Casa Berarilor Artizani este o afacere care operează o rețea de peste 20 de magazine de tipul beer-to-go în mai multe zone ale țării. În ce constă un magazin de tipul beer-to-go, cum îți poți deschide și tu unul în regim de franciză și cum arată piața de bere artizanală din România.

Magazinele Casa Berarilor Artizani sunt specializate în comercializarea berilor craft cu îmbuteliere direct în locație. Concret, este un magazin dedicat consumatorilor dornici să încerce o bere artizanală, furnizată de către una dintre cele 30 de micro-berării locale cu care lucrează Casa Berarilor Artizani.

Business-ul a fost fondat de către Marius Gorgan și Florin Mîndru în 2019, cu o investiție de 250.000 de euro de la investitori privați. Ideea le-a venit după ce au observat că în piața locală nu aveau acces rapid la o varietate de beri artizanale românești, de cele mai multe ori lovindu-se de cele din alte țări. Mîndru estimează piața de bere artizanală din România undeva la 0,5% din totalul pieței de bere, precizând că în mod normal ar trebui să fie la 10%, așa cum se întâmplă în țările mai mature.

”Vorbim de un magazin specializat în bere artizanală unde poți să îți îmbuteliezi berea proaspătă în magazin”, povestește Florin Mîndru într-un interviu acordat wall-street.ro.

Mîndru punctează că în cazul berii artizanale e foarte important cât de proaspătă e berea respectivă.

”Dacă vrei să te bucuri de un produs bun, trebuie să fie cât mai proaspăt. De aceea în satele de prin Germania, Austria sau Cehia o să găsești cel puțin o mică fabrică de bere pentru că oamenii vor să bea produse proaspete, nu procesate. Ceea ce am făcut noi a fost să aducem produsul din fabrică direct la client”, adaugă reprezentantul Casa Berarilor Artizani.

În România, Mîndru estimează că sunt peste 70 de micro-berării, dintre care 30 se regăsesc în portofoliul Casei Berarilor Artizani.

”În fiecare locație avem o instalație de îmbuteliere, precum cele întâlnite în fabricile de bere, însă la o scară mai mică. De asemenea, în fiecare magazin păstrăm berea în camere frigorifice”, adaugă Mîndru.

Dincolo de locații, antreprenorii s-au concentrat și pe crearea unui lanț frigorific de distribuție al berii artizanale la nivel național, de la producător în depozitul propriu al Casei Berarilor Artizani și apoi la client, și un sistem de franciză.

”Vrem să devenim cel mai mare retailer de bere artizanală proaspătă și, la pachet cu modelul acesta de business, să devenim și cel mai mare distribuitor de bere artizanală”, povestește Mîndru.

Casa Berarilor Artizani vrea să ajungă la final de 2022 în fiecare reședință de județ


Click pe poză pentru o calitate mai bună

Din cele 21 de locații existente în momentul publicării acestui material, 2 sunt operate de către ei și restul sunt în franciză. Până la finalul anului, antreprenorii vor să ajungă în fiecare reședință de județ din România. Restricțiile din timpul pandemiei i-au făcut să se concentreze mai mult pe locații care să nu se afle în centrele comerciale.

”Planul pentru 2022 este să ne extindem cu locații stradale. În pandemie, 70% din locațiile noastre se aflau în centre comerciale(...) Toate produsele sunt transportate într-un circuit frigorific, de la depozit în magazin, și acolo sunt păstrate în condiții speciale pentru că berea artizanală, în mod normal, trebuie ținută la o temperatură controlată”, adaugă Mîndru.

Cât te costă să deschizi un magazin de bere artizanală în sistem de franciză


Descriere foto: Magazin de tip rulotă

Cei interesați să intre în sistemul de franciză al Casei Berarilor Artizani trebuie să treacă printr-o evaluare a experienței lor, în special în zona de antreprenoriat.

”E foarte important pentru noi să fim pe aceeași lungime de undă și să avem niște așteptări realiste, fiind un parteneriat pe cel puțin 5 ani de zile”, adaugă reprezentantul business-ului. În acest proces se discută aspecte precum tipul magazinului pe care potențialul partener vrea să-l deschidă și unde dorește să-l poziționeze.

Descriere foto: Magazin de tip modular

Tipurile de magazine ce pot fi deschise sunt: magazine stradale, precum cele regăsite la parterul unui bloc, magazine modulare precum cele care se mai regăsesc în parcările spațiilor comerciale, magazinele din galerii comerciale sau rulote.

”Dacă la finalul acestui proces suntem în regulă cu detaliile stabilite, trecem la partea de contractare. Avem o taxă de intrare de 5.000 de euro pentru 5 ani de zile, o redevență lunară de 4,5% din cifra de afaceri și o contribuție de 1% din cifra de afaceri pentru bugetul de marketing. Investiția într-o locație se ridică între 20.000 și 30.000 de euro în funcție de tipul locației”, precizează Florin Mîndru, care adaugă faptul că antreprenorii își pot scoate investiția în 3-6 luni de zile de la deschidere.

Descriere foto: Magazin deschis într-o galerie comercială.

Mîndru precizează că, din experiența acumulată din 2019 până în prezent, a observat că românii preferă berile blonde clasice, Lager, Pilsner, beri cu care au fost obișnuiți de-a lungul timpului, însă sunt și alte segmente care se bucură de o popularitate în creștere.

”În ultima perioadă avem producători care aduc beri mai speciale, precum Indian Pale Ale(IPA), unde combină ingrediente mult mai complexe, mai multe tipuri de hamei, malț și drojdie specială. Avem practic niște beri care sunt mai des întâlnite în SUA, Regatul Unit al Marii Britanii sau zona de Vest. Românii sunt consumatori de bere clasică blondă, însă piața aceasta de beri speciale crește destul de mult în ultima perioadă. O surpriză foarte plăcută sunt berile de tip cocktail, un amestec de bere cu siropuri de fructe slab alcoolizate. Pe locul doi în topul celor mai consumate produse din magazinele noastre e un cocktail de bere cu sirop de zmeură sălbatică, făcut de un producător de lângă Miercurea Ciuc”, povestește cofondatorul Casa Berarilor Artizani.

Cea mai ieftină bere îmbuteliată în magazin are un preț de 4,49 de lei pentru 0,33 l, în timp ce cea mai scumpă ajunge la un preț de 13 lei pentru aceeași cantitate.

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Armand Iliescu
Armand s-a alăturat echipei Wall-street.ro în anul 2016, an în care a și finalizat cursurile Facultății de Jurnalism din cadrul Universității Hyperion . De-a lungul timpului a acoperit domenii precum FinTech, Finanțe-Bănci și Fiscalitate. A pus umărul timp de patru ani la consolidarea proiectului Future Banking , dedicat industriilor FinTech și digital banking, din poziția de Head of Growth. Tot în cadrul aceluiași proiect a dat startul emisiunii FinTech Friday,...

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Companii »


Setari Cookie-uri