoratiuni, glazuri, creme, ingrediente specializate, coloranti alimentari si accesorii (tavi, forme, spatule etc).

Nordic Food a fost infiintata in anul 1994 cu 100% capital romanesc, sub denumirea de Nordic Import-Export. Astazi, Nordic Food este o companie de vanzari, marketing si merchandising cu acoperire nationala.

Partenerii Nordic Food sunt in principal producatori puternici din intreaga lume. In portofoliul companiei se gasesc astazi 2.500 de produse alimentare premium impartite in cinci categorii: produse proaspete, produse uscate, fructe&legume, produse congelate si ingrediente specializate. Produsele internationale premium ajung in toata tara prin intermediul celor 1.300 de clienti directi si 25 de subdistribuiori Nordic Food. In total, compania a ajuns astazi la un numar de 244 de angajati.

Nordic Group a fost infiintat in anul 1991 si a ajuns astazi la o cifra de afaceri de 342 de milioane de lei, 18.450 de clienti, 2.700 de produse, 200 de branduri si 540 de angajati. Grupul este format astazi din patru companii de sine statatoare: Nordic Food - A luat nastere in anul 1994, Nordic Logistic, companie infiintata in urma cu 10 ani care a ajuns la o suprafata de depozitate de 8.000 de metri patrati, Nordic Logistic, care transporta 45% alimente de baza, 30% produse proaspete, 10% produse congelate si 15% fructe si legume proaspete, Nordic PetFood Production, producatorul numarul 1 in Romania de hrana uscata pentru caini si pisici. Brand-uri Nordic PetFood Production sunt Skipper, Cookie si Kirby Cat si Nordic Petfood Distribution, lansata in anul 2005 si specializata in importul si distributia de produse petfood si petcare de calitate superioara.

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Andra Imbrea
Andra Imbrea s-a alaturat echipei Wall-Street in 2015. A studiat jurnalismul si economia, pe care incearca sa le imbine in cadrul materialelor sale despre industria de fashion, retail&FMCG si Media&Advertising. Iubitoare de pisici, carti si festivaluri de muzica.   

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Companii »


Setari Cookie-uri