Pandemia de COVID-19, care a pus stăpânire pe întreg globul în 2020, a împins numeroase companii să implementeze conceptul de work from home. Claudiu Palaghiu, CEO al companiei ZAFIT, furnizor de servicii complete pentru amenajarea de birouri si spații comerciale, vorbește în cadrul unui interviu acordat wall-street.ro despre momentul în care se așteaptă să vadă o redeschidere a spațiilor de birouri, trendurile care vor contura retailul din România, dar și 5 elemente, care puse pe primul loc, pot ajuta o afacere să treacă peste o criză.

Debutul vaccinării împotriva COVID-19 îi face pe mulți să se gândească la anul 2021 ca la unul în care restricțiile vor fi puternic relaxate și chiar eliminate în cazul țărilor care vor reuși să câștige bătălia cu noul coronavirus. Întoarcerea la birou a angajaților care și-au mutat activitatea în propriile locuințe ar fi unul dintre primele semne care vestesc revenirea la un ”nou normal”, post-pandemie.

”Ne așteptăm ca spațiile de birouri să se redeschidă spre a doua parte a anului, însă acestea vor veni cu un nou trend, acela de distanțare a angajaților la lucru, ceea ce înseamnă că multe spații de birouri vor trebui regândite și reamenajate după noile cerințe”, precizează Claudiu Palaghiu, în cadrul unui interviu acordat wall-street.ro.

În ceea ce privește zona de retail, reprezentantul ZAFIT crede că vor urma noi închideri de magazine, iar spațiile cel mai probabil vor fi preluate de alte companii.

Citește și STUDIU: Bucureștenii preferă lucrul hibrid - de acasă și de la birou

Citeste si:
Brandul de lenjerie Intimissimi deschide un nou magazin în Constanța
Brandul de lenjerie...

”Mă refer aici, în general, la cele care nu își doresc neapărat un profit imediat, ci au la bază o strategie de profit pe termen lung”, adaugă Palaghiu.

Compania pe care o conduce își va concentra investițiile în 2021 în echipamente și utilaje mai performante pentru eficientizarea muncii și personal performant pentru activitatea pe care o desfășoară.

”În egală măsură, ne dorim să ne mutăm într-un sediu nou, cu rol integrat de birouri și depozit. În acest sens, am achiziționat deja un teren, situat pe șoseaua de centură a orașului Iași. Costul investițiilor pe care ni le propunem ar urma să depășească 200.000 de euro pe tot parcursul anului 2021”, explică Palaghiu.

Pentru anul 2020, ZAFIT estimează o cifră de afaceri de aproximativ 360.000 de euro și una cu circa 30% mai mare pentru anul 2021.

Citeste si:
Genesis Property: Oamenii vor reveni la birou, dar biroul nu va mai...
Genesis Property: Oamenii vor...

Pandemia a dat un test afacerilor: cele 5 elemente care pot salva afacerea de criză

Reprezentantul ZAFIT consideră că anul 2020, marcat de pandemia de COVID-19, a adus o serie de lecții foarte bune pentru cine dorește să vadă și partea plină a paharului. Lecții pe care, pe termen lung, pot fi aplicate pentru sustenabilitatea unui business.

Citește și Câți angajați vor dori să se întoarcă la birou în post-pandemie

”Pandemia a dat un test afacerilor. Unele business-uri au știut de la început cum să facă față unei situații de criză, iar altele au fost nevoite să se adapteze pe parcurs sau chiar au renunțat prea devreme. Consider că există cinci elemente care, dacă sunt puse pe primul loc într-o afacere, pot susținea activitatea acesteia, indiferent de contextul generat de o criză”, explică Claudiu Palaghiu, făcând referire la elementele pe care le redăm mai jos:

Angajații. Cu toții ne dorim să facem afaceri fără angajați, însă acest lucru este aproape imposibil dacă vorbim de o dezvoltare pe verticală și pe orizontală a unui business. Angajații sunt una dintre cele mai importante resurse ale unei companii și, de aceea, trebuie tratați astfel încât să simtă că fac parte din echipă și că muncim împreună pentru binele comun. Astfel, ei vor fi fideli companiei, iar în momentele dificile nu vor căuta să plece. Mai mult decât atât, similar clienților, angajații trebuie fidelizați. În primul rând, vorbim despre respect, o atitudine corectă a conducerii, dar și salarii care să răspundă nevoilor.

Citeste si:
Pentru majoritatea companiilor, operațiunile digitale complexe aduc...
Raport: Pentru majoritatea...

Clienții. Fidelizarea clienților este un subiect des discutat, însă în 2020 s-au văzut roadele muncii din anii anteriori. În cazul nostru, lucrurile au funcționat și observăm acest lucru din faptul că peste 70% din clienții noștri de anul acesta au fost cei cu care am mai colaborat și înainte de 2020.

Există multe materiale de specialitate care ne învață ce înseamnă fidelizarea clienților, însă credem că cel mai important lucru pe care îl apreciază un client este atitudinea cu care este tratat. Mai mult decât atât, chiar și în cazul unei greșeli, un client va înțelege și va trata problema altfel dacă avem atitudinea potrivită și ne asumăm tot ceea ce ține de noi.

Citește și Topul domeniilor cu cele mai multe angajări de la începutul pandemiei

Finanțele. Este adevărat că buna funcționare a economiei cere ca banii să se miște, dar acest lucru nu înseamnă că trebuie să rămânem descoperiți. Noi am adoptat o strategie prin care pe baza mediei de cheltuieli lunare, avem economii puse deoparte pentru a putea funcționa fără încasări cel puțin 6 luni dintr-un an. Acest lucru înseamnă că întârzierea încasărilor sau chiar și cererea redusă a clienților nu ne vor afecta atât de ușor, iar cele 6 luni ne permit să îndreptăm lucrurile în direcția potrivită.

Atitudinea. În general, dar mai ales în perioada crizei sanitare, au existat multe voci care s-au victimizat, înainte de a încerca să caute soluția care să facă ca lucrurile să funcționeze. De-a lungul anilor am văzut că în cazul altor crize, multe afaceri au știut să profite și, contrar așteptărilor, au avut parte de creșteri considerabile, pe când alte afaceri au ajuns la faliment. Cred că din orice situație dificilă avem de învățat multe lucruri pozitive și este nevoie de o atitudine potrivită pentru a face față. Este nevoie de calm, răbdare și identificarea portițelor prin care compania poate să se dezvolte în continuare.

Marketingul. Se spune că cele mai bune campanii de imagine se fac în perioadele de glorie și nu aș zice că nu este adevărat. Însă, nu este absolut deloc greșit ca acestea să se desfășoare și în perioade mai grele. În 2020, noi am lucrat foarte mult la imaginea noastră și am crescut notorietatea brandului la nivel național.

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Armand Iliescu
Armand s-a alăturat echipei Wall-street.ro în anul 2016, an în care a și finalizat cursurile Facultății de Jurnalism din cadrul Universității Hyperion . De-a lungul timpului a acoperit domenii precum FinTech, Finanțe-Bănci și Fiscalitate. A pus umărul timp de patru ani la consolidarea proiectului Future Banking , dedicat industriilor FinTech și digital banking, din poziția de Head of Growth. Tot în cadrul aceluiași proiect a dat startul emisiunii FinTech Friday,...

Te-ar putea interesa și:

Setari Cookie-uri