Dulce si Ceva in Plus este cofetaria online, deschisa in urma cu trei ani, de o pasionata a dulciurilor. Afacerea a crescut pana la 17 angajati care lucreaza constant la torturi, prajituri, candy bar-uri, cheese bar-uri si pachete pentru evenimente private si corporatii. Comenzile au generat, anul trecut, afaceri de aproape doua milioane de lei, iar planul fondatoarei este sa deschida si o cofetarie fizica, cu vitrina si prajituri carora sa le simti mirosul de cum ai trecut pragul.

In urma cu trei ani, dupa ce renuntase la televiziune si la marketingul intr-un lant de cazinouri, Daniela Barcan a decis sa deschida o cofetarie online. Asa ca, a investit, impreuna cu familia, 20.000 de euro intr-un laborator in zona Piata Muncii. Afacerea „Dulce si ceva in plus” a pornit toamna, dar primele comenzi au venit abia in decembrie, luna cadourilor.

Daniela nu stie sa faca prajituri, dar a gasit oameni care stiu si a inceput businessul cu doi angajati. La inceput, ea se ocupa de toate, de la vanzari, la clienti, aprovizionare si promovare. Cu timpul, a inceput sa delege din atributii, iar numarul angajatilor din laborator a crescut la noua. In 2018, firma Frische Brutarie, firma din spatele brandului Dulce si Ceva in Plus, avea 17 angajati. Acum, mai mult de jumatate din echipa are experienta in domeniul cofetarie-patiserie, in timp ce cealalta jumatate a fost instruita de cofetarul-sef.

Initial, pe site puteau fi comandate torturi, prajituri si cadouri precum carti sau cani. Dupa cateva luni si mai multe comenzi de dulciuri livrate catre clienti, Daniela a decis sa renunte la cadourile materiale si sa transforme acel „ceva in plus” in atentia pentru comenzi si consilierea clientilor.

In urma cu aproape un an au aparut si contractele cu firmele, iar in prezent, acestea reprezinta circa 30% din vanzari, restul de 70% fiind generat de torturi si prajituri pentru evenimente private, precum nunti sau botezuri. „Ideea era sa pornim asa de la inceput, pentru ca ne garanta, cumva, o stabilitate. Partea de client mare este mult mai atragatoare fata de partea de persoane fizice, unde comenzile sunt mult mai mici”, spune Daniela.

Citeste si:
Narcoffee Roasters intra pe piata din Sibiu pana la finalul anului
Clujenii de la Narcoffee...

Cu timpul, laboratorul a devenit neincapator, asa ca activitatea de patiserie si cofetarie s-a mutat in Pipera, intr-un spatiu unde au loc frigiderele mari, cuptoarele si toate ingredientele. Urmatorul pas este sa deschida o cofetarie. „Am remarcat ca exista o tendinta de crestere in deschiderea de noi cofetarii online si tot timpul trebuie sa vii cu ceva nou, cu ceva deosebit, sa incerci sa iti castigi publicul”, remarca Daniela.

In noul spatiu, care ar trebui sa fie deschis pana de Paste, anul viitor, ar trebui sa fie expuse o parte din produsele pe care le au pe site, dar si o noua gama pe care o gandesc acum, care include retete de dulciuri cunoscute de romani, dar readaptate. „Sa fie niste delicii din copilarie care sa aiba alta infatisare, mai atractiva, mai moderna”, dezvaluie fondatoarea Dulce si Ceva in Plus.

Anul acesta, cele mai vandute torturi au fost urmatoarele: Naked cake, Pavlova si Mousse-ul de ciocolata cu lapte si banane. Pentru copii, parintii au preferat sa comande un "tort imbracat in branzica si sirop de artar".

In ceea ce priveste trendurile anumitor prajituri, Daniela spune ca nu remarca asta, in contextul in care clientii personalizeaza, adesea, retetele. Alina Gavrila, coordonatoarea marketingului firmei Dulce si Ceva in Plus, crede, insa, ca dulciurile care castiga teren sunt cele gatite si analizate in cadrul emisiunilor de televiziune, cum s-a intamplat in cazul prajiturii Pavlova.

Citeste si:
TOP Care sunt cele mai mari retele de retail din Romania
TOP Cele mai mari retele de...

Sarbatori aglomerate in zona corporate

De Paste si de Craciun, comenzile din partea marilor companii pentru petrecerile pe care le dau pentru angajati, dar si pachetele pe care le pregatesc pentru acestia, au crescut in ultimii ani. Asa ca, lunile aprilie-mai si noiembrie-decembrie sunt aglomerate pentru cofetari si patiseri, dar si pentru curieri si oamenii de la vanzari si marketing. Restul lunilor nu sunt, insa, mai libere, ci sunt ocupate de comenzile de torturi, candy bar-uri si cheese bar-uri pentru evenimente private precum nunti si botezuri.

„In perioada de Craciun si Paste, vindem cu 50% mai mult fata de lunile normale. Interesul oamenilor este mult mai mare si este mult mai simplu sa suni, sa dai o comanda si sa o si livreze cineva”, spune Daniela.

Prajiturile pufoase, mousse-urile de fructe sau ciocolata sunt realizate din ingrediente importate de la furnizori din Belgia si Franta, dar si din produse de pe piata locala. Pentru ca prajiturile colorate sa fie vazute de cat mai multa lume, Dulce si Ceva in Plus investeste in marketing, in mare parte in online, dar nu exclusiv, un buget lunar de 3.000 de lei.

Citeste si:
Tinerii iau in calcul deschiderea propriei afaceri
Tinerii iau in calcul...

In 2018, Frische Brutarie, operatorul Dulce si Ceva in Plus, are 17 angajati, o cifra de afaceri de 1,93 milioane de lei si un profit de peste 90.000 de lei, in crestere comparativ cu anul anterior, cand raporta o cifra de afaceri de 1,3 milioane de lei, un profit de circa 550.000 de lei si 13 angajati, potrivit datelor publicate de Ministerul Finantelor Publice.

Sursa foto: Dulce si Ceva in Plus

Te-ar putea interesa si:


Mai multe articole din sectiunea Companii »



Citeste si
Cat costa sa deschizi o cafenea in marile lanturi?