Comisia de Supraveghere a Asigurarilor (CSA) a primit anul trecut 7.570 de reclamatii privind serviciile asiguratorilor si brokerilor, numar in scadere cu 0,15% fata de anul precedent, majoritatea vizand asigurarile auto si societatile Euroins, Carpatica Asig si Astra, scrie Mediafax.
Din numarul total de reclamatii analizate de autoritatea de reglementare, 98,23% au fost indreptate impotriva societatilor de asigurare si 1,77% au vizat brokerii de asigurare.

De asemenea, la CSA au fost inregistrate anul trecut un numar de 163 de reclamatii depuse de unitati de reparatii auto, din care 136 au fost finalizate prin plata de catre companiile de asigurari.

Anul trecut, trei societati de asigurare au inregistrat cumulat 60,15% din numarul totalul de reclamatii adresate CSA, si anume Euroins - 27,65%, Carpatica Asig - 16,96% si Astra - 15,54%.

"Dinamica reclamatiilor inregistrate in anul 2011, raportat la anul 2010, arata ca societatile Euroins si Astra au inregistrat cresteri de 58,44% si, respectiv, de 18,91%, in timp ce societatea Carpatica Asig a inregistrat o scadere cu 33,71%", se arata in raportul anual la institutiei.

Potrivit documentului, CSA a constatat ca cel mai mare procentaj (82,66%) de reclamatii solutionate in favoarea petentilor a fost inregistrat de catre Euroins.

Ca urmare a interventiei CSA, Euroins a finalizat majoritatea dosarele de dauna prin plata imediata a despagubirilor cuvenite petentilor.

"Carpatica Asig a inregistrat cea mai mare pondere a reclamatiilor constatate ca neintemeiate, respectiv 73,05% dintr-un total de 1.281 de reclamatii si sesizari. Analizand motivele care au stat la baza respingerii de la plata a dosarelor de dauna in speta s-a constatat ca 570 reclamatii, reprezentand 60,77% din total, au la baza concluziile rapoartelor de investigatii proprii, precum si pe cele de expertiza tehnica extrajudiciara, efectuate la solicitarea Carpatica Asig", se mai spune in raport.

Potrivit CSA, structura numarului de petitii inregistrat pe fiecare dintre cele doua categorii de asigurari, respectiv asigurari generale - 7.268 (96,01%) si asigurari de viata - 302 (3,99%), a ramas similara celei inregistrate in anul 2010.

"Astfel, ponderea importanta au detinut-o reclamatiile si sesizarile inregistrate pentru clasa asigurarilor obligatorii de raspundere civila auto (RCA) si Carte Verde si pentru asigurarile facultative CASCO, care detin cumulat 89,79% din total, de la 91,52% in 2010", se precizeaza in document.

Pe segmentul asigurarilor RCA, cele 5.460 reclamatii inregistrate si solutionate reprezinta aproximativ 0,09% din numarul total de contracte incheiate si 1,75% din numarul total al dosarelor de dauna avizate.

Din totalul reclamatiilor si sesizarilor inregistrate pe clasele de asigurari generale, cele aferente RCA au inregistrat o crestere relativ redusa, de 2,96%, iar cele pentru asigurarile facultative tip CASCO au marcat o scadere de 17,46%.

Pentru alte forme de asigurari generale s-au inregistrat 471 de reclamatii si sesizari, in urcare cu 54,43% fata de anul 2010.

Potrivit datelor din raport, Comisia a solutionat in mod favorabil petentilor un numar de 3.732 de reclamatii si sesizari, ceea ce reprezinta 49,30% din totalul inregistrat in 2011. In acelasi timp, CSA a constatat ca 3.838 de reclamatii si sesizari au fost neintemeiate, respectiv 50,70% din total.
Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Finanțe - Bănci »


Setari Cookie-uri