Bancile ar putea ajunge sa concureze direct cu retelele sociale si comerciantii online in piata creditelor, pe masura ce companiile din domeniu se indreapta din ce in ce mai mult spre ofertele de servicii financiare, considera Sergiu Oprescu (foto), presedintele executiv al Alpha Bank Romania.

“Nu stiu daca in prezent putem sa vorbim despre o competitie reala; momentan lupta dintre comerciantii online si banci este o lupa intre David si Goliat. Vad insa ca Google cumpara platforme de crowd-funding. Vad insa ca sunt companii care funcioneaza in alte industrii si care uneori au rating mai bun decat bancile si atunci se gandesc unde sa isi tina banii cand ele stau chiar mai bine decat bancile in care si-ar plasa banii. Apple are 150 mld. dolari cash; se va duce la o banca care e mai putin sigura decat ei? Poate prefera sa imprumute anumiti clienti prin credit comercial. Se intra astfel intr-o zona in care creditul comercial concureaza cu creditul bancar”, a declarat Sergiu Oprescu in cadrul seminarului EU-COFILE organizat de Alpha Bank, ARB si BNR.

Apple are 150 mld. dolari cash; se va duce la o banca care e mai putin sigura decat ei? Poate prefera sa imprumute anumiti clienti prin credit comercial.

La inceputul acestui an, Google a investit 125 mil. dolari in Lending Club, o platforma care faciliteaza obtinerea unor credite personale direct de la investitori, si care de la infiintare a dat imprumuturi de 1,6 mld. dolari. Acest timp de platforme sunt asteptate sa remodeleze felul in care functioneaza sistemul bancar, ele reprezentand o alternativa la creditul clasic deoarece in general ofera finantari la dobanzi mai mici decat cele percepute de banci.

“Daca maine, de exemplu, eMag vrea sa dea credit, ce credeti ca ii opreste? In aceasta piata apar companii bine cotate, din zone non-traditionale, la care nu te-ai astepta in mod normal. Simt ca exista interes puternic in aceasta zona si noi bancherii incepem sa ne dam seama ca am putea avea mai multa competitie”, spune Oprescu.

Daca maine, de exemplu, eMag vrea sa dea credit, ce credeti ca ii opreste? In aceasta piata apar companii bine cotate, din zone non-traditionale, la care nu te-ai astepta in mod normal

eMag, cel mai mare retailer online din Romania, si-a extins puternic oferta in ultimii ani, din decembrie 2011 incepand sa vanda asigurari RCA, in vreme ce saptamana trecuta, de “Black Friday”, compania a reusit sa vanda 60 de automobile in doar patru ore.

Cititi mai mult pe aceasta tema:

Black Friday din centrul de comanda eMAG: Compania a vandut 60 de masini in 4 ore

eMag vinde masini cu pana la 12.000 euro discount

Reprezentantul Alpha Bank considera insa ca intrarea retelelor sociale si a comerciantilor online pe piata creditarii poate reprezenta si o oportunitate pentru banci.

“Nu stiu exact care va fi viitorul, insa teoretic s-ar putea ajunge la parteneriate intre banci si aceste companii pentru a avea informatii mai bune despre profilul clientilor”, a mentionat Sergiu Oprescu.

Acesta subliniaza ca anumite companii, precum Facebook sau Google, ar putea sa puna la punct oferte atractive de creditare folosindu-se de informatiile pe care le au despre clienti.

Sursa foto: Agerpres

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Ionut Sisu
Ionuț Șișu scrie pentru Wall-Street.ro din anul 2011, iar în prezent ocupă funcția de redactor-șef adjunct . El și-a început activitatea în presă în 2007, în departamentul de limbă engleză al Mediafax monitorizare. În perioada 2008-2009, Ionuț a acoperit domeniile piețe de capital și finanțe personale în cadrul Business Standard, publicația de afaceri a trustului Realitatea-Cațavencu. După o scurtă perioada de timp în cadrul Corect...

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Finanțe - Bănci »


Setari Cookie-uri