De la buchete de trandafiri în culori aprinse, până la aranjamente florale în cutie sau coșuri cu flori, florăriile din România se pregătesc pentru Ziua Îndrăgostiților, una dintre cele mai bune perioade pentru aceste business-uri. Deși comenzile pentru Valentine's Day încep în jurul datei de 1 februarie, florăriile pornesc pregătirile încă din luna decembrie. Am făcut o vizită într-o florărie din rețeaua Floria pentru a vedea cât de îndrăgostiți mai sunt românii în pandemie.

„Este primul Valentine's Day în pandemie și cu siguranță va fi influențat puternic de acest context. Pe de-o parte, observăm un interes crescut din partea clienților. Pe de altă parte, incertitudinea îi face pe oameni mai atenți la cheltuieli și deci, e posibil să fie mai puțin dispuși să aloce bugete pentru bunuri care nu sunt esențiale. Totuși, ne așteptăm să vedem creșteri față de anul trecut în livrările de flori cu ocazia Zilei Îndrăgostiților”, a declarat, pentru wall-street.ro, Marina Popescu, Director General Floria.ro

Pentru anul acesta, Floria oferă colecții de flori și pachete de Valentine's Day care cuprind buchete și aranjamente, în special cu trandafiri roșii sau roz, fiind florile asociate acestei sărbători, însă și lalele, care intră în sezon din luna februarie.

Cât costă un buchet de flori pentru Valentine's Day?

Florile celor de la Floria provin atât din import, cât și din producția locală. Prețurile buchetelor pornesc de la 99 lei și pot ajunge până la 3.700 lei.

„Cea mai mare comandă din ultima perioadă a fost un buchet de 1.001 trandafiri, comandați pentru o cerere în căsătorie de la distanță”, precizează Marina Popescu, Director General Floria.ro.

Românii cumpără flori mai mult online

Potrivit reprezentanților Floria, pandemia a schimbat comportamentul de consum. Românii cumpără mai puține flori din magazine fizice, în comparație cu anii trecuți.

Distanțarea fizică impusă de pandemie i-a făcut pe mulți consumatori să comande flori online, atât pentru propriile case, cât și pentru a le oferi cadou, existând o cerere constantă de buchete de livrare.

Buchetele cu trandafiri și florile de sezon se mențin în topul preferințelor celor care comandă online.

„Am urmărit cu toții imaginile cu camioanele de flori ofilite la Bursa din Olanda, anul trecut, ca efect al scăderii dramatice a cererii de flori în toată lumea. Este un fenomen normal, pentru că oamenii s-au concentrat către securizarea bunurilor esențiale și sănătate”, spune Marina Popescu.

Cum să prelungim viața florilor: sfaturi de la specialiști

Potrivit reprezentanților Floria, nu există reguli stricte în alcătuirea unui buchet de flori sau unui aranjament. Însă există anumite combinații de flori de care să ținem cont.

„Suntem atenți la ce flori alegem atunci când facem un buchet sau un aranjament floral, astfel încăt să nu se otrăvească între ele. De exemplu, florile foarte parfumate, crinul sau tuberozele, nu pot sta în același loc cu alte flori deoarece emană o substanță toxică și le ofilesc”, precizează reprezentanții lanțului de florării.

Pentru ca florile să țină mai mult timp în vază, specialiștii recomandă ca tulpina să fie tăiată transversal, cât mai des, chiar și o dată la două zile. Tulpina care stă o perioadă mai îndelungată în apă formează o peliculă de bacterii care împiedică apa să fie absorbită.

„Dacă scoatem florile din apă zilnic, le facem o taietură transversală, le schimbăm apa zilnic, durata lor de viață va fi foarte lungă”, adaugă specialiștii Floria.

Din mai 2015 Grupul Floria este Furnizorul Oficial al Casei Regale a României pentru buchete și aranjamente, iar în luna mai 2019 a fost floristul oficial al vizitei papale în România.

Floria.ro a primit de șase ori titlul de Floraria Online a Anului, în cadrul Galei Premiilor de e-Commerce, iar de două ori titlul ''Cea mai bună florarie online și cel mai bun magazin online din România''.

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Raluca Nicolae
 Raluca a studiat Jurnalism la Universitatea Hyperion din București și a urmat un master în Comunicare mediatică și publicitate, în cadrul aceleiași instituții. Ea și-a început activitatea în presă în 2019, în departamentul economic al grupului Mediafax. În perioada 2019-2020, Raluca a acoperit domeniile start-up și fintech în cadrul Adevărul Financiar , publicație care face parte din grupul Adevărul . S-a alăturat echipei...

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Companii »


Setari Cookie-uri