Cele doua companii au anuntat vineri ca producatorul va cumpara cele 4.000 de cafenele detinute de Costa Coffee in Marea Britanie, China si alte piete din Europa. Achizitia cafenelor Costa Coffee ajuta Coca-Cola sa intre pe piata alimentara a bauturilor sanatose, in contextul schimbarilor de consum din ultimii ani. Tot in acest context, Coca-Cola a lansat un nou produs, in urma cu cateva luni, Adez.

Pe langa cafenele, CEO-ul Coca-Cola James Quincey, a declarat ca Costa va furniza o crestere importanta in vanzarile companiei, intr-o categorie atractiva, care genereaza o crestere de 6% anual.

Coca-Cola deja vinde cafea, precum brandul Georgia in Japonia, insa duce lipsa de o marca globala, a declarat Quincey, aratand ca Costa Coffee este atat producator, cat si retailer si furnizor si detine un sistem de automate, pe care compania americana are de gand sa il extinda.

„Cafeaua este una dintre categoriile cu cele mai puternice cresteri din lume si Coca-Cola are nevoie sa se extinda in piata cafelei si a bauturilor calde”, a declarat acesta.

Consiliul Concurentei a...
Citeste si: Concurenta a autorizat preluarea S Immo de catre Immofinanz

Deschiderea unui lant de retail marcheaza o noua provocare pentru producatorul din Atlanda, care vinde in mare parte bauturi racoritoare unei retele de imbuteliatori francizati. O alta provocare vine din partea competitiei; recent, Starbucks si Nestle au anuntat ca au finalizat parteneriatul prin care produsele Starbucks vor fi comercializate in intreaga lume de grupul elvetian.

Nestle, cel mai mare grup alimentar din lume, a anuntat in luna mai ca Starbucks va primi o plata in avans de 7,15 miliarde de dolari in numerar pentru o licenta globala nelimitata, care sa ii permita sa vanda si sa distribuie produsele companiei in afara cafenelelor. In urma tranzactiei Nestle a preluat aproximativ 500 de angajati ai Starbucks.

Aceasta alianta globala va aduce experienta Starbucks in milioane de locuinte din intreaga lume prin intermediul Nestle, a afirmat seful Starbucks, Kevin Johnson.Starbucks va folosi castigurile obtinute pentru a accelera rascumpararea de actiuni.

Tranzactia este cel mai recent indiciu al modului in care sunt afectate companiile de schimbarea gusturilor consumatorilor. Cafeaua este populara in randul generatiei millennials, care a crescut cu Starbucks si este dispusa sa plateasca pentru produsele companiei.

Coca Cola se pregateste sa...
Citeste si: Coca Cola se gandeste la lansarea unei bauturi care sa contina canabis

Detaliile tranzactiei

Tranzactia Costa Coffee – Coca-Cola a inceput sa se contureze in mai, cand Alison Brittain, CEO-ul Whitbread, compania care detine Coca-Cola s-a intalnit cu executivul Coca-Cola la o conferinta. Britain a declarat ca nu il stia pe Jamew Quincey inainte de eveniment si ca vanzarea Costa Coffee a fost un deal rapid.

Tranzactia a fost denumita de Coca-Cola „Project Del Sol”, in timp ce Whitbread s-a referit la vanzarea ca la „Project Crimson”, o aluzie la brandingul rosu al Coca Cola. Cu Costa Coffee iesita din ecuatie, compania Whitbread ramane astfel sa se concentreze pe celalt mare segment de business, lantul hotelier Premier Inn.

Coca-Cola va putea sa isi foloseasca reteaua de distributie pentru a extinde unitatile brandului Costa Coffee. Lantul de cafenele detine aproximativ 7.000 de masini self-service in Anglia si 1.000 in afara granitelor, precum si cafenele, dar Coca-Cola detine milioane de automate la nivel mondial pe care le-ar putea folosi pentru a vinde produsele Costa Coffee.

Coca-Cola a inaintat prima oferta catre Whitbread la sfarsitul lunii iunie si negocierike au avansat rapid cu o tranzacrie semnata vineri, la 6:52, cu doar 9 minute inainte sa fie anuntata la bursa, a declarat Brittain.

AROBS cumpara proprietarul...
Citeste si: AROBS cumpara proprietarul alarma.ro. Strategia din spatele deal-ului

Interesul companiei producatoare de bauturi racoritoare in Costa Coffee are de-a face si cu faptul ca James Quincey, care a preluat conducerea Coca-Cola anul trecut, in mai, este britanic si a pus compania britanica sub radarul gigantului american. „Erau interesati intr-o achitizie pe piata de cafea si au tatonat terenul cu Costa de ceva timp”, a declarat Brittain.

Costa Coffee a fost achizitionata in 1995 de Whitbread pentru suma de 19 miliarde dolari. Fondata in urma cu 276 ani de Samuel Whitbread si Godfrey si Thomas Shewell ca o fabrica de bere, Whitbread s-a extins de-a lungul timpului in diverse alte industrii, achizitionand pub-uri, cluburi de fitness sau lanturi de restaurante casual dining. In 2000 a iesit din afacerea cu bere, iar intre 2006 si 2007 a renuntat la alte cateva segmente de business: cluburile David Lloyd Leisure, hotelurile de lux Marriot, TGI Friday si Pizza Hut.

Sursa foto: monticello/Shutterstock