În 2022, Lensa va deschide peste 10 showroom-uri în România și va ajunge din 2023 și în străinătate. Florin Niță, asociat & chief commercial officer la Lensa a vorbit într-un interviu acordat wall-street.ro despre orașele în care vor deschide noi showroom-uri în România, cât și regiunea în care vor să se extindă peste hotare.

Lensa va mai deschide în acest an două showroom-uri în Arad și Oradea la finalul anului. Pentru 2022, reprezentanții companiei au în plan deschiderea de 12-14 magazine atât în cele mai mari orașe ale României, cât și în zonele în care nu sunt prezenți încă: Brăila și Suceava. Bugetul pentru fiecare deschidere a unui magazin regional este, în medie, de 100.000 euro.

Deschiderile vor avea loc din prima jumătate a anului 2022 și vor fi pe o perioadă succesivă de trei-patru săptămâni.

„Conceptul nostru este cel de tip destination store (magazine stradale) și dorim să ne îndreptăm în aceeași direcție cu următoarele deschideri. Nu excludem însă inaugurarea unui magazin într-un mall, însă locațiile stradale sunt cele care avantajează cel mai mult business-ul Lensa. Am ales să ne dezvoltăm în continuare cu magazine stradale pentru a eficientiza costurile și de a fi mai aproape de clienți”, a declarat Florin Niță, asociat & chief commercial officer la Lensa (FOTO).

Jimmy Choo, Versace și Bvlgari, printre noile branduri de lux adăugate de Lensa

În următorii doi ani, Lensa va face și pasul în străinătate. Florin spune că inițial vor începe vânzarea cu o componentă online, iar apoi vor deschide și un showroom. Deși acesta nu a dorit să spună exact țările pe care le vizează pentru export, principala zonă pe care se vor concentra este Europa Centrală și de Est.

„Vedem un adevărat potențial și un apetit de creștere. Nu vom merge inițial către piețele din Vest, ci ne vom concentra pe Europa Centrală și de Est deoarece este o piață relativ asemănătoare cu România.”, precizează Florin Niță.

În ceea ce privește gama de produse, Lensa urmărește să extindă brandurile disponibile deja în portofoliu și să adauge atât branduri de lux, cât și unele mai nișate. În noul showroom din București, care a fost inaugurat pe 28 septembrie, compania a adăugat branduri de lux precum Jimmy Choo, Versace și Bvlgari.

„Vrem să aducem în portofoliu toate brandurile relevante. Vom introduce și branduri de lux, dar și cele nișate, mai puțin cunoscute de toți consumatorii. În România există un apetit pentru ochelarii de lux”, ne-a explicat reprezentantul Lensa.

În primele șase luni ale anului, Lensa a înregistrat o creștere a vânzărilor de 70% față de anul trecut. Reprezentanții companiei estimează că la sfârșitul lui 2021 vor raporta o cifră de afaceri de 17 milioane lei, față de 10 milioane lei anul trecut.

„Deși ne aflăm în valul patru al pandemiei, nu vedem o scădere a vânzărilor. Estimăm că la sfârșitul anului vom înregistra o cifră de afaceri de 17 milioane lei”, ne-a mai spus Florin Niță.

Cât plătesc românii pentru o pereche de ochelari

Din vânzările totale ale companiei, 50% reprezintă ochelarii de vedere, 35% sunt ochelarii de soare, iar restul de 15% lentilele de contact.

Prețul pe care românii îl plătesc pentru ochelari variază, poate să înceapă de la 200 și ajunge și până la 4.000 lei pentru o pereche de ochelari specializați (lentile heliomate, progresive, monofocale). În medie, bugetul românului pentru o pereche de ochelari ajunge la 500-600 lei.

„Există o ușoară creștere a bugetului românilor și probabil că va crește în continuare odată ce clienții vor înțelege beneficiile unui produs premium. Cred că este o creștere de peste 10%. Am introdus și branduri de lux pentru că există apetit în piață. Românii vor înțelege importanța ochelarilor și vor investi într-un produs mai scump. Dacă în urmă cu câțiva ani, românii plăteau maximum 100 de lei, acum ajung să cheltuiască și 700 de lei pentru o pereche de ochelari”, ne-a dezvăluit Florin Niță.

Lensa a ajuns să dețină, în 2021, un total de 10.000 metri pătrați în cele 13 showroom-uri pe care le are în București (AFI și Tineretului), Brașov, Cluj, Constanța, Craiova, Galați, Iași, Pitești, Ploiești, Sibiu, Târgu Mureș, Timișoara. Oradea și Arad sunt următoarele orașe unde vor fi deschise magazine Lensa, până la finalul anului.

Sursa foto: Lensa

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Raluca Nicolae
 Raluca a studiat Jurnalism la Universitatea Hyperion din București și a urmat un master în Comunicare mediatică și publicitate, în cadrul aceleiași instituții. Ea și-a început activitatea în presă în 2019, în departamentul economic al grupului Mediafax. În perioada 2019-2020, Raluca a acoperit domeniile start-up și fintech în cadrul Adevărul Financiar , publicație care face parte din grupul Adevărul . S-a alăturat echipei...

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Companii »


Setari Cookie-uri