Din pasiunea pentru creație și având la bază dorința performanței permanente, de a dovedi clienților că se poate, chiar și atunci când alții spun nu, Dragos Bocai a lansat acum douăzeci de ani agenția Mediascope. Fiecare creație / campanie demonstrează accentul pus pe calitate, echipele tratând fiecare task primit cu atenție, ca pe un business în business, cu ambiție și mentalitate de învingători.
Mediascope sărbătorește 20 de ani de activitate. Care ai spune că au fost cele mai importante momente ale agenției de până acum?
Au existat câteva momente ‘milestone’ în istoria Mediascope de până acum. Povestea noastră este una pe care unii ar numi-o clișeu, dar nu este deloc așa. Primul moment important este nașterea Mediascope care a fost determinată de nevoia ca Dragoș Bocai, proaspăt absolvent de facultate și în căutarea traseului profesional, să emită o factură. Un fost coleg al fratelui meu lucra la Procter & Gamble și m-a rugat să îl ajut cu un job de creație, eu fiind pasionat de această zonă și având deja o mică experiență obținută în timpul facultății în zona creativă. Am reușit să îi predau într-o oră ceea ce agenția multinațională de publicitate cu care lucrau atunci îi propusese ca termen de livrare peste 2 săptămâni.
Al doilea moment important este mutarea noastră permanentă la București, în liga profesionistă, cum îmi place mie să spun. Acolo unde toți erau pregătiți, aveau echipe tehnice, relații solide, experiență, iar noi aveam doar un rucsac plin cu ambiție și o chemare, o dorință de a demonstra că și noi putem.
Au urmat doi ani de ‘acomodare’ și pot spune că Mediascope de astăzi a început în 2015, momentul în care după ce am trecut prin bune și rele ne-am setat pe o direcție clară și am fost pregătiți de această lume frumoasă a advertising-ului.
Un moment natural, însă foarte ambițios, a fost deschiderea propriei hale de producție care a adăugat valoare livrabilului pe care îl oferim clienților noștri. Două alte divizii au fost înființate în 2024 ca și elemente complementare pentru serviciile agenției (divizia de Digital signage și cea de promoționale, sub forma unei platforme online: Promopoint.ro).
Dar cele mai mari provocări? Cum le-ați depășit?
Având ca valori Pasiunea și Excelența, avem nativ o dorință de a ne autodepăși. Una din cele mai mari provocări a fost să învățăm unele lucruri noi și să putem să le facem de la început la cel mai înalt nivel. Nu este simplu, aici este importantă echipa pe care o am în jurul meu și care a aderat la această viziune. O provocare a fost și adaptarea la perioada post-pandemie unde atât clienții cât și oamenii din echipă și-au schimbat reperele și modul de raportare la realitate. Încă suntem în găsirea sweet spot-ului pentru această nouă realitate.
Ce anume din core-ul agenției s-a păstrat și până acum?
Mindset-ul creativ la cel mai înalt nivel este trăsătura noastră definitorie, ADN-ul nostru. Ne-a ajutat să facem diferența și este elementul nostru unic, chiar dacă au fost și momente în care lucrurile nu au funcționat așa cum trebuia. Direcția a rămas neschimbată.
Aveți drept model agențiile de top la nivel internațional. Care sunt aspectele care va inspiră în principal?
Deschiderea către piețe mult mai vaste, adaptarea soluțiilor la tipologii diferite, la mecanisme diferite ale experienței și consumului. Aceste lucruri te provoacă tot timpul și te ajută și pe tine să evoluezi. În permanență. Mai mult de atât, am fost inspirat de spiritul elitist al multora dintre agențiile pe care le urmăresc și de faptul că toate proiectele lor îmi plăceau.
Spuneai că Mediascope este cu un pas înaintea jucătorilor din piață în 2024. Cum reușiți acest lucru și ce aduceți diferit?
În primul rând aducem o expertiză completă și complexă. Avem in-house întreg know-how-ul care ne permite să livrăm proiecte end-to-end clienților noștri. Noi nu livrăm ‘simulări frumoase’, ci proiecte care pot fi implementate imediat, există o sinergie între divizii și totul a fost creat ca să putem face asta. În al doilea rând, am evoluat împreună cu piața și cu nevoile clienților noștri. Trăim în era datelor, a informației, a vitezei de reacție, precum și a posibilității de adaptare rapidă. Din acest motiv au apărut noile divizii, aveam nevoie de viteză de reacție și de control pe costuri.
ADN-ul vostru este centrat pe clienți și performanță pentru aceștia. Ne puteți spune mai multe în acest sens?
‘Customer first’. Am fost norocos că am auzit această sintagmă devreme în existența Mediascope și am înțeles că aici este cheia. Clientul își dorește să dea un telefon sau un mail în care explică pe scurt ce își dorește și primește efect maxim la un buget cât mai optimizat posibil. De cele mai multe ori nu există “Nu” atunci când suntem solicitați sau provocați de un client. Chiar dacă uneori cererile par imposibile, căutăm și găsim soluții, pentru ca ulterior să le oferim opțiunile cele mai bune.
Performanța clienților noștri este importantă pentru că doar așa putem să ne asigurăm continuitate pentru viitoarele solicitări și new business. Credem foarte mult în puterea recomandărilor și în cuvântul și reputația pe care le avem în piață. Toate proiectele noastre urmează o metodologie, ele încep și se termină urmând mai multe faze, analiza rezultatelor fiind un lucru pe care punem mare preț.
Cât de mult va ajută faptul că aveți o divizie de producție in-house și capabilități de implementare la nivel global?
Principalele beneficii sunt cum aminteam și anterior: 1) putem să oferim soluții care sunt fezabile și optimizate din punct de vedere tehnic, 2) avem un control pe costuri – oferim informații în cunoștință de cauză, simțim pulsul pieței, 3) avem o viteză de reacție mai mare, noi fiind factorul decizional.
În Uniunea Europeană deja totul este foarte facil și la îndemână, am livrat și implementat proiecte în majoritatea țărilor, iar în ceea ce privește restul teritoriilor, avem expertiza necesară și partenerii potriviți ca să putem asigura livrarea oriunde în lume.
Practic aveți trei noi divizii care completează̆ oferta de servicii Mediascope (Producție proprie, Digital signage – creare de conținut multimedia pentru brand-uri + rețea de distribuție proprie cu un footprint în creș̦tere accelerată̆, Platforma online cu peste 10.000 de produse promoționale disponibile pe stoc). Ce ne puteți spune despre fiecare în parte?
ESG Production – Producție publicitară, amenajări & mobilier custom, elemente butaforice pentru evenimente, totul orientat pe sustenabilitate și eficiență.
Video canvas digital signage – Un sistem inovativ de livrare a conținutului video și de interacțiune prin intermediul tehonologiei cu consumatorii sau cumpărătorii.
Promopoint.ro – Platforma online, franciză pentru România, cu produse promoționale standard și custom, cu focus pe B2B și un prag optim de comandă minimă, atipic pentru piața din România.
Cât de dificil este sau ce presupune gestionarea unor conturi la nivel global, pornind din România?
Trebuie să îți spun că aici este un paradox, găsim deschidere mult mai mare la echipele globale, apreciere mai bună a gândirii creative și abordărilor diferite. Asta m-a motivat să mărim accelerația în această direcție. Simt că și noi avem oportunitatea să învățăm mai multe din aceste proiecte și suntem în același timp ca ‘peștele în apă’, este un mediu în care ne simțim bine. Am noroc cu o echipă nucleu foarte performantă și care împărtășește valorile și viziunea mea și împreună cu care am câștigat multe lupte anul acesta. Comunicarea cu orice punct al lumii nu mai este o problema în zilele noastre și asta ne-a ajutat.
Care ai spune că sunt atu-urile agențiilor locale în lupta cu multinaționalele?
Agilitatea, viteza de reacție mai mare, o disponibilitate și receptivitate mai bune, conceptul de agenție boutique care îți ține echipa unită, linii de comunicare mai scurte și mai eficiente, sunt atuurile care atât în trecut, cât mai ales în prezent, fac această lupta posibilă.
Care ați spune că sunt trendurile de top pentru 2025?
-
Soluții sustenabile, nu mai putem să fugim de acest lucru, companiile și piața o cer și trebuie să o oferim
-
Modularitate și reutilizare, spend-ul mutat în tehnologie și experiențe
-
Interpretarea datelor în timp real și livrarea către client și consumatori a unui conținut relevant, instant
-
Soluții omni-channel reale, nu doar declarative