Nordic Food, companie de distributie produse alimentare premium, parte a Nordic Group, mizeaza pe o crestere a businessului de 15% in acest an, dupa ce in 2017 a obtinut o cifra de afaceri de 241 milioane lei, cu doar 5% mai mare decat in anul anterior. Planurile companiei includ extinderea in HoReCa cu mai multe concepte de locatii, in timp ce pe termen lung ambitia GM-ului Nordic Food, Ciprian Moldoveanu, este sa dezvolte productia pe plan local.

„Cresterea de anul trecut, de doar 5%, a fost determinata de segmentul de legume-fructe proaspete, unde ne-a scazut mult cifra de afaceri. Piata de legume-fructe e volatila, nu e un business constant, nu lucrezi pe comenzi, ci pe pretul zilei, nu e un core business, e atipic. Poti avea un deal bun azi si vanzari pe masura, maine nu. In plus, lanturile de magazine au inceput sa isi faca importurile proprii”, explica Ciprian Moldoveanu evolutia Nordic Food in 2017.

Pentru 2018, compania vizeaza o crestere de 15% pentru business de food, iar rezultatele pentru primul semestru al anului arata ca se afla in target, potrivit lui Ciprian Moldoveanu: „Obiectivul pentru acest an este de 15%, separat de achizitia Dupont, care momentan neprinzand nici un an intreg nu am vrut sa o includem in bugetul initial pentru ca nu stiam exact cand se va concretiza; o monitorizam distinct urmand ca la bugetul urmator sa o includem”.

Nordic Food a achizitionat la inceputul anului unul dintre principalii competitori din zona de distributie produse alimentare, accesorii si consumabile, Dupont Ingredient. Valoarea tranzactiei este confidentiala, insa potrivit lui Ciprian Moldoveanu, general manager Nordic Food Romania, la momentul achizitiei Dupont avea o cifra de afaceri de 15 milioane lei, cateva zeci de furnizori si in jur de 1.000 de articole ce au intrat in portofoliul Nordic Food.

Retailul modern, principalul canal de vanzare

Nordic Food este prezent atat in retail, cat si in zona de food service, ultimul canal reprezentant in jur de 30% din cifra de afaceri a companiei. „Ponderile se schimba de la an la an, food service-ul creste mult mai accelerat decat retailul. Acum cativa ani, era doar 20%”, spune Ciprian Moldoveanu.

In zona de retail, care reprezinta 70% din businessul Nordic Food, in jur de 80% din vanzari se inregistreaza in comertul modern. „La noi traditionalul e mai mic pentru ca abordam o sortimentatie premium, produse de inalta calitate, care cu mahnire trebuie sa recunoastem ca nu pot fi accesate de intreaga populatie a Romaniei, de aceea comertul modern e mult mai potrivit pentru gama noastra”, explica Moldoveanu.

Pe segmentul de food service, 47% din afaceri provin din segmentul dedicat pietei de cofetarie, care a inregistrat o cifra de afaceri de 38 milioane de lei in 2017 (aprox. 8,2 milioane de euro), in crestere cu 19% fata de 2016, cand s-au inregistrat afaceri de 32 milioane lei (6.9 mil euro). Restul vanzarilor au provenit din alte locatii din HoReCa: restaurante, hoteluri, cafenele, lanturi de pizzerii.

„Abordam separat businessul de cofetarie fata de celelalte locatii de HoReCa, sunt profile diferite. Avem 1.000 de produse de cofetarie si nu am fi putut avea agenti de vanzare care sa acumuleze un volum atat de mare de informatii si despre piata cofetariilor si celelalte locatii din HoReCa”, spune Ciprian Moldoveanu.

In cadrul segmentului de cofetarii, Nordic Food ofera si consultanta antreprenorilor care vor sa deschida o coferarie. In plus, Nordic Food planuieste sa deschida o academie de formare profesionala in acest domeniu anul viitor.

Nordic Food inregistreaza cele mai mari vanzari in categoria cremelor vegetale din gama Hulala si Gran Cucina, cu care de altfel au si inceput businessul si care reprezinta un sfert din cifra de afaceri. Compania este prezenta pe toate segmentele ambientale – congelate, proaspete si la ambient – si in categoriile de sosuri, bauturi si creme vegetale, conserve, legume, ulei de masline, legume si fructe, cu peste 100 de branduri pe care le comercializeaza in Romania.

„Suntem lideri de piata cu 7 branduri: Hulala, Costa D’Oro, Cirio, Alpro, Rio Mare, Igor si Dole”, spune Ciprian Moldoveanu.

Cu afaceri de 241 milioane lei, Nordic Food reprezinta in jur de 70% din cifra de afaceri a Nordic Group, de 342 milioane lei. Pe langa Nordic Food, Nordic Group detine alte trei companii: de logistica, de productie si de distributie hrana pentru animale, sectorul de hrana pentru animale inseamnad circa 20% din vanzarile grupului.

Planurile Nordic Food: extindere in productie si HoReCa

Pentru anul in curs, compania a bugetat investitii in mai multe zone pentru a-si dezvolta businessul cat mai sustenabil: 150.000 de euro au fost alocati in sistemul informatic de gestiune a depozitelor, proiect inceput inca de anul trecut si finalizat luna aceasta, alte cateva zeci de mii de euro in modernizarea depozitului de la Timisoara, locatie unde va intra marfa importata din Europa si care ulterior va fi distribuita in toata tara, precum si in jur in 100.000 de euro in modernizarea flotei de autoutilitare.

Pe langa dezvoltarea academiei de formare profesionala in domeniul cofetariei, reprezentantii Nordic Food au in plan sa se extinda, la anul, in zona de HoReCA. „Odata cu preluarea managementului Nordic Food la inceputul anului, mi-am propus sa diversific cat mai mult activitatea grupului, mergand atat in aval, cat si in amonte. Imi doresc sa intram pe partea de opertor in sectorul HoReCa. Avem cunostintele necesare, oamenii si produsele potrivite, sprijinul furnizorilor nostri si ne-am dori sa aratam pietei cat de mult succes poti sa ai cu retetele si produsele pe care le propunem. Vrem sa deschidem mai multe tipuri de locatii in HoReCa prin care sa aratam cum functioneza solutiile oferite de noi”, spune Ciprian Moldoveanu.

Nordic Food detine brandul El Maestro, brand propriu dezvoltat de tatal lui Ciprian Moldoveanu, care a administrat compania pana in 2018 si sub umbrela caruia sunt dezvolte 64 de produse din 6 categorii, preponderent din piata de cofetarie. El Maestro este produs si in Romania, dar externalizat. Planurile omului de afaceri in aceasta zona vizeaza extinderea in productia locala, insa acesta declara ca momentan investigheaza acest plan.

Nordic Food, un business de peste 20 de ani

Nordic Food a fost infiintata in anul 1994 cu 100% capital romanesc, sub denumirea de Nordic Import-Export. Astazi, Nordic Food este o companie de vanzari, marketing si merchandising cu acoperire nationala.

Partenerii Nordic Food sunt in principal producatori puternici din intreaga lume. In portofoliul companiei se gasesc astazi 2.500 de produse alimentare premium impartite in cinci categorii: produse proaspete, produse uscate, fructe&legume, produse congelate si ingrediente specializate. Produsele internationale premium ajung in toata tara prin intermediul celor 1.300 de clienti directi si 25 de subdistribuiori Nordic Food. In total, compania a ajuns astazi la un numar de 244 de angajati.

Nordic Group a fost infiintat in anul 1991 si a ajuns astazi la o cifra de afaceri de 342 de milioane de lei, 18.450 de clienti, 2.700 de produse, 200 de branduri si 540 de angajati. Grupul este format astazi din patru companii de sine statatoare: Nordic Food - A luat nastere in anul 1994, Nordic Logistic, companie infiintata in urma cu 10 ani care a ajuns la o suprafata de depozitate de 8.000 de metri patrati, Nordic Logistic, care transporta 45% alimente de baza, 30% produse proaspete, 10% produse congelate si 15% fructe si legume proaspete, Nordic PetFood Production, producatorul numarul 1 in Romania de hrana uscata pentru caini si pisici. Brand-uri Nordic PetFood Production sunt Skipper, Cookie si Kirby Cat si Nordic Petfood Distribution, lansata in anul 2005 si specializata in importul si distributia de produse petfood si petcare de calitate superioara.

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Andra Imbrea
Andra Imbrea s-a alaturat echipei Wall-Street in 2015. A studiat jurnalismul si economia, pe care incearca sa le imbine in cadrul materialelor sale despre industria de fashion, retail&FMCG si Media&Advertising. Iubitoare de pisici, carti si festivaluri de muzica.   

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Companii »


Setari Cookie-uri