Laptaria cu Caimac, business romanesc, care a vandut anul trecut peste 500.000 de sticle de lapte, sana si lapte batut si a bifat o cifra de afaceri de 9,1 milioane de euro, estimeaza ca va obtine, in 2019, un avans de 25% al afacerilor. Un obiectiv indraznet al companiei este colectarea ambalajelor din sticla de la cumparatori, care ar putea incepe in 2021.

Laptaria cu Caimac este producatorul de lactate de specialitate, 100% romanesti, naturale si minim procesate, lansat in iunie 2018. Agroserv Mariuta, compania care detine brandul Laptaria cu Caimac, a avut in 2018 o cifra de afaceri de 9,1 milioane euro.

"Laptaria este un business care creste bine, am inceput in urma cu un an cu o tona de lapte pe zi procesat in fabrica, astazi procesam 20 de tone pe zi. Bucuria mare este ca am fost perceputi bine de consumatori, ca suntem cautati, ca procentul de retururi este extrem de mic", a declarat, pentru wall-street.ro, fermierul Nicusor Serban, administratorul Agroserv Mariuta din Dragoesti si presedinte al Asociatiei Clubul Fermierilor Romani pentru Agricultura Performanta.

Avem satisfactia ca sunt foarte multi copii care nu au consumat lapte niciodata, dupa ce au gustat lapte de la noi, consuma in continuare. (...) Cifra dea afaceri din 2019 va fi peste 2018, undeva in crestere cu 25%.

Dificultati in achizitionarea ambalajelor din sticla

Antreprenorul sustine ca businessul in domeniul lactatelor nu este unul usor, din cauza provocarilor de a obtine un produs 100% natural, la care clientii sa revina, dupa ce consuma prima data. In plus, dificultatile nu se opresc la productie, ci continua si la ambalare.

Citeste si:
Cum vrea Danone sa sprijine fermierii care ii livreaza lapte
Danone lanseaza o campanie...

"Nu este usor, pentru ca asa cum ne-am propus, continuam sa facem un produs curat, doar din lapte, un produs care odata consumat, sa fie preferat intotdeauna. Si nu este usor nici sa utilizezi un ambalaj de sticla, varianta care presupune si multe riscuri in aprovizionare. In Romania nu am gasit o fabrica pentru producerea sticlelor", a mentionat Serban, care a precizat ca ambalajele produselor Laptaria cu Caimac sunt importate.

Serban a precizat ca transportul sticlelor de peste granite este dificil si nu de putine ori trebuie sa accepte conditiile impuse de furnizor, in lipsa de variante.

"Transportul din alte tari vine cu riscurile de aprovizionare inerente si cu costurile aferente. La un moment, dat am pus pe piata niste sticle verzi, pentru ca pe acelea le avea producatorul la momentul respectiv. Lumea s-a uitat, a intrebat daca este vorba despre alt lapte, dar este un risc pe care trebuie sa ti-l asumi", a explicat Nicusor Serban.

Ambalajul de sticla este cel care ne-a bagat in casele romanilor.

Citeste si:
Laptaria cu Caimac intra in 4 retele de retail si extinde exporturile
Laptaria cu Caimac, cu peste...

Romanii platesc mai mult pentru produse sanatoase

Toate acestea fac din produsele Laptaria cu Caimac sa fie mai scumpe decat media, insa producatorul spune ca romanii sunt dispusi sa plateasca mai mult pentru un lapte 100% natural.

"Surprinzator, sunt foarte mult oameni care sunt constienti ca si pentru copii si pentru ei este mai bine sa consume produse facute din lapte, chiar daca este mai scump, dar nu duc la niciun fel de problema", a adaugat Serban.

Colectarea sticlelor ar putea incepe in 2021

Proprietarii Laptaria cu Caimac se gandesc sa inceapa colectarea sticlelor de la clienti, incepand cu anul 2021.

"Ne gandim, probabil in 2021, sa introducem un sistem de recuperare, pentru ca am intuit ca in prima faza ambalajele vor ramane in case, la oameni, si vor fi refolosite pentru diverse intrebuintari: magiunuri, conserve si altele. La un moment dat, insa, oamenii nu vor mai avea ce face cu sticlele si va trebui sa incepem sa facem o colectare", a dezvaluit Nicusor Serban.

Citeste si:
Cum vrea FrieslandCampina Romania sa ajute fermierii din Ardeal
FrieslandCampina Romania a...

Produsele Laptaria cu Caimac se gasesc in peste 600 de magazine, dintre care 400 din lantul Mega Image, dar si in alte magazine din Bucuresti, Brasov, Calarasi, Cluj, Constanta, Dambovita, Giurgiu, Gorj, Ialomita, Ilfov, Prahova, Timis si Valcea. Aici se gasesc, sub brandul Laptaria cu Caimac,produse din categoriile lapte de la vaca, iaurt natural, cas zvantat, sana, lapte batut si smantana dolofana.

Laptaria cu Caimac are si propria ferma, cu 2.500 de vaci din rasa Holstein Friesian si o fabrica de procesare, in care s-au investit peste 5 milioane euro. Pentru retetele lor, cei de la Laptaria cu Caimac colaboreaza cu Ivan Larcher, un celebru maestru in branzeturi din Franta.

Citeste si: Romania va avea cea mai mare fabrica de kefir din Europa


Te-ar putea interesa si:


Mai multe articole din sectiunea Companii »




Ascultă primul podcast de FinTech și digital banking din piață.

Citeste si
Veniturile producatorilor de lactate si branzeturi au scazut in 2018