Daniel Gross, CEO PENNY România: Clienții vin mai rar în magazine, însă cumpără mai mult

Pandemia de COVID-19 a schimbat obiceiurile de cumpărături ale românilor, clienții venind mai rar în magazine și cumpărând mai mult, a declarat Daniel Gross, CEO PENNY România, într-un interviu pentru Wall-Street.ro

S-a simțit și o schimbare în categoriile de produse cumpărate de aceștia. Au scăzut mult articolele de impuls cum ar fi gumele, ciocolatele și băuturile cu gramaje mici, și a crescut achiziționarea de produse cu gramaje mai mari.

Pentru anul acesta, cea mai mare provocare cu care s-a confruntat retailerul a fost să își țină angajații motivați și în siguranță în timpul pandemiei.

„Cel mai important și cel mai greu a fost să ne ținem angajații pozitivi. Am avut anul acesta, pe lângă sesiunile standard de training, și training pentru criză, atât intern cât și extern, pentru a reuși să luam decizii rapide și să ne adaptăm unui mediu în schimbare”, spune Daniel Gross, CEO PENNY.

Chiar dacă a existat o anumită teamă în rândul angajaților, reprezentanții companiei spun că nu au avut o problemă în ceea ce privește resursa umană. Mai mult, anul acesta retailerul a avut cea mai bună fluctuație de angajați din ultimii 10 ani.

Citeste si:
PENNY relansează gama proprie de produse Hanul Boieresc
PENNY relansează gama proprie...

„Am avut și primă în luna martie-aprilie și am păstrat valul de creștere al salariilor din 2020 conform planului. Acum venitul minim de intrare în PENNY este de 2.100 lei”, mai spune Daniel Gross.

„Pe noi pandemia nu ne-a afectat”

Vânzările supermarketului PENNY România au crescut în timpul pandemiei, mai ales în luna martie, când s-au înregistrat creșteri de până la 40%.

„Pe noi pandemia nu ne-a afectat. Vânzările au fost bune anul acesta, puțin peste ce ne-am așteptat, dar cu siguranța nu atât de spectaculoase cum se vobește. Au fost foarte mari în luna martie, dar apoi au rămas constante”, precizează Daniel Gross.

Deși criza nu a influențat negativ vânzările, retailerul a avut probleme cu aprovizionarea din partea producătorilor internaționali în luna martie-aprilie, când granițele din Ungaria și Bulgaria au fost blocate.

Citeste si:
Supermarketurile sunt locurile în care britanicii se pot infecta...
Supermarketurile sunt...

„Doar în martie și la început de aprilie am avut probleme cu aprovizionarea și din partea producătorilor locali, nu pentru că nu aveam marfă, ci efectiv nu aveam capacităti de distribuție la nivelul cererii. Am avut probleme logistic, însă în prezent funcționăm în regim normal”, spune CEO-ul PENNY.

Ce viitor ne rezervă anul 2021

Deși cu toții sperăm ca până în 2021 pandemia să se risipească sau oamenii de știință să găsească un vaccin anti-COVID, Daniel Gross nu este atât de optimist în ceea ce privește anul viitor.

„Anul 2021 va fi unul dificil. Pandemia se prelungește, incertitudinea crește și pe măsură ce perioada de incertitudine e mai mare, cu siguranță ca vor fi efecte și anul viitor. Va trebui să fim pregătiți pentru un an mai greu ca 2020”, adaugă acesta.

Până în 2025, PENNY vrea să ajungă la 400 de magazine în România, iar pentru 2029 să își extindă rețeaua la peste 600 de supermarketuri.

Citeste si:
Ce branduri vor fi disponibile în FASHION HOUSE Pallady?
Ce branduri vor fi...

„Noi nu ne-am schimbat strategia, deschidem peste tot unde există în proximitate 15.000 de locuitori, atât în orașe mari, dar și în comune care au caracter regional, cum ar fi Corbeanca și Chitila. Anul acesta deschidem și în Slobozia și atingem ultima capitală de județ din România”.


Te-ar putea interesa și:


Mai multe articole din secțiunea Companii »



Setari Cookie-uri