Bancile europene, inclusiv cele din Europa de Sud-Est, si-au ajustat in medie numarul de agentii cu 5%, iar forta de vanzari cu 7,5%, in perioada 2012-2013, dar cu o accelerare a procesului anul trecut, a declarat Dana Demetrian, directorul retelei de retail in cadrul BCR, citand un studiu al A.T. Kearney.

Tarile cele mai afectate de procesul de ajustare au fost cele nordice, Spania, Italia si unele sisteme bancare din Europa Centrala. Potrivit studiului, Spania s-a ajustat cel mai mult dintre toate tarile UE, cu o scadere de 14% a numarul de branch-uri, tarile nordice au inchis 8% din agentii, Italia (7%), Europa Centrala (6%), Portugalia (6%), Benelux (4%), Austria (3%), Europa de Sud-Est (3%).

Cele mai usoare ajustari a retelei au avut loc in Marea Britanie (2%), Polonia (2%) si Germania (1%). Demetrian a explicat ca aceasta ajustare a numarului de agentii poate veni pe doua canale, ca urmare a unei recesiuni - asa cum s-a intamplat in special in Spania - si pe fondul cresterii gradului de educare a clientilor, care incep sa foloseasca mai des online si mobile banking-ul, facand astfel necesara ajustarea si eficientizarea agentiilor.

Dupa ajustarea si eficientizarea retelei bancare, numarul mediu de clienti pe agentie a crescut cu 17% in Europa, pana la aproximativ 5.000 de clienti/agentie.

In cazul BCR, Dana Demetrian a mentionat ca in 2012 reteaua BCR avea cu 62 de unitati mai mult.

Citeste si:
BCR se muta in Business Garden Bucharest din 2020
BCR se muta in Business...


Te-ar putea interesa si:


Mai multe articole din sectiunea Finante - Banci »



Citeste si
BCR lanseaza oficial plata cu telefonul mobil