Raiffeisen Bank ar putea cumpara portofoliul de retail al Citibank Romania, scos la vanzare la in decembrie anul trecut, dupa ce banca-mama, Citigroup, a decis sa-si eficientizeze operatiunile la nivel global.

Informatia a aparut in presa austriaca, care nu a citat surse exacte. Totodata, atat reprezentantii Citibank, cat si cei ai Raiffeisen Bank nu au dorit sa comenteze subiectul.

Cu toate acestea, exista un precedent prin care se poate deduce ca o astfel de tranzactie ar putea avea loc. In 2010, subsidiara Citibank din Cehia a vandut grupului austriac Raiffeisen International Bank AG (RBI) divizia de retail, pentru 29,2 milioane euro.

„Suntem in permanenta interesati de oportunitati pentru a accelera cresterea. Vrem sa repornim creditarea in conditiile in care economia se revitalizeaza lent. Achizitionarea acestui portofoliu se potriveste perfect cu aceasta strategie”, declarau la acel moment oficialii RBI.

In al doilea rand, tranzactia are mari sanse de reusita intrucat portofoliul de clienti ai Citibank se muleaza perfect pe cerintele subsidiarei Raiffeisen din Romania. Banca americana a avut grija ca in ultimii ani sa-si selecteze clientii, mizand in special pe cei cu venituri peste medie. De altfel, intr-un interviu pentru Wall-Street.ro, seful Citi, Tibor Pandi, arata ca rata creditelor neperformante la imprumuturile de nevoi personale era de numai 1,5% la finalul lui 2011 si ca, pe parcursul anului trecut, banca a reusit chiar sa-l imbunatateasca usor.

In acelasi timp, Raiffeisen Bank este interesata de clientii cu venituri peste medie si care ar putea intra in categoria de private banking. Presedintele Raiffeisen Asset Management si coordonatorul departamentului de private banking al Raiffeisen Bank, Mihail Ion, a precizat ca in ultimii ani se observa o schimbare de adordare a bancilor, in sensul ca acestea pun in centrul preocuparilor clientul, in conditiile in care pana in 2007-2008, abordarea era mai mult legata de produse.

“Daca privim modul in care a evoluat sistemul bancar din Romania mai ales pe segmentul de persoane fizice, dezvoltarea acestui sector a inceput in 2001-2002. Vorbim de 6-7 ani in care sistemul bancar a acoperit niste nevoi primare si la produsele respective veneau niste clienti - primul credit pentru locuinte, auto, de nevoi personale si acest lucru s-a intamplat in majoritatea tarilor emergente. Dupa faza asta era firesc pasul cum sa rafinam mai mult clientii. Ma uit la un client, la ce nevoi are, si in functie de astea ii ofer anumite produse si servicii”, a mentionat Ion, pentru wall-street.ro.

De asemenea, presa austriaca a anuntat ca Raiffeisen Bank ar dori sa achizitioneze si segmentul corporate al Citibank. Contactati de wall-street.ro, oficialii bancii americane au prezicat ca strategia bancii nu s-a schimbat si ca institutia de credit va continua sa isi dezvolte operatiunile destinate clientiilor companii mari, institutii financiare si intreprinderi mici si mijlocii.

Citibank a dezvoltat in ultimii ani, prin campanii sustinute, segmentul cardurilor de credit, dar si a imprumuturilor de nevoi personale in lei. Banca a incheiat anul trecut cu un profit de 117,1 milioane lei, fiind a cincea banca din sistem dupa valoarea castigului net, in crestere cu 25% fata de 2010. Activele bancii au urcat cu 18,3% in 2011, pana la 5,75 miliarde lei.

Raiffeisen Bank a inregistrat un profit net de 88 de milioane euro la finalul anului 2012, in scadere 8,4% fata de rezultatul obtinut in anul precedent, iar rata creditelor neperformante a urcat de la 6,4% la 7,2%.

Valoarea totala a activelor Raiffeisen Bank era de 5,31 miliarde euro la sfarsitul anului trecut, in scadere cu 4% fata de finele lui 2011. Volumul total al creditelor s-a plasat la 3,52 miliarde euro, fata de 3,53 miliarde de euro la finalul anului 2011.

Anul trecut, Raiffeisen Bank a reusit cresterea bazei de clienti cu 60.000. Banca are aproximativ 2 milioane de clienti persoane fizice, 105.000 IMM-uri si 7.500 de companii. La finalul anului 2012, reteaua Raiffeisen Bank numara 525 de unitati (543 in 2011), o retea de peste 1.100 de ATM-uri si aproximativ 11.000 de EPOS-uri.

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online. Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară. În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:

Setari Cookie-uri