Pandemia de COVID-19 a afectat anul acesta semnificativ aprovizionarea jucăriilor a căror sursă este China. Carantina din februarie-martie, când producția a fost oprită, a fost urmată de cea din Europa când, în aprilie-mai, când nu s-au efectuat deloc comenzi.

Online-ul a acaparat jumătatea anului 2020 și va continua să genereze și în 2021 vânzări semnificativ mai mari decât înainte de pandemie, cel puțin până când relaxarea se va face simțită în a doua parte a anului.

Potrivit lui Bogdan Ciungradi, CEO Noriel, în 2021, fabricile de jucării vor avea un apetit mult mai mic la risc, care se va traduce prin mult mai puțină inovație și mai puține jucării noi, dinamică ce va avea un impact direct asupra vânzarilor.

„După revenirea la normal a rezultat un vârf al cererii care nu a putut fi procesat în timp util. De aici întârzieri la livrare, creșteri speculative ale costului de transport cu impact asupra prețurilor de vânzare. Scăderea resimțită de magazinele din mall-uri, al caror trafic a fost afectat de pandemie prin închiderea food court-urilor și a cinematografelor, a fost compensată de creșterea explozivă a online-ului și de evoluția bună a magazinelor situate în retail parcuri”, spune Bogdan Ciungradi, într-un interviu acordat Wall-Street.

Care au fost cele mai dorite jucării de Crăciun

Pentru anul acesta, în perioada de sărbători, cererea pentru jucării a fost mai mult centrată pe ocaziile de consum, cum ar fi Black Friday și de Moș Nicolae sau Moș Crăciun. Dacă păpușile, vehiculele și seturile de construcție au rămas în continuare în topul preferințelor pe tot parcursul lui 2020, o cerere considerabil crescută au avut în prima parte a anului produsele pentru exterior: de la biciclete, trotinete și accesorii, până la trambuline, tobogane, leagăne și căsuțe, precum și jocurile și puzzle-urile.

„Pe final de an, jucăriile electronice – roboți , laptopuri, smartwatch-uri, console - sunt la mare căutare”, spune Bogdan Ciungradi, CEO Noriel.

Conform analizei recente realizate de Kaspersky, copiii au manifestat interes crescut în mai multe domenii, în luna noiembrie. Jocurile, muzica, magazinele și cumpărăturile, jucăriile, desenele animate, serviciile și platformele, personajele, hobby-urile și activitățile, dar și consolele de jocuri au fost cele mai populare categorii. Primele trei dintre aceste interese sunt jocurile (44%), muzica (14%) și cumpărăturile (10%).

LEGO rămâne în continuare cea mai cerută jucărie de copii de Crăciun, potrivit unei analize recent realizată de Kaspersky . Urmată apoi de Barbie, seturi Playmobil, păpuși L.O.L. Surprise! și 5 Surprise Mini Brands. În ceea ce privește obsesia copiilor pentru LEGO, aceștia preferă de obicei ediții speciale ale LEGO în funcție de jocul sau personajul lor preferat. Cele mai dorite seturi LEGO sunt dedicate Harry Potter, Star Wars, Ninjago, Technic, City, Friends și Minecraft.

Sursa foto: Pexels

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Raluca Nicolae
 Raluca a studiat Jurnalism la Universitatea Hyperion din București și a urmat un master în Comunicare mediatică și publicitate, în cadrul aceleiași instituții. Ea și-a început activitatea în presă în 2019, în departamentul economic al grupului Mediafax. În perioada 2019-2020, Raluca a acoperit domeniile start-up și fintech în cadrul Adevărul Financiar , publicație care face parte din grupul Adevărul . S-a alăturat echipei...

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Companii »


Setari Cookie-uri