Vasile Giurgiu a fondat, in 2003, compania Creative Concept, care, timp de 12 ani, a produs usi. In 2016, insa, intr-o piata locala unde nu putea tine pasul cu preturile mici ale companiilor uriase precum IKEA sau LEM's, Vasile Giurgiu, impreuna cu fratele sau, Adrian, au decis lansarea brand-ului de lux Mark Oliver, nisat pe producerea si comercializarea mobilei de lux.

Mai exact, mese de lux, vandute, cu preponderenta, clientilor din strainatate.

“Brandul de lux a aparut ca o nevoie de echilibrare a bussines-ului, intr-o piata romaneasca unde nu puteam tine pasul cu preturile mici ale companiilor uriase ca IKEA si LEM's. Am observat lipsa de produse in zona de lux modern cu design minimalist si incercam sa acoperim aceasta nevoie”, declara Adrian Giurgiu, Sales Manager Mark Oliver.

O masa poate depasi 13.000 de euro

De cand au inceput productia meselor de lux si pana in prezent, cei de la Mark Oliver au produs peste 60.000 de unitati. Iar pentru fiecare masa vanduta compania planteaza un copac, in parteneriat cu asociatia Tasuleasa Social pe "Via Transilvanica".

“Cele mai vandute sunt masutele de cafea Klyde si masa de dinning Terry. Masutele costa, in medie, 450 euro/bucata, iar mesele de dining proximativ 2000 de euro/bucata. Produsul care atrage toate privirile este insa o masa de conferinte (foto), care poate depasi 13.000 de euro, in functie de dimensiuni, finisaje si accesorii”, explica reprezentantul Mark Oliver care adauga ca majoritatea clientilor sunt persoane cu un simt estetic dezvoltat, cu gusturi fine si care vor produse unice, personalizate special pentru ei.

Cum ataca IKEA piata mobilei...
Citeste si: Boxe inteligente, ascunse in mobila IKEA

Mark Oliver are in prezent o echipa formata din 23 de angajati, iar anul trecut compania a inregistrat o cifra de afaceri de circa 2 milioane de lei.

Mai multe mese de lux si extindere in Franta, SUA si Asia

In prezent, compania are in portofoliu circa 30 de produse, dintre care noua sunt in gama de lux . “Vrem sa extindem gama de lux la o colectie completa, iar, pe termen mediu si lung, vrem sa lansam cam o colectie completa la fiecare 2-3 ani”, mai spune Adrian Giurgiu.

Mark Oliver nu are showroom-uri prorpii, produsele fiind expuse in diferite showroom-uri partenere. Dar principalul canal de vanzari pentru produsele Mark Oliver sunt targurile internationale de mobila (au fost la Milano, New York, Bruxelles, Paris, Koln, iar in martie vor merge la un targ in Singapore).

Antreprenorea care a...
Citeste si: Cum arata palatul eclectic de 2,5 mil euro din centrul Bucurestiului

“Scopul nostru este sa extindem reteaua de magazine, in special din strainatate, de preferat in piete cat mai diferite (SUA, Asia, Coasta de Azur) si sa lansam o a doua colectie Mark Oliver cu materiale si mai speciale”, detaliaza Giurgiu.

Sa fii antreprenor in Romania este mai solicitant, plin de adrenalina si periculos decat un sport extrem

Despre viata de antreprenor in Romania, reprezetantul Mark Oliver spune ca este “mai solicitant, plin de adrenaliza si periculos decat un sport extrem”.

“Provocari sunt atat din partea legislatiei - care se schimba peste noapte -, cat si din cresterea noastra si abordarea customizata a unor piete extrem de diferite intre ele. Avantajul nostru este adaptabilitatea aproape instanta, care cauzeaza, de multe ori, schimbari la 180 grade”.

Mazda are un nou partener in...
Citeste si: Asko Group a devenit partener Mazda Romania

Adrian Giurgiu ii sfatuieste astfel pe antreprenorii romani sa isi planifice atent bugetul, dar, mai ales, timpul si energia. “Suntem in era vitezei si unii antreprenori uita destul de des acest lucru. Isi fac planul pe 2-3 ani, uneori chiar pe 5 sau 10 ani, iar apoi sunt surprinsi ca sunt intr-o directie gresita”.


Te-ar putea interesa si:


Mai multe articole din sectiunea Companii »



Citeste si
Cat costa munca de lucru in UE: Romania, la coada clasamentului