In 2012, Ioana Galiceanu a decis sa renunte la cariera de aproape 10 ani in banking si sa inceapa un business pornit din dorinta de a indruma persoanele din jur catre un stil de viata sanatos, pe care ea insasi il adoptase din cauza unor probleme de sanatate. Asa a inceput povestea Bogalio, companie care importa si distribuie pe piata locala brand-urile Essentiq, Officina Naturae, Lunay si Bioplante.


Pe langa reteaua de distributie, Ioana a deschis si propriul magazine online – www.bioaleea.ro, dar si un showroom de prezentare a marcilor importate, in zona Cotroceni.

“In 2012, impreuna cu sotul meu, am analizat pasiunile noastre si am inceput sa cautam lucrurile care ne aduc fericirea. Astfel, am constatat ca ne-ar placea sa indrumam persoanele din jurul nostru catre un stil de viata sanatos. Noi ne orientasem deja catre produse natural organice si am vrut sa impartasim si cu cei din jur experienta noastra. Investitia initiala a fost de circa 20.000 de euro, impartita pe partea de dezvoltare a canalului de vanzari online si pe stocul de produse pentru distributie”, a declarat, intr-un interviu acordat Wall-Street, Ioana Galiceanu, directorul general al Bogalio Group.

Prima marca din portofoliul Bogalio a fost Essentiq, un brand sloven de cosmetice natural organice pentru familie si parfumuri ambientale. A urmat colaborarea cu cei de la Officina Naturae, un brand fondat in Rimini, la initiativa a doi chimisti care si-au dorit sa conceapa cosmetice natural organice si detergenti ecologici, cu impact minim asupra mediului inconjurator. Cel mai nou brand adus in Romania este Lunay, tot o marca slovena, cu produse de igiena intima din 100% bumbac natural.

“Produsele se gasesc momentan in retelele Mega Image si DM, drogherii, in magazine dedicate copiilor si in mediul online. Suntem mereu in cautare de noi parteneri de distributie deoarece ne dorim ca produsele sa ajunga in cat mai multe locatii, la nivel national”, a mai explicat Galiceanu.

Vanzari de 60.000 de euro in 2018

Anul trecut, exclusiv din distributie, Bogalio a avut un rulaj de 60.000 de euro, iar pentru anul 2019 preconizeaza o crestere cu 30%.

“Estimarile pentru anul 2019 nu iau in calcul si partea de cosmetica organica profesionala dedicate saloanelor cosmetice, deoarece aici vorbim de un alt segment de clienti si inca tatonam aceasta nisa”, mai spune antreprenoarea.

Studiu Avon: Doar jumatate...
Citeste si: Studiu Avon: Doar jumatate dintre romance au un job full-time

O piata inca subdezvoltata

Potrivit reprezentantei Bogalio, piata produselor organice din Romania este in crestere, dar inca departe de ceea ce vedem in Europa de Vest.

“In vest, avem deja o clientela educata, care stie ce vrea si ce inseamna un produs bio/organic si care sunt diferentele dintre produsele conventionale, naturale si organice. Si in Romania, clientii au inceput sa se documenteze, insa, din pacate, inca ne este greu sa interpretam etichetele si de cele mai multe ori suntem indusi in eroare de denumirea unei marci si renuntam la a mai citi si eticheta”.

Tocmai pentru a ajuta clientii in a intelege cat mai bine produsele organice, Bogalio a decis si deschiderea unui showroom.

“Multi clienti isi doresc sa vada fizic produsul si sa poata primi sfaturi si consultanta. Incep prin a-si schimba alimentatia si, treptat, trec si catre cosmetice, detergenti. Trecerea este insa una lenta”, mai sustine antrprenoarea.

Un alt trend observat de cei de la Bogalio este ca, de cele mai multe ori, isi doresc sa achizitioneze astfel de produse cei care s-au confruntat cu probleme de sanatate sau cunosc pe cineva care a avut astfel de probleme.

Ce produse organice prefera romanii?

Cele mai cautate produse din portofoliul Bogalio sunt cele pentru bebelusi si copii, in principal gelurile de dus Kids de la Essentiq, urmate de pastele de dinti fara fluor de la Biricco by Officina Naturae si gama de cosmetice pentru bebelusi Biricco.

In ceea ce priveste produsele pentru adulti, cele mai vandute produse sunt absorbantele pentru lehuzie de la Lunay, gama de igiena orala de la Officina Naturae, sapunul intim Essentiq si cremele de ochi si de maini de la Essentiq.

Farmec incheie anul 2018 cu...
Citeste si: Farmec incheie anul 2018 cu afaceri de peste 50 milioane euro


Te-ar putea interesa si:


Mai multe articole din sectiunea Companii »



Citeste si
Ce planuri are Penny pentru piata din Romania