Cofetăriile Dulcinella au lansat modelul de dezvoltare prin franciză, acest pas fiind parte a strategiei companiei de a deveni lider de piață în următorii ani, prin deschiderea a 200 de unități. În plus, managementul vizează ca până la finalul acestui an să deschidă deja două cofetării în franciză la Brașov.
Modelul de francizare Dulcinella Romania are două direcții de funcționare: cedarea în franciză a locațiilor existente (business ready-made) și oferirea de francize “de la zero”.
Pentru preluarea unui business ready-made, investiția se poate ridica la aproximativ 22.000 de euro și include taxa de franciză de 10.000 de euro, taxa de marketing 1.500 de euro, redevența lunară de 5% din vânzări, cât și o garanție de 10.000 de euro pentru bunurile oferite în custodie.
Astfel, antreprenorii care vor prelua în regim de franciză locațiile deja deschise vor beneficia de clientela, infrastructura și toate echipamentele existente și vor avea obligația renovării locației în următoarele 12 luni, conform noului branding al companiei.
În cazul unei locații de la zero, investiția inițială se poate ridica la 70.000 – 120.000 de euro, dar proprietarii oferă mecanisme de reducere a investiției inițiale, precum oferirea de echipamente în custodie. Astfel, investiția se poate diminua cu minim 20.000-30.000 euro, în funcție de suprafața locației.
„Purtăm discuții pentru deschiderea de noi cofetării-patiserii în București, Brașov, Brăila, Constanța. Pentru 2025 estimăm deschiderea a 7 - 10 locații în franciză. (...) ne dorim ca produsele noastre să ajungă la cât mai multă lume, peste tot în țară și în afara României”, a explicat Sergiu Diaconu, reprezentantul acționarilor Cornelius H Group LTD, fondul de investiții care deține Dulcinella România.
Francizarea Dulcinella România se înscrie în strategia lanțului de cofetărie-patiserie de a deveni lider de piață până în 2029, prin dezvoltarea rețelei, dar și prin deschiderea unei noi fabrici de 7.000 mp, la Cernica, lângă București.
Dulcinella este un brand fondat în 2005 în Republica Moldova, iar din 2021 a intrat și pe piața din România. Rețeaua are 18 cofetării-patiserii în România, fiind prezentă în București, Iași, Suceava, Târgu Neamț, Piatra Neamț, Roman și Fălticeni.
„Știm că în România sunt foarte mulți tineri antreprenori care vor să-și deschidă un business, iar noi le oferim ocazia de a construi pe o bază deja existentă (...). (...)”, a adăugat Ion Bouaru, cofondator Cornelius H Group LTD, fondul de investiții care deține Dulcinella Romania.
De la preluarea din 2023, fondul de investiții Cornelius H Group LTD, care deține Dulcinella Europa, a investit în rețeaua Dulcinella România peste 2,5 milioane de euro.
Managementul Dulcinella estimează pentru acest an o cifră de afaceri de 5 milioane de euro, iar pentru 2025 o creștere de 30% - la 6,5 milioane de euro - ca urmare a dezvoltării businessului în România, dar și la nivel internațional.