Pain Plaisir va deschide o noua locatie, in Sema Parc din Bucuresti, unde va muta productia din cele doua laboratoare din Kiseleff si Dorobanti, si va deschide si un magazin, in urma unei investitii de 350.000 de euro. Noul spatiu va permite cresterea productiei, ceea ce implica si angajarea de nou personal, pentru a face fata comenzilor si vanzarilor din magazinele proprii.

Brutaria artizanala Pain Plaisir a fost deschisa in anul 2013 de Irina Stancescu si Tom Rees, proaspat intorsi din Franta. Tom a lucrat ca patiser la restaurantul parizian Pierre Gagnaire, care are 3 stele Michelin, apoi s-a alaturat echipei lui Cyrill Lignac ca Chef Boulanger. Irina a absolvit cursurile de cuisine si patisserie Cordon Bleu de la Paris, a lucrat ca bucatar la Pierre Gagnaire, unde l-a cunoscut pe Tom, iar apoi intr-una dintre cele mai cochete patiserii din Paris, Pain de Sucre.

Dupa mai bine de cinci ani in capitala Romaniei, timp in care au deschis doua magazine cu laboratoare proprii de fabricatie a painii si a produselor de patiserie si cofetarie, unul in Kiseleff si unul in Dorobanti, Irina si Tom au hotarat sa schimbe un aspect care nu functiona in afacere.

Fondatorii Pain Plaisir au decis sa investeasca intr-o fabrica care sa sustina activitatea celor doua laboratoare deschise pana acum, care nu mai fac fata comenzilor in crestere. Mai mult, administrarea a doua locatii de productie nu are sens economic, rata de profit fiind redusa pentru un viitor sustenabil al businessului. „Asa a aparut ideea de fabrica, sa centralizam productia, apoi sa distribuim catre magazinele noastre si in gama de horeca, partenerilor pe care ii avem deja si pe care ii vom avea”, explica Irina Stancescu.

Citeste si:
De la aluat la crusta rumena - reportaj din brutaria Pain Plaisir
Painea noastra cea de toate...

Planul nu a ramas la nivel de idee, ci a evoluat prin inchirierea unui spatiu in Sema Parc de peste 1.000 de metri patrati, care va avea si un magazin unde vor fi expuse spre vanzare produsele, cu geamuri mari prin care se va vedea cum se fac painea, prajiturile si tartele. In prezent, planurile sunt pe masa unor arhitecti si in ghiozdanul Irinei, care le scoate si le arata echipei cu care lucreaza, asigurand fiecare membru ca locul sau de munca este in siguranta.

Membrii Pain Plaisir sfideaza, astfel, vocile din piata care sustin ca vine o noua criza economica. „Noi suntem curajosi si ne vedem de fabrica”, spune Irina zambind.

Mai mult aluat de pus la dospit

Marea brutarie din Sema Parc, din apropierea statiei de metrou Petrache Poenaru, ar putea fi inaugurata in luna octombrie, la fel si magazinul unde vor mai face si sandvisuri, in urma unei investitii de 350.000 de euro.

„Totul vine din credit si din investitie proprie. Ne e destul de greu sa convingem bancile sa creada in ideea noastra. Mai avem optiunea de a atrage un investitor, ceea ce nu as vrea, pentru ca imi doresc sa ramana afacerea noastra. Mai avem optiunea sa luam multe lucruri in leasing operational, sa facem un mix, ceea ce vom face”, spune Irina.

Citeste si:
Noi detalii despre SUV-ul Aston Martin: DBX va fi lansat in decembrie
Noi detalii despre SUV-ul...

Acum se lucreaza la instalatia electrica, la cea de climatizare, la reglementarile ISU si la finisajele peretilor. Daca spatiul nu este gata pana in luna octombrie, echipa Pain Plaisir se va muta in ianuarie, dupa sarbatorile de iarna, pentru ca trebuie sa fie pregatita pentru comenzile care vin inainte de Craciun si Anul Nou si are nevoie de timp pentru a se obisnui cu noul sistem.

Noua casa va fi echipata cu mai multe camere frigorifice, care vor fi umplute cu aluat, ce va fi copt ziua urmatoare – un proces diferit de cel de acasa, de cand era Irina mica si vedea cum creste rapid aluatul la soare. „Aici, il punem la frigider, sa creasca incet si sa dezvolte gust”, spune Irina.

Noul spatiu si echipamentele care urmeaza sa fie cumparate vor spori productia, iar Pain Plaisir va angaja, intr-o prima etapa, patru oameni, care se vor alatura echipei actuale de 60 de angajati. Numarul celor din productie si distributie ar putea creste pe masura ce se majoreaza numarul comenzilor si numarul clientilor din horeca, de la circa 30, cati sunt acum.

Citeste si:
HBO incepe filmarile pentru un nou serial romanesc
HBO incepe filmarile pentru...

In crestere este si cifra de afaceri a companiei, de la 1,4 milioane de euro, anul trecut, la 1,7 milioane de euro, anul acesta si poate doua milioane de euro, in 2020, estimeaza Irina. „Anul trecut am refuzat mai multe lucruri, multe colaborari, multe proiecte, pentru ca nu aveam cum sa le facem fata. Crestere ar mai fi putut sa fie, daca era productia calata. Anul acesta am preconizat o crestere de 30% fata de anul trecut si vedem ca respectam proiectia”, spune fondatoarea Pain Plaisir.

Vanzari de la vitrina

Pentru livrarea comenzilor primite cu cateva zile inainte, brutaria romano-francezo are proprii soferi si colaboreaza cu Glovo si Uber Eats pentru livrarea comenzilor care apar in aceeasi zi. „Am fost sceptica la inceput in privinta Uber Eats. Noi avem si site si ma gandeam ca ne sabotam singuri, dar nu e deloc asa. La noi, pe site, faci comanda si ti-o livram maine. Eu nu am o suta de livratori la dispozitie si am nevoie sa stiu mai din timp ca sa ma pot organiza. Cu Uber Eats e instant. Cred ca site-ul nostru se tranforma incet, incet intr-o alta platforma care te trimite la Uber Eats, ca si noua ne e greu sa gestionam comenzile cu livrare interna. Asa ca, ma gandesc sa facem o legatura intre site si Uber Eats, sa comanzi direct pe Uber Eats si sa ramana site-ul nostru de prezentare si contact”, explica Irina.

Cea mai mare parte a vanzarilor, circa 80%, vine din magazine, de la oamenii care intra si cer o paine, un ecler sau o tarta. Media de bon, in timpul saptamanii, este de aproape 15 lei, iar in weekend ajunge la 25-30 de lei.

In cele doua magazine sunt expuse painea, produsele de patiserie si cofetarie si gama de bacanie, care a crescut de-a lungul timpului si include vinuri frantuzesti, zacusca, miere, lactate si ustensile de bucatarie. In magazinul de pe strada Barbu Delavrancea trec peste 500 de clienti zilnic, iar in cel de pe Calea Dorobantilor intra circa 300 de clienti in fiecare zi.

De-a lungul timpului, in laboratorul Pain Plaisir s-au facut vreo 500 de retete care au dus la 100 de produse proprii. In Pain Plaisir Kiseleff s-a introdus conceptul de „stat la coada pentru o paine”. Aici, clientii vechi isi asteapta adesea randul in afara locatiei, in special sambata si duminica.


Te-ar putea interesa si:


Mai multe articole din sectiunea Companii »



Citeste si
Scad suprafetele de fructe din Romania. Infloresc doar merii si prunii