Profesor român în SUA, despre școala online: Mulți profesori au mizat pe ideea că studenții au cunoștințele necesare de IT, ceea ce nu e adevărat

Aura Imbarus predă engleza la un liceu și colegiu din Los Angeles. Aventura sa în țara tuturor posibilităților a început în urmă cu mai bine de două decenii, când și-a lăsat în urmă familia din Sibiu și s-a mutat în State cu gândul că e pregătită să o ia de la zero. Cea mai valoroasă lecție a fost cea a umilinței și rezilienței în contextul în care viața poate lua mereu întorsături neașteptate, care te pot face să o iei de la capăt, a declarat Aura Imbarus, într-un dialog cu wall-street.ro.

În cei 22 de ani de când predă peste Ocean, Aura Imbarus a fost martora numeroaselor transformări ale sistemului de învățământ din SUA. Generațiile s-au schimbat, prin urmare și rolul educatorului a suferit modificări pe care mulți nu sunt pregatiti și echipați cu „armele educaționale” necesare pentru a le îmbrățișa.

Rolul profesorului este acela de a facilita discuțiile, de a deschide porți de gândire. Este un rol dual, deoarece reprezintă acceptarea poziției studentului privind anumite teme, de multe ori contrare percepției profesorului. Învățământul este o platforma de învățare a profesorului de la elev și viceversa, deseori nepracticată din cauza ego-ului academic.

Aura Imbarus, profesor de limba engleză, în California, Statele Unite ale Americii

Cum se vede școala online din California

În 2020 a venit pandemia și sistemul de învățământ din SUA a fost supus, de asemenea unor multiple provocări, la fel ca și restul sistemelor de stat din alte țări.

Citeste si:
China le interzice profesorilor să-i pedepsească aspru pe elevi
China le interzice...

„Programa școlară a fost și este în continuare una diluată, ținând cont de aspectele exterioare precum spațiul de învățat acasă, conexiunea la internet, abilitatea de a lucra singur sau împreună cu toți membrii familiei în jur”, explică Aura.

Aura Imbarus spune că educația online a scos în evidență izolarea oamenilor, nu ca fapt în sine, ci ca o problemă mentală, în care cei puternici au devenit mai slabi și mai „îndoiți de această răcire și distanțare socială”, în vreme ce introvertiții suferă probabil mai puțin decât cei extrovertiți, cărora li s-au tăiat aripile.

Dacă anterior declanșării pandemiei, școala reprezenta pentru mulți un punct de refugiu, situația se prezintă acum ca fiind una mult mai complicată pentru elevii vulnerabili, care s-au confruntat cu numeroase probleme, de la abandon școlar, abuzuri în familie sau chiar suicid.

Citește și: Profesor român stabilit în Japonia: Educația copiilor este una spartană, dar făcută cu multă blândețe și răbdare

Citeste si:
Iohannis, de ziua maghiarilor: Avem nevoie de prietenie să fim...
Iohannis, de ziua...

„Ca rezultat, abuzurile asupra copiilor au crescut în această perioadă. Totodată, numărul sinuciderilor a crescut în ultimul an, dar și numărul celor care au hotărât că școală se poate amâna, pentru că sistemul online nu funcționează. Scăderea numărului de studenți se situează undeva între 14% și 38%. Mulți nu vor să plătească aceeași taxă pentru a face școală online, de acasă. Sistemul de învățământ din SUA s-a confruntat, așadar, cu numeroase provocări, în această perioada”, a mai precizat cadrul didactic.

Și în SUA, profesorii și elevii se confruntă cu aceleași probleme la capitolul școala online. În ceea ce privește dificultățile de ordin tehnic, Aura spune că mulți colegi de-ai ei de la catedră au plecat de la premisa greșită că elevii au mai multe cunoștințe în IT și în manevrarea dispozitivelor electronice, însă realitatea a arătat exact contrariul.

Consider că foarte mulți dintre noi am mizat pe ideea că studenții au cunoștințele necesare de IT pentru a face față cu brio acestei provocări, ceea ce nu este adevărat. Ei au cunoștințele necesare de IT, însă în social media, nu în curriculum.

- Aura Imbarus, profesor -

Citeste si:
Biden i-a propus lui Putin să se întâlnească ca să „clădească o...
Joe Biden i-a propus lui...

Pentru că pandemia a creat un cadru interactiv limitat, profesoara este de părere că schimbarea și adaptarea materiei, dar și a resurselor educaționale trebuie să se facă în așa fel încât studenții să fie invitați să participe la crearea materiei pornind de la problemele de care se lovesc în viața de zi cu zi.

La finalul lunii ianuarie, Aura Imbarus a stat de vorba cu peste 1.200 de dascăli din România și Republica Moldova la cea mai recentă conferință SuperTeach, care a adus împreună profesori români din diaspora, experți în educație și antreprenori care au căutat soluții educaționale adoptate în alte țări, aplicabile și în România. Cadrul didactic crede că prin astfel de programe de mentorat stabilite între profesori din alte state și cei din România, dascălii se pot inspira unii de la alții, pot face schimb de experiențe, de stiluri de predare, de tactici.

Aura Imbarus a scris două cărți, una din ele, „Out of The Transylvania Night”, în care își povestește memoriile din Transilvania, a fost nominalizată la premiul Pulitzer.

Despre autor
Raluca Juncu
Raluca este unul din reprezentanții entuziaști și curioși ai generației Millennials. A studiat Jurnalism la Facultatea de Jurnalism și Științele Comunicării la Universitatea din București și a urmat un master în Comunicare și Resurse Umane, în cadrul aceleiași instituții. Timp de doi ani a fost redactor la revista Forbes România și colaborator în cadrul mai multor proiecte editoriale precum Top 500 companii , Top 30 cele mai influente femei, precum și...

Te-ar putea interesa și:


Mai multe articole din secțiunea Educație »



Setari Cookie-uri