Carrefour România a anunțat recent că va deveni o companie de retail digital, în urma unui parteneriat cu Capgemini. În ce va consta însă această transformare? Vom ajunge, de pildă, să vedem roboți în magazinele Carrefour? Am primit răspunsuri direct de la sursă – adică de la reprezentanții celor două companii implicate în acest proces de digitalizare.

De la aplicații la ecosistem

Ce face, efectiv, platforma pe care Capgemini a implementat-o pentru Carrefour? Ajută retailerul ”să-și deschidă și să-și expună datele și procesele de business către interacțiuni cu partenerii”, explică Laurențiu Mandu, Managing Director Capgemini în România. Dacă inițial companiile aveau sisteme IT izolate în procesele lor de digitalizare, acum s-a trecut la platforme care integrează partenerii într-un ecosistem. Mai simplu spus, nu se mai dezvoltă o aplicație separată pentru fiecare partener.

Un alt avantaj este securizarea datelor, dar și scalarea, detaliază Gabriela Stănică, Chief Information, Data Officer & eCommerce Director la Carrefour România. Practic, fiind în cloud, platforma poate scala în perioadele aglomerate.

”Înainte să existe conceptul de integrare și de API-uri, de interfețe reutilizabile, Carrefour, dacă lucra cu 5 parteneri diferiți, trebuia să dezvolte de 5 ori această interfață. Conceptul de platformă de integrare îi permite Carrefour să dezvolte o dată și să expună aceeași informație de 5 ori, de 10 ori, de 100 de ori cu câți parteneri are nevoie să o schimbe”, explică Laurențiu Mandu. ”Pasul următor: platforma aceasta de integrare e în cloud și aduce un timp redus de implementare. Nu mai trebuie să stăm să instalăm servere, să le configurăm, să așteptăm să se livreze, dat fiind că este o problemă mare în zilele noastre cu livrarea pentru tot ce înseamnă hardware”.

Putem beneficia și de expertiza globală, putem beneficia de experiența, a peste 300.000 de consultanți Capgemini la nivel global și de ce am învățat în toate proiectele.
Laurențiu Mandu, Managing Director Capgemini România

Care va fi impactul digitalizării asupra clienților

În ce privește clienții Carrefour, aceștia au un cu totul alt nivel de acces la informații în urma digitalizării. ”Ne dorim ca un client care interacționează cu Carrefour pe orice canal decide, fie că e în magazin, fie că e pe aplicația de mobil, fie că e Bringo, fie că e Glovo, să aibă aceleași informații corecte, la timp, de care el să se folosească pentru a plasa o comandă sau pentru a cumpăra de la noi”, afirmă Gabriela Stănică.

Ne dorim să ne înțelegem clienții mult mai bine, să-i targetăm, să le oferim promoții și, de ce nu, chiar prețuri personalizate.

Gabriela Stănică, Chief Information Director Carrefour România

De exemplu, datele din platformă pot ajunge la clienți prin aplicația ”Act for Good”. La rândul lor, cumpărătorii pot da, prin aceasta, feed-back în timp real privind experiența lor din magazin, iar pe baza acestor date retailerul ia măsuri pentru a îmbunătăți experiența de cumpărare. Zilnic se primesc 30.000 de astfel de aprecieri.

Roboți în magazinele din România

Ce urmează în materie de digitalizare? Deja între 2018 și 2021, Carrefour și-a triplat cifra de afaceri pe commerce. Iar migrarea în cloud a crescut la nivel de grup, în același interval, de la 0 la 30%. Până în 2026, tot grupul Carrefour (aproape 14.000 de magazine în peste 30 de țări) urmează să fie în cloud. Iar prin Carrefour Links, platforma proprie de digital retail media, are un volum uriaș de date, cel mai mare ”data lake” (adică un loc de stocare a datelor structurate și nestructurate, dar și o metodă de organizare a volumelor mari de date foarte diverse, provenite din surse diferite) din retail. Este vorba de circa 8 miliarde de tranzacții și peste 80 de milioane de clienți.

”Vom continua să investim în platforme ce vor optimiza munca angajaților din magazin”, spune Gabriela Stănică. ”Investigăm și soluții cu roboți, care verifică în magazin dacă produsul e la raft, dacă dacă trebuie să fie reumplut raftul, dacă prețul e corect etc. Un alt exemplu concret unde am putea folosi tehnologia și platforma: de ce să nu avem tot timpul pâinea caldă la raft?”

Am putea vedea în curând astfel de servicii în România, ne-a confirmat reprezentantul Carrefour. De asemenea, vom vedea, datorită platformei, mai bună gestiune a stocurilor, a livrabilelor, astfel încât produsele să nu mai lipsească.

Cât de sigure sunt datele din platforma digitală

De ce a fost ales Capgemini ca partener pentru dezvoltarea acestei platforme? Compania franceză vine atât cu combinația dintre expertiza tehnologic, înțelegerea business-ului, dar și combinarea expertizei globale cu prezența locală. La nivel internațional, Capgemini testează, de pildă, un sistem de interconectare a rețelelor de monede digitale ale băncilor centrale.

”În cazul de față, securitatea e un beneficiu absolut esențial al platformei. Fără securitate, o platformă cloud ar avea mari probleme de adopție și de creștere. Și, evident, pe lângă securitatea pe care ți-o oferă platforma, trebuie să știi s-o și configurez, să știi să o și să și implementezi lucrurile în așa fel încât odată ce ai datele expuse către internet, să fi absolut sigur că nimeni nu poate să le acceseze sau că nu sunt nesigure în niciun fel”, conchide Laurențiu Mandu.

Sursa foto: Facebook / Carrefour

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Radu Pircă
Radu Pircă a lucrat în presa scrisă, online, TV și radio la ProTV, Cotidianul, stirileprotv.ro, ProFM, Jurnalul și Cultura, printre altele. A ținut seminarii de istoria gândirii politice și istorie politică și a publicat articole de istorie în România și Franța. Este absolvent de Științe Politice, în cadrul SNSPA.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Companii »


Setari Cookie-uri