Meron, companie din industria cafelei de specialitate din România, se așteaptă la o cifră de afaceri de 4 milioane de euro, în 2020, cu 60% mai mult față de 2019, motorul creșterii fiind extinderea de plan național și internațional, potrivit unui comunicat de presă.

Afacerea și-a dublat valoarea în ultimii doi ani, de la 1,2 milioane de euro, cifră de afaceri înregistrată în 2018, la 2,5 milioane de euro, la sfârșitul anului trecut. În 2019, Meron a inaugurat propria prăjitorie de cafea în Cluj-Napoca, în care a investit 500.000 de euro și a deschis trei Iocații în Oradea, Cluj-Napoca și Zalău. Pieța cafelei de specialitate a crescut cu 18-20% față de anii anteriori, potrivit companiei.

Cu 80.000 de clienți lunar, o echipă de aproximativ 100 de angajați și potențialul de a deschide 30 de locații în următorii cinci ani, Meron vrea să se extindă pe plan internațional. În 2020, Meron vrea să deschidă opt noi locații în țară, în Târgu Mureș, Cluj-Napoca, Brașov, Bistrița, București și Sibiu, prima din acest an fiind la Târgu Mureș.

„Consumatorii noștri sunt pretențioși, lucru care ne bucură și ne ambiționează, deoarece ei dictează tendințele. Pentru noi, educația lor este un pilon important în strategia noastră. Dorim să aducem o schimbare de percepție asupra rutinei în care se bea cafeaua. Ne bucurăm să vedem că misiunea pe care ne-am asumat-o acum 5 ani, aceea de a promova cafeaua de specialitate, dă roade. Vom continua să investim în cafeaua de calitate procurată direct de la producători și prăjită în prăjitoria Meron, în educația constantă a echipei noastre de barista și în locații deschise aproape de consumatorii cafelei Meron”, a declarat Bogdan Ciocian, fondator și CEO al Meron.

În Cluj-Napoca, numărul de coffee shop-uri va ajunge, la sfârșitul anului 2020, la 10. Meron a fost votat „brandul de cafenea cel mai apreciat din Cluj”, în cadrul ClujLife Awards 2019.

În prezent, lanțul de coffe shop-uri Meron numără 12 locații, 7 în Cluj-Napoca (Napoca, Platinia, VIVO!, două, Central, Roastery, prăjitoria proprie și Iulius Mall), una în Zalău (Value Centre), una în București (Cișmigiu), una în Satu-Mare (Shopping City), două în Oradea (Lotus Center și Alecsandri). Valoarea unei investiții într-o nouă locație se situează în jurul sumei de 100.000 de euro, ca în cazul Meron Lotus, prima cafenea deschisă în Oradea.

Meron a intrat pe piață în 2015, când un grup de investitori clujeni a decis să investească în cafeua de specialitate. Cu o investiție inițială de 90.000 de euro în prima locație, Meron s-a dezvoltat mai departe prin francizare. În doar doi ani, afacerea însuma patru coffee shop-uri și se transforma într-un lanț de cafenele, odată cu inaugurarea Meron - Platinia Shopping Center, Cluj-Napoca.

Sursa foto: Meron

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Companii »


Setari Cookie-uri