Absolvent de stiinte economice, Marian Mirzac si-a inceput cariera in sistemul bancar, careia i-a urmat o experienta profesionala in calitate de director economic la Astra Asigurari. Numit recent in functia de director general al Carpatica Asig, Mirzac si-a propus ca obiectiv sa duca asiguratorul in Top 5 al companiilor de asigurari generale.
"Propunerea de a prelua functia de director general al Carpatica Asig a venit din partea Consiliului de Administratie, propunere pe care am acceptat-o destul de repede pentru ca eu cred in forta companiilor romanesti de a genera solutii de business care sa le propulseze in fruntea clasamentelor in diferite domenii de activitate", a spus Marian Mirzac (foto), director general carpatica Asig, la primul interviu acordat presei de la numirea sa in functie din luna mai anul curent.

Carpatica Asig este o companie cu capital integral romanesc, parte a holdingului Atlassib.

Intr-o piata in care know-how-ul structurilor centrale din strainatate este implementat la nivel local, "cresterea unei companii romanesti si aducerea ei pe una dintre primele pozitii ale topului asigurarilor sunt obiective indraznete, pentru realizarea carora merita sa accepti o astfel de provocare si sa depui toate eforturile pentru atingerea acestora", adauga seful Carpatica Asig.

WS.ro: Carpatica are sediul in Sibiu, iar dumneavoastra locuiti in Bucuresti...

"Pana cand ma voi stabili cu familia in Sibiu, impart timpul intre cele doua orase, ceea ce se va intampla, intr-o masura mai mica, e-adevarat, si dupa instalarea in Sibiu cu familia, intrucat institutiile care coordoneaza si reglementeaza piata asigurarilor se afla in Bucuresti, multi colaboratori si parteneri de afaceri au sediul in Bucuresti, astfel ca indiferent de cat de repede te face sa te simti acasa Sibiul, voi fi frecvent in Bucuresti", explica Marian Mirzac.

Atentie sporita asupra canalelor de vanzare si despagubirilor


Carpatica Asig a incheiat primul semestru al anului 2012 cu un volum al primelor brute subscrise de 126,4 milioane de lei, in crestere cu 44 % comparativ cu perioada similara a anului precedent. In acelasi timp, valoarea daunelor platite a crescut cu 55,1%, de la 55,39 mil. de lei la 85.9 mil. de lei.

"Prioritatea pietei ar trebui sa fie focusul pe client, recastigarea increderii pierdute in aceasta perioada de reasezari pe care a adus-o criza economica si care va constitui baza cresterilor sanatoase in sectorul asigurarilor. In aceste conditii, pentru acest an, ne-am propus imbunatatirea produselor existente si crearea unor produse noi, competitive, in trend cu cerintele pietei care este intr-o continua schimbare, pentru a satisface nevoile clientilor; de altfel, criza economica aducand si o maturizare a clientilor, si cerintele acestora au devenit tot mai exigente si mai complexe", argumenteaza directorul general al Carpatica Asig.

Managerul adauga faptul ca o atentie deosebita va fi acordata canalelor de vanzare, atat dezvoltarii colaborarii cu brokerii de asigurari, principalii parteneri in vanzare, cat si eficientizarii fortei de vanzare proprii. "De asemenea, ne vom concentra asupra cresterii operativitatii in cazul daunelor".

Intrebat despre rezultatul financiar pentru sfarsit de 2012, seful Carpatica Asig estimeaza ca societatea va trece pe profit, comparatic cu anul trecut cand pierderile s-a situat la 4,55 milioane de lei (1 mil. euro), la prime brute subscrise de 199,85 milioane de lei, mai mici cu 31%, fata de 2010.

"La sfarsitul acestui an estimez ca vom trece pe profit, mai ales ca dupa aproape trei ani de scadere, piata incepe sa creasca, chiar daca modest, cu cateva procente. Pe termen mediu, obiectivul nostru este de a ajunge in top 5 pe asigurari generale", a precizat Marian Mirzac.

Conform datelor oferite de companie, Carpatica a continuat dezvoltarea portofoliului non-auto, consemnand o crestere de 63% a asigurarilor de bunuri in tranzit (CARGO) si de 60% a asigurarilor de raspundere civila generala. O dinamica pozitiva a fost inregistrata si de asigurarile property, care au avansat in primul semestru al acestui an cu 46%.

Cu toate acestea, cresterea din prima jumatate a anului nu constituie un trend, reprezentand mai mult un rezultat al mediatizarii acestui tip de produse si al legii care reglementeaza obligativitatea asigurarii locuintelor, apreciaza seful Carpatica Asig.

Astfel, in luna iulie, in conditiile acelorasi premise, se constata o reducere a gradului de reinnoire a politelor de asigurare a locuintei si a ritmului de incheiere de noi polite. Asadar, "comparativ cu lunile de varf ale anului precedent, generate de amenintarea aplicarii amenzilor, pastrarea portofoliului si cresterea gradului de asigurare a locuintei sau bunurilor reprezinta tinte realiste pentru urmatorul semestru, pe o piata aflata in scadere semnificativa", adauga el.

Nu vom asista la o crestere spectaculoasa a vanzarilor online


"Criza financiara a facut ca fiecare client sa fie mult mai atent la calitatea serviciilor, dar si la pretul platit pentru produsele de asigurari si apreciaza mai mult o oferta comparativa de preturi. Astfel, relatia cu brokerii este aceea de parteneriat, pe care mizam in cresterea estimata pentru acest an, o parte semnificativa din subscrieri realizandu-se prin acest canal de vanzare, spune Mirzac.

Concomitent, compania incearca optimizarea vanzarilor prin forta proprie de vanzari, fiind in curs de implementare a unui sistem motivational care, pe de o parte, managerul considera ca va duce la cresterea calitativa a serviciilor, iar pe de alta parte, va stimula performanta.

Referitor la mediul online, seful Carpatica precizeaza ca acesta reprezinta inca un canal de vanzare aflat intr-un stadiu incipient de dezvoltare, cu perspective de crestere semnificative, tendintele de cumparare ale romanilor fiind tot mai orientate spre achizitiile online.

"Pana acum nu exista raportari specifice, dar se estimeaza ca piata online intermediaza intre 2% si 4% din total piata, deci, loc de crestere este. Totusi, nu cred ca o sa asistam in viitorii cativa ani la o crestere spectaculoasa a vanzarilor online, cel putin nu pe produsele mai complexe, dar mediul online este un canal de vanzare deloc de neglijat care, in mod cert, cu putin efort din partea companiilor, investitii in IT si campanii educationale, va schimba incet, incet situatia din prezent".

Amenintarile vin din zona daunelor pentru vatamari corporale si deces


"Tinand cont si de evolutia pietei in primul semestru, ne asteptam la o crestere de cateva procente, de o cifra, o crestere putin spectaculoasa, dar care poate indica o revenire a industriei de profil", estimeaza seful Carpatica, intrebat despre evolutia industriei de asigurari din Romania.

Piata de asigurari a inregistrat, in primul semestru din acest an, un volum total de subscrieri de peste 4,1 miliarde lei, nivel in crestere cu 2,7% comparativ cu aceeasi perioada din 2011.

Astfel, dupa primele sase luni, primele brute subscrise pentru asigurari generale au totalizat aproape 3,3 miliarde lei, ceea ce reprezinta o crestere cu 3,54% fata de acelasi interval al anului trecut, iar pe segmentul asigurarilor de viata, s-a inregistrat o scadere cu 0,38% a volumului de subscrieri, care totaliza 857,1 milioane lei, la data de 30 iunie 2012.

"Piata asigurarilor continua sa aiba un potential ridicat, pe fondul penetrarii reduse a asigurarilor in randul populatiei. In oportunitate se constituie si posibilitatea asiguratorilor de a-si diversifica produsele si de a-si imbunatati serviciile, precum si gradul de pregatire profesionala a salariatilor din industria asigurarilor", adauga Marian Mirzac.

In continuare, i-am solicitat managerului Carpatica Asig o scurta analiza SWOT cu privire la piata de asigurari generale. Ca puncte forte, el a mentionat cresterea nevoii de protectie si, implicit a gradului de constientizare vis-a-vis de beneficiile asigurarilor. Drept puncte slabe a evidentiat nivelul scazut al veniturilor populatiei si daunalitatea ridicata.

"Amenintarile vin din zona daunelor platite pentru vatamari corporale si deces, care numai in primele trei luni ale acestui au crescut cu 128% si putem chiar vorbi despre un fenomen de majorare nefondata a despagubirilor solicitate, pana la limita maxima admisa de legislatie", a subliniat el.

WS.ro: La final, doresc sa va intreb daca situatia reclamatiilor s-a imbunatatit...

"Comparativ cu primul semestru al anului 2011, avem o scadere de 45% a reclamatiilor, in conditiile in care la nivelul intregii piete, in perioada ianuarie-mai 2012, Comisia de Supraveghere a Asigurarilor a inregistrat peste 5.400 de petitii, numar in crestere cu 71% fata de aceeasi perioada a anului trecut. Scaderea numarului de reclamatii constituie in continuare una dintre prioritatile companiei", conchide directorul general al Carpatica Asig, Marian Mirzac.

Comisia de Supraveghere a Asigurarilor (CSA) a primit anul trecut 7.570 de reclamatii privind serviciile asiguratorilor si brokerilor, numar in scadere cu 0,15% fata de anul precedent, majoritatea vizand asigurarile auto si societatile Euroins, Carpatica Asig si Astra.

Din numarul total de reclamatii analizate de autoritatea de reglementare, 98,23% au fost indreptate impotriva societatilor de asigurare si 1,77% au vizat brokerii de asigurare. De asemenea, la CSA au fost inregistrate anul trecut un numar de 163 de reclamatii depuse de unitati de reparatii auto, din care 136 au fost finalizate prin plata de catre companiile de asigurari.

Anul trecut, trei societati de asigurare au inregistrat cumulat 60,15% din numarul totalul de reclamatii adresate CSA, si anume Euroins - 27,65%, Carpatica Asig - 16,96% si Astra - 15,54%.

Cine este Marian Mirzac?


Marian Mirzac este absolvent al Academiei de Stiinte Economice (ASE), facultatea de Finante-Contabilitate si a doua programe de masterat la Universite d'Auvergne, Clermont-Ferrand, Franta - Stiinte economice cu specializarile analiza economica si politica si analiza financiara.

Acesta si-a inceput cariera in cadrul Credit Bank, ca sef serviciu Trezorerie, ulterior ocupand functiile de consilier - director general si de director economic al Astra Asigurari, dupa care a fost numit director general al Nova Trade, ultima functie ocupata fiind cea de director financiar al Adrem Invest.

Incepand cu luna mai a acestui an, Marian Mirzac a fost desemnat de Consiliul de Administratie al Carpatica Asig in functia de director general al companiei.
Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Marius Alexandru Stanciu
Absolvent al Facultatii de Economie din cadrul Academiei de Studii Economice din Bucuresti si al unui program de Master, cu specializarea Economie Europeana, sustinut in aceeasi institutie, Marius Alexandru Stanciu dispune de o experienta jurnalistica de peste 12 ani, dobandita in cadrul redactiei Wall-Street.ro si acopera din punct de vedere editorial evenimente si interviuri din piata imobiliara, piata asigurarilor si pensii private.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Finanțe - Bănci »


Setari Cookie-uri