Restricțiile pe care pandemia de COVID-19 ni le-a impus tuturor, atât comercianți sau prestatori de servicii, cât și cumpărători, au schimbat semnificativ comportamentul social și economic. În ultimele șase luni, adică din momentul începerii crizei, peste 50% dintre românii utilizatori de internet au început să cumpere online produsele diverse, pe care altădată le achiziționau din magazinele fizice.

Aflați din rândurile prezentate în continuare care sunt caracteristicile și atitudinile pe care pandemia le-a schimbat în ceea ce privește opțiunile de cumpărare online.

S-a consolidat pe termen lung tendința de cumpărare online
Oamenii au început deja să-și schimbe prioritățile de cumpărare. Achizițiile online nu mai sunt doar conjuncturale, dictate de existența stării de urgență sau de teama de-a ieși din casă. Au devenit o modalitate cotidiană de procurare a produselor de bază, de achitare a serviciilor și utilităților, de efectuare a tranzacțiilor curente.
Este evident că această modificare în obiceiurile de consum va continua pe termen mediu și lung, mult după terminarea pandemiei. Un argument major pentru consolidarea opțiunii online este și impactul pozitiv pe care îl are asupra sănătății populației, asupra mediului, prin reducerea poluării cauzate de deplasările multiple către centrele comerciale și, nu în ultimul rând, avantajul economisirii unui timp prețios, pe care altădată îl pierdeam în trafic sau stând la cozi.

S-a accelerat transformarea digitală

Consolidarea achizițiilor și tranzacțiilor online și impunerea lor ca obicei de consum au determinat accelerarea fenomenului de transformare digitală. Indiferent de vârstă și de pregătire, oamenii au început să se deprindă cu utilizarea dispozitivelor electronice, au căpătat experiență în utilizarea device-urilor de tot felul și s-au adaptat mult mai repede la tehnologiile de ultimă oră.
Necesitatea de a lucra de acasă, în regim remote, ne-a învățat pe repede înainte reguli, proceduri, chiar programe care nu făceau parte neapărat din activitatea profesională cotidiană.
Ca un efect firesc al acestei realități, s-au înregistrat creșteri semnificative de vânzări la calculatoare, laptopuri, telefoane smart, device-uri specifice teleconferințelor și, în general, comunicării online.

Luxul și confortul s-au mutat în online

Dacă până acum o ieșire în oraș, o sesiune de cumpărături în mall sau un film văzut la un cinema multiplex reprezentau cele mai apreciate moduri de relaxare, perioada complicată pe care o traversăm a modificat major ideea de lux și felul în care ne distrăm la sfârșit de săptămână sau în serile frumoase de vară.
Magazinele de marcă și designerii consacrați s-au adaptat la această nouă realitate și au lansat colecții online de haine și de pantofi, portaluri online cu firme celebre de ochelari de soare de calitate, site-uri specializate în accesorii și noutăți fashion pentru toate gusturile.
Marile companii care creează și comercializează conținut multimedia, jocuri, filme și seriale online au înregistrat profituri spectaculoase, mai ales că și-au diversificat din mers ofertele, ca să țină pasul cu cererea tot mai mare de astfel de servicii, care să satisfacă dorința oamenilor de a petrece timp liber de calitate, dar nu în oraș, ci acasă.
În mod corespunzător au crescut și vânzările la sisteme home cinema, televizoare performante, console de jocuri și alte dispozitive similare, necesare pentru a recrea viața socială efervescentă cu care ne obișnuiserăm, în condițiile de la domiciliu.

Jumătatea de an petrecută în condiții deosebite, cauzate de declanșarea pandemiei, a determinat modificări majore în modul în care trăim, muncim și ne distrăm. Presiunea asupra sistemului medical, privarea de vacanțe și călătorii, migrarea către online a cumpărăturilor și serviciilor, toate acestea reprezintă un punct de cotitură în existența noastră cotidiană. Trebuie să ne adaptăm, să rămânem optimiști și să nu renunțăm la micile plăceri, cum sunt cumpărăturile de pe internet.

Sursa foto: https://unsplash.com/photos/idNOBU5k_80

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Economie »


Setari Cookie-uri